Is This Really It?

De când am citit pe CNN confirmarea faptului că Michael a dat colţul, nu reuşesc să îmi revin din stupoarea cu accente lemnoase. Cum vine stupoarea cu accente lemnoase? Păi uite aşa: Stau şi mă uit în monitor, precum curca în lemne.

Nu, Jackson nu mi-a fost membru de familie. Nu l-am cunoscut personal, şi eram un copil prea sărac să îmi pot permite să cumpăr bilet la concertele lui, în 1992, respectiv în 1996. În schimb, a fost un adevărat creator. Un om al experimentului. A lucrat cu atâţia artişti mari, s-a reinventat / remodelat / reconceput de nenumărate ori, îmbibându-se de stilul lor. Fiecare nou album al lui Michael era o sursă de surprize. Pentru că nu aveai de unde să anticipezi ce îţi mai rezervă Regele Popului. Fiecare videoclip era o capodoperă din punct de vedere vizual şi auditiv. Pentru că Regele Popului investea tot, fără rezerve, în fiecare nou proiect. Sume fabuloase, energie infinită, inventivitate. A lui, şi a celor mai buni artişti ai lumii, cu care lucra.

Jackson a fost un om frumos. Un om frumos atât în candoarea cu care a compus o melodie pentru un şobolan pe nume Ben:

Frumos şi în furia şi vehemenţa cu care protesta împotriva atacurilor la persoană care au început în deceniul trecut, când încă avea forţa de a lupta:

Frumos şi în enigma pe care a ştiut să o ţeasă în jurul personajului său ambiguu, nici-alb-nici-negru, nici-bărbat-nici-femeie. Păcat că de la un punct încolo, a pierdut hăţurile. Păcat că, o bună bucată de vreme, şi-a pierdut încrederea. Echilibrul. Păcat că nu a ştiut să ceară ajutor la timp, şi păcat că n-a putut beneficia de genul de ajutor de care ar fi avut nevoie. Păcat că nu a avut un strop din ambiţia egocentrică şi tupeul indiferent al Madonnei, colega lui de generaţie, care e mai interesantă acum, la 50 de ani, decât era la 20. Jackson – un om nepământean de talentat, dar atât de vulnerabil şi şubred. Madonna – o pipiţă impertinentă, cu un obraz de 30 de centimetri grosime şi o voinţă fabuloasă de a parveni. Şi de a munci, hai să nu fiu nedreaptă. Unul e în coşciug, cealaltă în culmea gloriei.

Vorba ardeleanului din banc: ‘poi să nu-ţ’ baj pula?

16 gânduri despre „Is This Really It?

  1. M-ai terminat cu sobolanul…am indurat vreo juma de melodie si dupa aia au inceput sa-mi siroiasca lacrimile dupa Onigiri…

    Cu Michael si Madonna…Asta e, fiecare cu viata si experientele proprii… toti avem un inceput si un sfarsit, precum si posibilitatea de a revenit, sub o alta forma, pentru a completa ce lipseste…zic eu.

    Ce-mi sta in minte la Michael e ca maica-sa e inca in viata (ce trebuie sa fie in sufletul ei, amarata) si ca a lasat in urma niste copii care vor trebui sa se adapteze nu numai la o viata destul de diferita de cat au fost obisnuiti, cu niste oameni care probabil nu-i vor iubi nicioadata la fel de mult…

    Din nou, asta e viata, fiecare isi are lectiile lui si orice ai face nu scapi de ele.

  2. Cered ca Michael ar fi avut niste chestii de invatat de la Madonna; adica- femeia aia stie cum sa spuna „Da-i in ma-sa”. Michael n-a stiut – si din cate am observat eu, foarte multi oameni talentati/valorosi nu prea stiu- si tocmai de aia a pierdut haturile. Tin minte- aveam o vecina care imi spunea cand ma enervam: „Nu le mai pune pe toate la suflet; mai pune=-le si la cur”. Uite, daca i=ar fi spus cineva asta lui Michaerl Jackson al momentul potrivit poate ar fi fost altfel… si e asa de pacat sa vezi oameni cu o asemenea forta creatoare pur si simplu distrugandu-se…

  3. sincer Madonna este una dintre preferatele mele tocmai din capacitatea ei de schimbare. A reusit sa se adapteze, sa se schimbe si cred ca este cam singura care a avut succes in toate decadele…

  4. Adevarul ca sunt multi artisti talentati, dar ce avea omul asta era sufletul lui mare, cald, inocent, de copil etern, pentru care cred ca l-am iubit cu totii si care se vedea in fiecare melodie si in fiecare spectacol. A fost un om care credea in ceva, avea idealuri frumoase si a facut tot ce-a putut sa-si aduca aportul lui la a face lumea mai buna. Si nu stiu daca lumea in general a facut-o mai buna, dar pe a mea in mod sigur…Imi pare enorm de rau ca s-a dus, dar enorm de bine ca a existat.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine