Marş, mă, cu mocangelile voastre

Ştiindu-mă cât mă enervează mocangeala pe scris, o prietenă mi-a trimis acest link, să râdem.

Pasămite, Teatrul din Craiova, care are cumarveni bani să aducă în stagiune şi să plătească un Bob Wilson face concurs de piese de teatru, cu marele premiu constând în montarea (moca) a textului tău de ilustra instituţie de cultură şi artă.

Zi zău cu limba scoasă? Un concurs în care marele premiu este folosirea moca, şi cu vânzare ulterioară de bilete, deci cu beneficii, a muncii tale?

Îmi vine să fac un concurs special pentru oamenii care ar fi atât de iremediabil de proşti încât să participe la aşa ceva. Concurs de orice, cu marele premiu că au dreptul să-mi facă curat în casă şi mâncare: o lună locul I, trei săptămâni locul II şi una locul III.

Trebuie să realizaţi, toţi cei care scrieţi profesionist, că genul ăsta de concurs e praf în ochii proştilor. Se adună direcţiunea teatrului la o berică:

-Coae, e de naşpa, am futut 80% din buget şi mai avem trei premiere de scos.

-Bagpula, ce facem?

-Ştiu. Fac un concurs de dramaturgie moca pentru proşti şi scutim cheltuieli pe drepturi de autor. Decorul îl facem din ce vechituri avem în depozit, regia o face Mitică, că el e oricum mai citit şi gata premiera.

Dacă voi participaţi la concursuri de scriere care promovează în continuare ideea că scrisul e gratis şi la liber consum, ca râul şi ramul, încurajaţi practica asta de jecmăneală odioasă a autorului. Că, la celălalt capăt al mădularului, presiunile pentru timbru cultural continuă într-o voioşie.

Acelaşi lucru e valabil şi pentru reviste care şi-au concediat toţi redactorii şi fac concursuri de texte moca în ideea că o mai scaldă o vreme pe moca. Şi e etern valabil pentru site-uri care nu plătesc nimic niciodată, chiar dacă gem literalmente de publicitate.

NU MAI FIŢI PROŞTI, OAMENI BUNI. NU MAI LĂSAŢI PE ALŢII SĂ HUZUREASCĂ PE MUNCA VOASTRĂ.

ps: Hai să facem o rubrică şi pe asta chiar o ţinem. Îi zicem Poliţia Mocangelii. Voi îmi semnalaţi toate concursurile astea mocangistice şi toate cerşelile astea mocangistice şi eu le public pe blog, cu cuvinte călduroase de bine. Vă băgaţi?

4 gânduri despre „Marş, mă, cu mocangelile voastre

  1. Eu tocmai mă obișnuisem cu situația, dar nesimțirea organizatorilor de astfel de concursuri e fără margini. Eu am câștigat, în 2013, locul II la concursul de dramaturgie organizat de teatrul din Galați și nu au binevoit nici măcar să mă anunțe, am aflat întâmplător (m-a felicitat dl. Laurențiu Budău, și eu nu știam pentru ce). Ba chiar și cîștigătorul locului I, dl. Bogdan Martin, a avut parte de același tratament. După ce am făcut ceva caz pe internet, au binevoit să ne trimită niște bani. Și, culmea culmilor, căutând pe internet am descoperit (în 2013) că și în anul 2012 cîștigasem locul II la același concurs! Marilena Dumitrescu

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

