O întrebare cu schepsis

Guest post de Marius Roşu.

Era o duminica dimineata. Cam 9 jumate. Nimeni prin oras, nimeni in general. Lucram la Gazeta Sporturilor. Ajung la redactie, ca oamenii harnici merg la munca si duminica. De dimineata.

Abia apuc sa deschid calculatorul, ca suna fixul. Ma gandesc „Doamne, Tolontan! Altcineva nu poate fi treaz duminica, la ora asta! Sigur e ceva nasol pe site, sau a scris vreun editorial azi-noapte si-l vrea online”. Imi iau vocea de secretara si raspund mieros:

– Gazeta Sporturilor, buna ziua!
„Alooooo, Gazeta? Domn’e, am si eu intrebare”, urla o voce de batranel.
– Spuneti!
Dar nu imi pune intrebarea direct. Simte ca am nevoie de background.
– Uite, sunt cu un prieten in Cismigiu, si am facut un pariu. Nu avem pe cine sa intrebam si am sunat la Gazeta.
– Asa, care e intrebarea?
– Domn’e, cati metri are careul de 6 metri?
(O fi, totusi, Tolontan, imi pune intrebari-capcana?)
-…Poftim?
– Careul de 6 metri, nu e asa ca are 5 metri jumate si nu 6, ca e pus la jumatatea distantei dintre punctul de la 11 metri si linia portii?

Astia doi nu numai ca se trezisera duminica la ora asta fara sa para a avea vreo treaba, dar avusesera timp sa se si imbete pana la 9. Habar nu aveam cati metri are careul de 6 metri.
– Nu stiu, sincer, dar lasati-mi numarul de telefon, caut si va sun eu.
Caut, gasesc. Era ca nebunu’. Careul de 6 metri are 5,5 metri. Sun inapoi.
– Ati avut dreptate, ati castigat pariul.
– Stai asa, sa te pun pe speaker, ca nu ma crede asta. Hai, mai zi o data ca am avut dreptate.
– Ati avut dreptate, careul de 6 metri are 5 metri jumate.
– Vezi, ma, dobitocule? Daca nici Gazeta nu stie…

Marius Roşu a lucrat în presa scrisă şi pe la televiziuni de care nu ţi-e jenă. Îl găsiţi aici.

 

4 gânduri despre „O întrebare cu schepsis

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

