Dacă aş avea eu o organizaţie de apărare a drepturilor romilor

În nici un caz nu m-aş apuca să apăr hoţi şi alţi infractori. Pentru că asta ar induce ideea de discriminare pozitivă şi m-ar face mult mai vulnerabil la atacuri xenofoabe.

Un june se mutase într-un orăşel franţuzesc şi îşi găsise una din minunatele îndeletniciri care-i fac pe toţi europenii să se uite cu silă la tine când aminteşti într-o doară că eşti român: spargeri, jafuri şi furturi. Drept care, nişte localnici cu iniţiativă l-au săltat şi i-au dat lecţia pe care a omis să i-o dea taică-su în fragedă pruncie: şi anume, că e urât să pui mâna pe ceea ce nu-i al tău. L-au bătut de l-au îndoit.

N-au făcut-o pentru că era rom, ugandez sau austriac, n-au făcut-o pentru că avea ochi albaştri sau negri, au făcut-o pentru că FURA.

Să fiu eu dl. Victor Viorel Ponta, aş admite că da, avem o problemă naţională şi că, da, statul român îşi cere scuze statului francez pentru „exportul de infracţionalitate”. Aşa i-aş zice eu. Aş cere scuze pentru că avem o problemă de etică naţională, pe care nu ştim s-o rezolvăm în interiorul graniţelor, şi de aceea dă pe dinafară.

Să fiu eu o organizaţie de apărare a drepturilor romilor, n-aş da un comunicat de presă în care să-l victimizez pe ciorditor. Mai degrabă mi-aş tăia mâinile. În schimb, aş da un comunicat de presă în care să-mi exprim regretul pentru INCIDENTELE INIŢIALE (ciorditul din case) şi să promit că activitatea organizaţiei va pune mai mult accent pe educarea tineretului rom.

Pentru că DACĂ APERI UN HOŢ, ÎI APERI HOŢIA. DEVII COMPLICE LA FURT.

Pentru că există romi cinstiţi şi ăia dau primii ochii peste cap când aud că un confrate de etnie a spart case, apoi zic: Da, bă, trebuia să-i dea cu paru-n cap, că ăştia ne fac de râs.

Dar nu-s nici Ponta, nici director de astfel de organizaţie. De aceea nu pot decât să asist la festivalul penibilului şi să fluier de pe margine.

14 gânduri despre „Dacă aş avea eu o organizaţie de apărare a drepturilor romilor

  1. Da, imi place aceasta opinie !. Daca si cei alesi, din pacate, de catre unii dintre noi, ar gandi la fel, probabil ca am iesi si noi din aceasta situatie deloc de invidiat. Ipocrizia este la ea acasa la cei mentionati, asa ca e greu e crezut ca se vor schimba. Talent vad ca ai, asa ca, in continuare, iti astept opiniile si asupra altor subiecte fierbinti ale momentului.

  2. Tiganii au plecat pentru ca noi, romanii, ii discriminam. Noi suntem rasisti si nu le acordam sansa sa se integreze in societate. Chiar si cuvantul „tigan”, folosit de mine, este o insulta (cu toate ca nu inteleg de ce).
    Cel putin asa ne-au tocat la cap, incepand din anii ’90 germanii, francezii, englezii si altii ca ei. Acum e foarte bine: ei sunt mai destepti, maI civilizati etc. etc. decat noi, asa ca… sa-i ia ei, sa-i educe, sa-i integreze etc. Sa-i tina la ei, sa nu-i mai trimita inapoi, caci noi ii discriminam.

  3. Pe când lucram în poliție am avut ocazia să interacționez de nenumărate ori cu țiganii.Din punctul meu de vedere, ei se împart în două categorii: cei care s-au integrat, au fost la școală și au un loc de muncă și o alta, muuuult mai numeroasă, care, din păcate, nu se va integra niciodată, indiferent de eforturile mai mult sau mai puțin eficiente ale societății. Între cele două categorii pendulează indivizi care, ipotetic, ar mai avea o șanșă. Acestora din urmă, extrem de puțini, merită să li se acorde o șansă. Dincolo de toate acestea, eu cred ca violența NU este o soluție!

  4. In primul rand, de aia avem de cateva sute de ani un stat, pentru a face dreptate in mod echitabil pentru toti. Ca sa evitam confuziile si linsajul unor oameni nevinovati, nu aplica boborul legea, ci niste oameni mai destepti care pot hotari daca faptele au avut loc sau nu.

    Hotii devin hoti din diverse motive. Ceea ce se vede in Romania este ca hotia in cazul romilor are cauze ce tin de segregare, de acces la educatie, de lipsa locurilor de munca. Intai nu esti angajat si te apuci de furat, iar mai apoi ti se spune ca de ce furi. E un cerc vicios.

    Si cu privire la exportul de infractionalitate, eu zic ca nu e export, ci e miscarea libera a unor cetateni europeni, cu drepturi ca noi toti. Niste oameni necajiti care incearca sa supravietuiasca, cum pot. In momentul in care ONG-urile preiau munca pe care ar fi trebuit sa si-o asume statul roman, inseamna ca situatia e grava caci acest stat este incapabil sa genereze valoare acolo unde trebuie, sa rezolve problemele sociale.

  5. mie mi-au zburat geanta cu acte+telefon, l-am fugărit, l-am pocnit, am recuperat-o.
    Partea proastă? Era să mă trezesc cu dosar penal. Partea și mai proastă? Am cam stat cu frică și ocolit zona niște ani buni.
    Se merge pe principiul că, dacă ripostezi, tu ești vinovat.

  6. Ha, ha, pai comunistii au tot vrut sa-i integreze. Maica-mea era profesoara debutanta atunci si avea elevi romi. Le-a cumparat caiete din banii ei( salariul fabulos de profesor debutant) a doua zi nu le mai aveau. Refuzau sa vina la scoala( copii), refuzau sa munceasca( maturii). Iar acum tipa ca sunt „descremenati”.
    Nu pot sa sustin violenta, dar nici nu imi pot reprima scarba cand politia(din Romania,Franta etc ) nu face nimic sa protejeze oamenii care muncesc. Ba mai mult tot noi astia care platim impozite suntem haituiti( dupa cum explica si cel de mai sus).

  7. A lua viața unui om pentru că fură mi se pare barbar, inuman, animalic. De când punem bunurile materiale pe același taler cu viața?
    Că situația cu populația romă nu e roză e foarte adevărat. Dar nu cred că asta este soluția.

    Câți pași să fie de aici la a vâna românii din străinătate pentru că ”fură” joburile localnicilor? Că doar pe asta tot bate apa-n piuă UKIP, partidul favorit al englezilor astăzi. Păi jobul e mai important decât banii din buzunar, că dacă n-ai job n-ai nici bani. Așa că azi, mâine, ne trezim că suntem vânați pentru că le-am furat joburile, doar am văzut destui comentatori de Daily Fail proclamând că vor fi râuri de sânge, vorba lui Enoch Powel, pe străzile Angliei, pentru că nu vrea nimeni imigranții ăștia care le distrug țara (indiferent cu ce se ocupă, că și a munci pe joburi nu foarte bine plătite se cheamă că le distrugi piața muncii, nu?).

  8. Din nou circul depaseste cu mult ceea ce isi doreste spectatorul. si mult peste ce si-a dorit sa transmita actorul Cred ca Ponta a a facut bine ca a reactionat, indifferent cum. Si da, vremea ceareceafurilor facute coif a cam apus.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

