Cam cât de prost îl crezi pe consumatorul-target?

A tot circulat pe Facebook clipul ăsta.

Românaşii normali l-au spurcat aprig pentru curvăsărie, ăia de la Vice ne-au explicat tuturor că suntem invidioşi pe doamnele stilate şi degrabă vărsătoare de bani nevinovaţi.

Iar oamenii cu un minim simţ estetic s-au crucit de câte tâmpenii putea debita tânăra domnişoară. Inclusiv memorabilul „Totul poate fi posibil”.

În ceea ce priveşte existenţa spotului, înţeleg demersul. Unul şi-a făcut videochat şi vrea să-şi procure nişte fomei, să-i muncească. Şi eu, dacă mi-aş face firmă de aşchiat halva, aş face probabil un spot să vă conving să-mi aşchiaţi halvaua. E uman. E mersul economiei.

Ceea ce nu înţeleg, însă, e de ce angajatorul ăsta îşi minte potenţialele prestatoare în fel şi chip, că vor prinde porcul zburător, că vor călări unicorni cu copite de aur şi vor călători în ţinutul depărtat unde plouă cu bani.

Şi mi-am amintit de un clasic.

Aici vedem toate starurile porno posibile, dintre care mulţi sunt şi producători, povestind cum e cu branşa lor de lucru, în ideea de a comunica omului, cu limpezime, sinceritate şi detalii, la ce să spere şi la ce nu. Ţi se spune să te gândeşti bine, că e o decizie care-ţi va afecta viitorul, să ai grijă de sănătate, de curăţenie, şi câte şi mai câte. şi la final, see you on set.

De ce mi se pare odioasă reclama românului? Nu pentru că promovează un job murdar. Repet: e firma lui şi e normal să vrea angajaţi. În schimb, mi se pare odioasă pentru că apelează la tactica tipic românească: luatul celuilalt de prost. Se promit tone de bani (pe când în spotul pornostareţilor ţi se spune sincer că poţi avea perioade de glorie şi perioade negre), marea cu sarea, nimic nu e clar, totul e o insinuare.

Pornostarurile îi vorbesc potenţialului ascultător ca unui om inteligent. Nu-l mint cu nimic. Îi dau tips utile, avertismente, indicaţii. După ce vezi clipul lor, mai-mai că-ţi vine să le baţi la uşă.

Concluzia? „James Deen e frumos grav”. Da, bine. Concluzia e că mai bine promiţi puţin şi la obiect, decât mult şi aiurea.

În 2010, când scriam la Playboy, am făcut un reportaj prin videochaturi. Cele mai multe erau meschine, soioase şi doar peretele din spatele duduii prestatoare avea un tapet strident. În unele, tipele formau găşti şi era o atmosferă foarte veselă. Dar să mor dacă, văzând cum se întâmplau lucrurile pe acolo, n-aş putea furniza un scenariu publicitar mai inteligent decât lăbăreala kitschoasă a românilor.

6 gânduri despre „Cam cât de prost îl crezi pe consumatorul-target?

  1. Lorena, io cred ca pe langa „luatul omului de prost”, duduia din testimonial a fost train-uita sa nu dea prea mult din casa si din motive de legalitate. Ne putem imagina o groaza de activitati conexe videochat-ului care se intampla pe acolo-sa pe la ei prin batatura, dar legally speaking, it will always be declared as chatting with video support… Iata ce cred io de aceasta reclama: http://mytwitchoftheday.ro/2014/w-hyo-hw-hymeohmy/

  2. Target-ul reclamei e foarte prost și foarte neavizat. Merge pe principiul „noi îți dăm șansa; dacă nu reușești, ești o curvă proastă și atât, poți să îți completezi venitul sugând ceva în timpul liber, dacă nici așa nu reușești, Bulgaria scrie pe tine”.
    Mie unul mi se pare reclama de o stupizenie maximă, dar se pare că eu nu sunt în target.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s