Casting de nota 10

Disclaimer: acest text nu e un advertorial. Pur şi simplu, e expresia unei bucurii sincere, când te întâlneşti cu profesionalism în entertainmentul românesc.

Domnica Cârciumaru m-a chemat la un casting la noua ei companie, Romanian Artists Agency. Mi-a dat un text mic, genul „o-zi-de filmare”. Mi-a trimis recomandările legate de ţinută şi look.

CE DIFERENŢĂ FAŢĂ DE ZECILE DE CASE DE CASTING UNDE ŢI SE SPUNE: VINO CUM TE SIMŢI TU BINE! (Şi la care eu răspund: Mă simt bine în pielea goală, pot să vin aşa?) ŞI UNDE ŢI SE ZICE: LASĂ CĂ VEZI TU AICI CE AI DE FĂCUT!

Programare lejeră, aerisită, cu sală de aşteptare răcoroasă şi mare, şi unde ţi-e clar că tu, actorul, ai fost chemat pe tipologie.

CE DIFERENŢĂ FAŢĂ DE CASTINGURILE ALEA UNDE, PE ACELAŞI ROL, SUNTEŢI CHEMAŢI TU, UN PITIC DINŢAT ŞI UN BLOND SERAFIC CU OCHI ALBAŞTRI. ŞI UNDE STAŢI CLAIE PESTE GRĂMADĂ, DE INTRAŢI ÎN CASTING CU PICIOARELE ÎNAINTE ŞI VATĂ-N NAS!

Eu, când primesc text, merg cu el învăţat şi cu oarecare idei legate de situaţie şi de ce vrea personajul de la viaţă. OK, nu mă cramponez de ele dacă ăla care mă conduce-n casting are alte propuneri.

În schimb, la castingul ăsta, directorul a lucrat la nuanţă, infinitezimal, nu doar fiecare replică, ci fiecare secundă de tăcere din cadrul probei. Fiecare privire, fiecare frântură de emoţie. Plăcere pură. Şi pleci din probă liniştit că proba pe care ai dat-o era realmente cea mai bună probă pe care o puteai da.

CE DIFERENŢĂ FAŢĂ DE CASELE ALEA DE CASTING UNDE ŢI SE SPUNE: ZI TEXTUL! ŞI AUZI DIN FAŢA UŞII CUM UNII ŞI ALŢII ÎL DAU EGAL, MAŞINAL, ŞI NIMENI NU LE ATRAGE ATENŢIA CĂ-S SCÂNDURĂ!

Nu există bucurie mai mare decât interacţiunea cu oameni care pricep cum e munca unui actor şi cu care poţi vorbi pe aceeaşi limbă. Cu care să poţi lucra bine şi eficient. Cu care să descoperi nuanţe. Care să nu te pisălogească la cap cu tâmpenii neinteresante, ci să

ÎNŢELEAGĂ

NATURA

CREAŢIEI.

Le doresc (şi în egală măsură, îmi doresc) ca RAA să crească foarte mari şi să preia cât mai multe filme şi reclame pe viitor. Pentru că modul lor de lucru e cel pe care-l înţeleg şi eu.

2 gânduri despre „Casting de nota 10

  1. la castingurile la care te referi se cauta de obicei neprofesionisti dispusi sa lucreze pe 2 lei sau pe gratis ca au „ocazia sa se afirme”

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

