Ce jucăm azi?

Zi de zi, mă scoate din sărite tâmpenia aia lugubră cu „Chiar dacă eu îţi vorbesc ca un ţăran, tu trebuie să-mi răspunzi frumos, că eşti femeie şi se ştie că femeia e inferioară sau ceva.”

Hai să atribuim tonului de comunicare o valenţă de joc. Să zicem că abordarea marţafoiască, cu bătut pe burtă şi obrăznicii, e Păcălici, iar abordarea de bun simţ, conştientă de faptul că suntem nişte străini şi că nu m-ai câştigat la belciuge, e Nu te supăra, frate.

Bun. Ce îmi cere – complet absurd – ăla care începe cu marţafoială şi pretinde să-i răspund cu diplomaţie e ca el să iniţieze un joc de Păcălici, iar eu să scot tabla şi piesele de Nu te supăra, frate.

Nu e natural, dacă un om deschide împărţind cărţi de Păcălici, să răspunzi cu nişte manevre specifice acelui joc?

Partea cea mai amuzantă e când jucătorul de Păcălici se pomeneşte că nu face faţă propriului joc de Păcălici. Că pe mine nu mă foarte interesează dacă te răţoieşti la mine din ură, iubire pervertită, bună intenţie sau pentru că la voi în sat răţoiala era un ritual antic de consfinţit frăţia de cruce. Pentru mine, totul se reduce la informaţia seacă: avem aici un Gogu care vrea să joace Păcălici. Păi ia, că Păcălici ştim şi noi!

E neplăcut să te trec Dunărea dus şi întors în vârf de iatagan? Atunci nu juca Păcălici cu mine. Găseşte căi de a exprima ce simţi jucând Nu te supăra, frate. E atât de simplu.

Că dacă tu scoţi cărţile de Păcălici, indiferent de intenţia cu care o faci, eu nu am cum s-o iau altfel decât ca pe o invitaţie la jucat Păcălici. Şi atunci, n-ai de ce să boceşti că ai rămas cu Păcăliciul în mână. A fost opţiunea ta.

18 gânduri despre „Ce jucăm azi?

  1. Dobitocul: ”Hau hau Loreno ej urâtă și proastă etc.”
    Lorena: ”Hai sictir dobitocule.”
    Toată faza se repetă de vreo câteva ori. Lorena dă ban.
    Dobitocul: ”Wtf? Da’ ce-am făcut?”

  2. mie nu mi se pare ca o chestie strict femeiasca ci se extinde asupra alora mai slabi in general, indiferent ca e vorba de sex , varsta sau pozitie sociala. Adica se ia tarambetele de tine crezand ca nu ii poti face fata si ramane perplex cand constata ca si o femeie/pustan/subaltern/batran/om la costum/intelectual etc stie sa-i ia mortii in pula. Ca tarambetele traieste cu impresia ca muia s-a inventat la el in scara blocului . Si ramand el asa perplex-inferior si la capitolul muie o baga p-aia cu ” aaa pai tu nu se presupunea ca imi vorbesti civilizat?” Aaaa nu!!

  3. Chestia aia strict femeiasca nu se aplica si lupoaicei. Regulile morale ale feisbucului se reduc simplu la libertate in exprimare. Fiecare emite ce vrea si banuiesc ca se asteapta sa primeasca raspuns tot asa.

    • dacă s-ar aştepta să primească tot aşa, n-am avea scena clasică:

      Hater: eşti o vacă sinistră.
      Om: Ba mă-ta.
      Hater: Ştiam eu că eşti ţărancă nesimţită că mă înjuri.

  4. Lorena, tu esti actrita din cate am inteles (sorry, nu cunosc prea multe, am aterizat pe aici prima data la recomandarea unui amic, si de atunci intru din cand in cand sa ma amuz). Hai sa iti zic cum fac eu: iau o mutra de un sictir absolut. Da’ una d’aia care emana un sictir si o scarba care il acreste si pe cel mai mare dement si ii taie avantul revolutionar. Nu aroganta, nu neaparat superioara (ca aia il face pe babuin sa o ia razna) ci una de parca ai mancat cea mai grasa si scarboasa mancare. Ii potoleste instantaneu, iar eu nu trebuie sa pierd timp si nervi (asta bineinteles, in cazul unei interactiuni fata in fata). In primul rand, nu ii accept jocul. De ce naiba as accepta un joc de neam prost?

  5. De fapt, exista o metoda mult mai simpla. Barbatii sunt, prin definitie, niste maimute mari care lupta pentru harem. Femeile sunt niste maimute mici care incearca sa isi asigure un loc bun in bancile din primul rand, folosind metode specifice sexului lor. Confruntarea dintre un barbat si o femeie este aproape intotdeauna inegala si frustranta de ambele parti. Lupta adevarata se da ,in general, intre 2 barbati, femeile fiind doar victime colaterale. Deci, cand ai nevoie sa pui la punct un gaozar care-o face pe raul si se crede mult mai mult decat este cu adevarat, cheama un alt gaozar mai rau decat el si lasa-i sa se desfasoare. De nimic nu se tem mai tare barbatii decat de alti barbati mai rai decat ei. Suntem ,in definitiv, doar mamifere.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

