Am ratat-o

Lansarea, zic.

Nu a putut fi în scârbă.

Una la mână, e uimitor cât de mult a crescut Editura Herg Benet în numai doi ani. La alte standuri fluiera vântul. La al nostru, Ana Barton, sold-out şi plină de fani disperaţi, care veniseră din toate colţurile ţării pentru cartea ei, avea o coadă de ziceai că împarte genunchi de şarpe gratis. Pe la şase a sărit în sus, să-mi cedeze locul la vorbitor, iar eu am rugat-o să-şi termine autografele că e aiurea să le dea într-o rână, proptită de un teanc de almanahe.

Apoi au fost oamenii. Care au rezistat eroic, lansare după lansare, la toate evenimentele Herg Benet. De la două. Patru ore, Dumnezeule. Cum să le faci unor oameni ca ăştia o lansare în scârbă? Poate dacă n-ai pic de inimă.

Apoi, a fost Manţi. Atât de entuziasmat că urma să mă revadă la trei ani după ce ne-am certat cu morţi şi răniţi încât a făcut accident pe drum. Şi exact ca Ana lui Manole, a venit oricum.
Numai că în loc să mă troleze, cum mă aşteptam, a început să le spună ălora ce bine scriu eu. „Că scriu de parcă n-aş fi femeie.” Adică? „Femeile scriu de parcă ar avea ceva de demonstrat. Tu scrii normal”.
Şi ca să nu mă lase să dezbat cine se poartă mai demonstrativ în viaţă – ştim cu toţii – mi-a lăudat scrisul de m-a lăsat complet mască. Presupun că ar fi trebuit să înjur eu cartea, să fim în antiteză.

A fost cea mai sentimentală şi mai emotivă lansare la care am participat – din ale mele. Chit că era în hăul ăla de târg, chit că trebuia să-i faci o felaţie microfonului să se audă ce spuneai şi că ar fi fost cazul să-l chem şi pe Dan Puric să mă prezinte în pantomimă, la câtă zarvă era.

Poate că a fost un act performativ ratat, dar a fost o întâlnire umană frumoasă. Vă mulţumesc tuturor celor de acolo.

Şi, ca să mă revanşez performativ, vă invit marţi, la 19.00, la Shakespeare Pub, la Slam Cinderella. Cu băieţii de la Crowd Control şi mine.

Event aici.
https://www.facebook.com/events/1547140335503264/?fref=ts

2 gânduri despre „Am ratat-o

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

