Îţi ameninţi lista cu unfriend-uri în bloc? Felicitări, eşti oficial un cretin!

Zilele astea, politica a cam dat în clocot, drept care, ambele tabere dau cu mitraliera verbală de rup poligonul. Ceea ce e oarecum normal. Când ai un job, e logic să ţi-l aperi, iar când n-ai un job, e firesc la modul visceral (nu şi onorabil, dar de când e onoarea preocuparea unui om flămând?) să-l latri pe al altuia.

Eu mă menţin foarte Switzerland, pentru că nu m-a plătit nimeni să-i fac lobby şi nu mi se pare că vreunii din combatanţi merită vreo gratuitate. Dar, stând frumos la margine, văd pe câte un intrat / o intrată în fibrilaţii cum spumegă de zor şi, pe post de cireaşă, rage: „Dau unfriend lu’ cine îi place X!”

Pe bune, băi căcăţel? Păi, dacă eu aş da like cu toată convingerea la ceva, m-ar durea exact în moţul din vârful băştii de ameninţarea ta de unfriend.

Chintesenţa democraţiei e să respecţi pluritatea de opinii. Poţi să nu fii de acord cu ele, poţi să le conteşti, poţi să polemizezi, dar să ameninţi cu unfriend dacă X nu dă unlike cui zici tu să dea unlike e descriptibil printr-un cuvânt scurt şi sec. Şase litere.

Şantaj.

Să şantajezi pe bază de opinii şi gusturi, stimate retardat cu spume la gură, e un act ofensiv şi injust. Poţi cel mult să informezi, să explici, să aduci dovezi. Nu să impui.

Să şantajezi pe bază de opinii şi gusturi, stimate isteric, presupune un singur lucru: CĂ NU AI DIN START MĂCAR O FĂRÂMĂ DE RESPECT PENTRU PERSOANA PE CARE O AMENINŢI ÎN ACEST MOD.

Drept care, divorţul mintal de acea persoană e deja dat. Din secunda în care ţi-a dat în cap să ameninţi. Şi orice om de bun simţ care apucă să zărească statusul – că poate o fi la muncă şi nu vede – e îndreptăţit să-ţi dea unfriend. El ţie. Pentru că ai tupeul să-i dictezi păreri.

Eu n-am nici un like pe nici o personalitate politică. Dar tare mă trece un impuls să dau like la toţi, dreptaci şi stângaci, uite-aşa de-al dracu’. Să-mi golesc lista de şantajişti penali. Că, după cum zice înţelepciunea populară: „Cine şantajează azi un ou mâine îţi va cere răscumpărare un bou.”

8 gânduri despre „Îţi ameninţi lista cu unfriend-uri în bloc? Felicitări, eşti oficial un cretin!

  1. Generalizarea e buna, te tine departe de prosti daca esti destept. daca esti prost, generalizarea te tine departe de idei. Deci una peste alta e bine, mass unfriend, dislike and so on…
    Se cern neuronii de sarme.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

