Cum „umpic” devine „decât”

Cătălin Anchidin, communication manager sau cum i se zice în corporateză funcţiei de PR slash organizator de evenimente la Parada Film şi la multe alte comitete şi comiţii, e un tip jovial şi haios. Mare mi-a fost mirarea când văd pe peretele lui ceva de genul: „Sugeţi pula, idioţilor, e UN PIC, nu UMPIC”.

Uneori, şi oamenii blajini, non-conflictuali, au câte o pasă de anarhie, îmi zic eu. Şi-i explic: „umpic” nu e ca „decât” din „te iubesc decât pe tine”, în sensul că ăia care scriu cu „decât” sunt convinşi că e corect, în timp ce „umpic” e folosit de uneori noi, ăştia, care râdem de retarzii care nu ştiu să pronunţe „un pic”.

Da, face el, dar când „umpic” vine în mailuri şi comunicate oficiale?

Corect. De vină sunt tot directorii care iau piariţe pe baza aptitudinilor felative şi nu pe baza competenţei profesionale. Alea văd „umpic” pe wallul celor care glumesc şi li se pare că aşa trebuie. Iar „umpic” devine treptat noul „decât”.

Vedeţi de ce nu vă las eu să mă înjuraţi, nici măcar în glumă? Pentru că vin cocalarii realmente proşti şi li se pare că aha, se poate. Deci e loc de. Şi când târlanul realmente retardat ajunge la concluzia că „e loc de”, doar castrarea sau o mitralieră îl pot opri. Iar eu prefer să păstrez banii de mitralieră pentru parfumuri.

Concluzia: Şefi, angajaţi curve bune pe post de „sugace de pulă” şi femei cu creier pe post de PR-i. Reiau again & again: NU încercaţi să unificaţi posturile. Şi eu recunosc din prima un comunicat scris de „muista şefului”, numai că eu nu mă enervez ca Anchidin, ci râd. Râd de cât de gherţoi proşti şi parveniţi mârlani sunteţi, şi de cum se vede asta de la o poştă, în pofida fiţelor.

13 gânduri despre „Cum „umpic” devine „decât”

  1. E o chestie de ”amplitudine”, amploare, frecvență, am văzut destul de des expresia asta sau cum dracu’ să-i spun, wtf e ”umpic”?, am încercat să-mi explic folosirea decât în loc de numai, sunt mulți proști, e și școala de vină, dar cum dracu’ termină frate ăștia un liceu sau o facultate scriind umpic? Cum???
    Personal nu atrag atenția nimănui, mi se pare de prost gust, eventual citez, înlocuind prostia cu termenul corect bolduit, nu-s eu ăla în drept să le fac educație acum, din păcate eu nu pot face umor/ mișto/ topic/ ce-o mai fi pe tema asta, mă doare (fizic!) prostia, evit orice contact.

  2. Și 2: voi ce folosiți la mișto umpic sunteți rarități, se observă ușor după restul textului: ”da domle, noi ashtia facem citedata mishto umpic de fraerii ashtia carei nu shtie cum ie viatza moderna, shtie decat sa muncesca, dai in plm”, șamd…

  3. Comunication Manager se zice in corporateza la romanescul Public Relations, adica pe englezeste „relatii cu publicul”. Asta because ne place la madness limba romana.

  4. io zic ca anchidin asta al tau pe langa jovial si haios este si umpic mai mult plagiator a lu ala cu mata are cratima carei pa trend si sa dat si iel decat umpic interesant bazanduma si pe faptul ca iam vazut pe gogle moaca si alura de labagiu trist artist pe care nul intelegem noi astia muritoriii de rand.

    catalin anchidin suge puli!

  5. nooo, ca mam incins toata: adica cum e o problema ca uniii baga umpic in mailuri si comunicate oficiale? in ce pizdamea de mari meiluri si comunicatele pulii calului oficiale se invarte pulica franaru asta de alchidin? comunica cu uniunea ieuropeana, cu obama, cu putin, cu nato, cu merkel si sau sarkozi? cu cartarescu? o pula! mare comunicare are slobozitu din gaura pizdei masiii asta de amchidin maxima cu marii monstri sacri sergiu nicolaiescu stela si arsinel tociu si palade andrei duban si cu libertatea si clik si can can ca mare chestie de cine stie ce film de kakat promoveaza.

  6. Hai să facem un pas înapoi şi să privim în perspectivă. E criză, e normal să vrei să angajezi un om în loc de doi. Poate că schema nu prevede poziţia de sugace sau ar trebui să-i explici la infinit şefului din Franţa/Germania utilitatea muistei.
    Acum, să punem într-un taler o greşeală de exprimare şi, în celălalt, nişte craci până la cer. Care e cataclismul? Pe termen lung, tot acolo ajunge specia umană. Sugacea agramată va da naştere unor copii care provin de la şefu’, nu de la gunoierul companiei. Aşa că genele de pe creier au 50% şanse să fie relativ bune. Asta, dacă luăm de bună că poziţia ierarhică, tocilărismul şi/sau arivismul sunt direct proporţionale cu inteligenţa. Personal cred altfel, că o femeie nu poate fi frumoasă dacă e foarte proastă. (Şi nici proastă, dacă e foaaarte frumoasă).

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine