Permisul de portpulă

Ediţia a doua din Dona Juana va avea câteva lucruri noi, şi unul dintre ele va fi postfaţa lui Alex. Ştefănescu. O postfaţă care vorbeşte mult mai mult despre cartea mea Hyde Park decât despre Dona Juana, dar îl înţeleg pe domnul Alex. Metafora singurătăţii în mulţime e mai uşor de digerat decât aceea a femeii ca prădător sexual.

În schimb, o parte din postfaţă de care am râs cu spume, ieri seară, în timp ce reciteam ultima oară volumul să-l trimit la tipar e:

Și tot ea poate să se facă detestată (bineînțeles, deghizată în bărbat! s-ar putea scrie un studiu despre soarta bieților bărbați din poezia și proza Lorenei Lupu…):
„Nu vă uitați la mine că am treizeci și cinci de ani/ Și o sută de kilograme,/ Dintre care cincizeci sunt numai mușchi și zgârciuri.//Eu de fapt sunt un bebeluș./ Un puiuț mic și nevinovat.// Nu mă pricep la nimic/ Și nici nu vreau să mă pricep.// Vreau doar să fiu răsfățat./ Vreau să fiu hrănit, spălat,/ Întreținut.// Pentru că eu sunt un bebeluș./…/ Da, un bebeluș de treizeci și cinci de ani și o sută de kilograme./ Cine mă ia acasă?”

Am râs pentru că eu nu gândisem nici o clipă personajele din Hyde Park ca pe simboluri concentrate ale arhetipurilor omenirii, şi nici personajul ăsta ca pe un reprezentant al tuturor bărbaţilor de pretutindeni. Pur şi simplu, prin 2010, cunoscusem un astfel de specimen exasperant şi mi-am imaginat cam cum ar putea să sune un discurs de Speaker’s Corner din gura lui.

Realitatea e că eu iubesc şi respect bărbaţii. Cei mai buni prieteni ai mei au fost şi sunt bărbaţi, umerii pe care m-am sprijinit la nevoie au fost şi sunt de bărbaţi, majoritatea muzelor care mi-au stimulat creativ condeiul au fost şi sunt bărbaţi. Lucrez minunat cu bărbaţi, beau minunat cu bărbaţi, fac chestii minunate cu bărbaţi. Dar nu le pot ierta surogatelor de bărbaţi (gherţoii şi cerşetorii neputincioşi) că nu-s în stare să se ridice la nivelul pe care l-ar impune faptul că sunt bărbaţi.

De aceea mi-ar plăcea ca legiuitorii să inventeze legea permisului de portpulă. Pe care să-l poată deţine doar oamenii cu demnitate, simţ al proporţiilor şi totodată conştienţi că n-au câştigat la belciuge pe nimeni şi că nimeni nu le datorează nimic în viaţă. Oameni care pot oferi respect şi care n-au impresia că, dacă eşti femeie, implicit au un drept de a te freca la icre decernat de tovarăşu’ cosmos.

Cunosc astfel de oameni. Îmi sunt prieteni. Îmi sunt apropiaţi. Îmi sunt colegi. Problema e doar că nu le pot scrie versuri. Ar ieşi banalităţi de genul: „Dragostea-i un lucru mare / Care leagă două inimi foarte tare”.

*****

Îmi şi imaginez un proces verbal de constatare de genul „Se retrage permisul de portpulă cetăţeanului Gogu Păstaie pentru că e un mârlan odios şi e nerecomandat să se reproducă”. 😀 N-ar fi delicios? 😛

20 de gânduri despre „Permisul de portpulă

  1. Misca fiecare din ce are , cu speranta ca, daca-i futi (chiar si metaforic), vor capata si ei cativa cm in plus. La pula, ca de creier nu se poate pune problema 😀 …si viseaza la permis :))

  2. Ha, ha, atunci s-ar retrage dreptul de portpulis la majoritatea populatiei masculine. si nu zic romanesti. ca pe unde am umblat in lume, am vazut multimi de ghertoi.

  3. Eu vreau sa aplic pentru permisul de portpula!
    Ai zis „pe care sa-l poata detine doar oamenii cu demnitate, simt al proportiilor si totodata constienti ca n-au castigat la belciuge pe nimeni si ca nimeni nu le datoreaza nimic in viata”…meaning: women as well 🙂
    Hai cu petitia!

  4. Biată epigoană a lui Ceaşcă! Păi el inventase de mult asta, era şi o amendă, PIP (port ilegal de pulă) pe care o plăteasu lunar cei peste 20 de ani, care nu aveau copii. Era specificată pe fluturaşul de salariu.

  5. Buna ziua,
    Ma iertati ca va deranjez,vin cu rugamintea la d-voastra sa publicati un articol umanitar despre copilasi mei.Singura mea speranta sunteti d-voastra.Toate detaliile despre copilul meu le gasiti pe site-ul http://salveazaoinima.ro/campaigns/ianis-si-rares/ sau pe blogul special creat pentru copii: http://ianisrares.blogspot.ro/. Astept din partea d-voastra un raspuns pe adresa de e-mail: flavialionte@yahoo.com
    Va multumesc anticipat!

  6. n-au barbatii normali nici o vina ca tu dai numai peste ghertoi. sunt o componenta normala a societatii si trebuie sa sti sa te feresti de ei. la fel cum sunt multe pocnitori de celalalt sex da tu parca prea ii bagi pe toti barbatii intr-o oala, parca TOTI au vreo vina ca tu dai NUMAI peste ghertoi, las-o mai moale cu faze de genu:
    s-a uitat la mine.. idiotul dracului!!
    mi-a zambit.. cine ma-sa se crede el?
    mi-a facut un compliment…hm …sa-l bag in pizda masii cu tot neamu´
    e in natura umana ca barbatii sa se ia de femei, si e dreptul acestora sa-i refuze sau nu dar daca fac un pas spre o femeie asta nu inseamna ca sunt ghertoi sau needucat sau ambele.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

