Jurnal de nescriitor 5: Dumnezeu e o pisică


Via.

Azi, făceam cafeaua şi asistam la concursul de mârâit argotic dintre al meu şi ăla de la geam (v-am povestit că de o săptămână pervazul meu are un musafir cu mustăţi, coadă şi gheare) când am avut o revelaţie mistică. Mi-am dat seama că trebuie să plătesc întreţinerea. Şi, ca second thought, m-am prins că toate enigmele tuturor religiilor şi tot nepătrunsul capriciilor divine s-ar explica dacă Dumnezeu ar fi o imensă entitate felină.

Ca dovadă, să luăm numai cele zece porunci.

1. 1. Eu sunt Domnul Dumnezeul tău; să nu ai alţi dumnezei afară de Mine.

Orice fiinţă normală se bucură când întâlneşte o fiinţă de aceeaşi specie. Ca dovadă, turmele de oi, roiurile de albine şi găştile de motociclişti. Când doi oameni plimbă câinii personali din dotare pe drum, câinii respectivi încep să dea din coadă fericiţi că se văd. Numai Dumnezeu, românii şi pisicile îşi urăsc acerb omologii. Şi, pentru că naţionalităţile au apărut ceva mai târziu, Dumnezeu nu poate fi decât o pisică.

2. 2. Să nu-ţi faci chip cioplit, nici altă asemănare, nici să te închini lor.

Evident. Nu te închini decât pisicii. Dacă ai o pisică şi un chip cioplit numit computer, şi scrii la chipul cioplit, în loc să scarmeni pisica, ea se va tolăni pe chipul cioplit şi va trimite mesaje de fdftkgfsaaghvăfutmumancurjgfjk întregii tale liste de Facebook. Dacă ai un chip cioplit pe nume telefon şi ai de vorbit la el, pisica va face concurs de mieunat. Pentru că remember 1, eu sunt Domnul Dumnezeul tău şi atenţia ta mi se cuvine. Deplin.

3. Să nu iei numele Domnului Dumnezeului tău în deşert.

Ca dovadă că oricât l-ai striga pe Dumnezeu, nu răspunde. Decât dacă ai consumat anumite substanţe de pe o listă interzisă de autorităţi. Acum încearcă acelaşi exerciţiu simplu – strigatul pe nume – şi cu pisica ta. Lipsa supremă a reacţiei îi trădează natura dumnezeiască.

4. Adu-ţi aminte de ziua Domnului şi o cinsteşte.

Cu precizarea că ziua domnului e în fiecare zi.

5. Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta, ca bine să-ţi fie şi mulţi ani să trăieşti pe pământ.

Aici, desigur, e de precizat că Moise înţelesese greşit mieunatul. Era „cinsteşte-l pe capul familiei”. Unde capul familiei, e evident, pisica. Şi, după cum arată un studiu ştiinţific, cei care cinstesc pisicile trăiesc mai mult. Iaca.

6. Să nu ucizi.

De ce să ucizi tu, când pot să ucid eu? De ce să omori tu muştele cu Raid, când pot eu să le fugăresc ore în şir şi să le torturez delicios până se sinucid de nervi?

7. Să nu fii desfrânat.

E important să fii înfrânat. Dacă pisica n-are chef de tandreţurile tale, îţi va arde o labă peste ochi de vei umbla o săptămână cu o vânătaie imensă şi toată lumea care te vede va bănui că ai un amant abuziv şi-l ţii secret, din jenă.

8. Să nu furi.

E aiurea să fiţi doi hoţi în casă. Minim unul trebuie să fie prostul. Şi evident că prostul nu e pisica ta.

9. Să nu ridici mărturie mincinoasă împotriva aproapelui tău.

De fapt, orice mărturie împotriva aproapelui tău felin e mincinoasă prin definiţie. Îl vezi spârgând scrumiera cu graţie. Apoi te întâlneşti cu cea mai nevinovată pereche de ochi din univers, gata să jure că scrumiera a vrut să-şi pună capăt zilelor, drept care s-a azvârlit în neantul podelei.

10. Să nu pofteşti nimic din ce este al aproapelui tău.

Precizare: TOTUL este al aproapelui tău. Tu ai doar menirea divină să-l slujeşti umil şi supus. Să te zbaţi să-i intri în voie. Iar dacă pofteşti, să zicem, la o felie de pepene, Dumnezeu va trece, o va adulmeca bănuitor, se va uita lung la tine şi, cu o graţie absolută, îţi va acorda permisiunea s-o mănânci. Pentru că e acea parte a avutului Său la care nu ţine morţiş.

Şi a mai rămas un argument bonus, care nu apare pe nici o tăbliţă. Dar care se arată doar iniţiaţilor ca mine şi ca voi. Pisica, exact ca Dumnezeu, îţi arată fundul ca o formă de dragoste.

15 gânduri despre „Jurnal de nescriitor 5: Dumnezeu e o pisică

  1. Holy Cat! Toată viața mea până în exact acest punct în timp și spațiu a fost o minciună. Dar acum știu adevărul și îl accept!

  2. eu nutresc o fascinatie stranie pentru toate animalusele salbatice sau domestice si pentru mine e un privilegiu deosebit sa le ating, sa traiesc langa ele; visul meu e un loc izolat, cu casa si hectare de pamant cutreierate de toate fapturile astea minunate; asta ar fi, pentru mine, fericirea pe
    pamant

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

