Despre iubire şi muie

Am tot scris despre cărţile, filmele, muzicile, spectacolele, etcurile altora.

Uneori, oamenii au făcut lucruri frumoase. Au fost creativi, oneşti, inventivi, muncitori, sărutaţi de muză şi rezultatul a fost pe măsură. Iar eu am scris cu entuziasm, pentru că lucrul pe care-l făcuseră ei merita asta. Oamenilor li s-a părut ceva firesc, aşa cum şi mie mi se pare firesc să ziceţi de bine de Dona Juana. Da, e o carte bună. De aia o relansez.

Apoi, aceiaşi oameni au făcut lucruri naşpa. Au fost leneşi intelectual, clişeici, s-au proptit în idei deja fumate, reţetari, neinventivi şi le-au ieşit nişte dude. Când îi iese o dudă unuia care te-a convins că poate mai mult, te enervezi puţin mai tare, că aşa e omul. Îi iartă neputinţa unui neputincios, dar o taxează dur pe a unuia putincios, pentru că-l suspectează de lasă-mă-să-te-las. Şi am scris cu furie, pentru că aşa sunt eu. O fire pasională. Entuziasm sau furie. Iar oamenii, în loc s-o ia tot ca pe ceva firesc, „da, mă, am dat o gherlă, mersi pentru muie, data viitoare vom fi mai atenţi”, se ofuschează ca nişte găini atinse de streche şi încep să facă drame, şi din secunda aia încolo, tot ce scriu eu are sigur şi un hint naşpa la adresa lor.

Coaie, mai ţii minte cum ai încasat lauda când a fost cazul? Ca pe o chestie pe care o meritai. Încasează şi critica tot aşa, te rog. Mai ales că eu nu critic niciodată fără argumente şi dacă îţi studiezi atent conştiinţa, ştii că am dreptate. Că dacă nu aveam, tăceam chitic.

21 de gânduri despre „Despre iubire şi muie

  1. ”Iubire si muie,, pentru etcurile altora merge dar acum si pentru tine? Suna aiurea sa iti faci singura tacamul asta. Judecand dupa trabuc,ori te-ai ajuns ori ai schimbat dimensiunile. De,pretentiile evolueaza si ele!

    • gheorgica, iar? iar comentezi ca să n-adormi? crede-mă, blogul ăsta e perfect fără scremetele tale obosite de a părea amuzant. pot să te banez, dar zic că încerc întâi cu vorba bună. te cari naibii din proprie iniţiativă?

      • Eu nu mai țin minte dacă l-am banat, dar tot așa a trebuit să-l ameninț. Dacă îmi aduc aminte bine, el credea că am nevoie de complimente personale legate de a mea feminitate sau așa ceva, și posta comentarii fără absolut nici o legătură. Decât așa, prefer să scriu singură pe blog fără nici un comentariu.

        • Adevarul este ca nu ai facut acest gest si nici nu aveai de ce sa il faci
          Ai disparut un timp si ma bucur ca ai intervenit chiar daca nu ma avantajeaza
          Ma bucur, pentru ca scrii frumos si cu subiecte interesante. Partea legata de complimente asta este, nu pot trece pe langa o doamana bine fara sa fac asta.Devina este fotograful. Am sa citesc cu placere scrierile tale. Multumesc Lorena.

        • Tu chiar nu îți dai seama că lipsa asta a ta de autocontrol este tot un fel de mârlănie? Dacă nu poți trece pe lângă o femeie frumoasă fără să vociferezi, în ciuda faptului că știi că o deranjează asta, se cam numește nesimțire.

        • Cand am spus ca scrii frumos si interesant m-am referit la blogul tau, aici ma oripileaza. Cuvinte dure aruncate pentru un compliment nevinovat facut cu muuult timp in urma. Cred ca fotograful a fost suparat rau daca esti inca marcata de asta. Chiar si asa,am sa te citesc in liniste

  2. „Mai ales că eu nu critic niciodată fără argumente şi dacă îţi studiezi atent conştiinţa, ştii că am dreptate.” Mey da sar putea ca argumentele alea sa nu fiie bune si sa nai dreptate?

  3. „Dona Juana” – e o carte buna, spune autoarea, controlandu-si modestia!
    din pacate nu cunosc personal pe nimeni care sa o fi citit, va trebui sa o citesc eu ca sa-mi fac o parere.

      • atitudine tipica de profa de romana, de scriitoare, de „om de litere”. NU trebuie sa citesc nimic, nu sunt obligat sa citesc ceva gratuit sau nu!

        • nu. atitudine tipică de om care are un magazin şi are ceva de vânzare. şi tu, deşi nu eşti obligat, vii, îl pisălogeşti interminabil la free sample-uri, dar nu cumperi nimic.

          să vedem ce patron de magazin te tolerează să te gherţoieşti aşa până te scoate pe uşă afară cu paza şi cu-n picior în fund.

        • dar uite, s-o scurtăm. tu nu eşti obligat să nimic, iar eu nu sunt obligată să irosesc timp cu mocagii gherţoi.

          eşti banat. primul tău comment care iese din ban e o poză cu ediţia a doua din dona juana.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

