Nu mă mai măritaţi, vă rog frumos!

O parte dintre oamenii cu care fac proaspătă cunoştinţă decid că sunt hazlie şi simpatică, drept care le sunt dragă. Şi pasul imediat următor e că încep să uneltească, să mi-l prezinte pe X care are firmă şi bani, şi e singur, sau pe Y care e artist boem, sau pe Z care „a zis că te place”, pe ideea de „e păcat să nu ai un bărbat lângă tine.”

Dragii mei,

Apreciez mult preocuparea. E drăguţ să ai oameni cărora le pasă de tine. Simt că e o dorinţă sinceră de a face un bine şi, dincolo de suprafaţa vag iritantă a intenţiei, pot aprecia bunătatea de profunzime.

DAR:
-eu ştiu foarte bine să mă mărit şi singură, dacă vreau.

Dar nu vreau.

Pentru unii, singurătatea e o chestie oribilă, care trebuie musai combătută cu primul pulete sau prima mizdă vag umanoidă care iese în cale. Pentru alţii, printre care cu onor mă număr, singurătatea e o stare de graţie.

Eu, ca să scriu, am nevoie să fiu singură. Poate pot implementa alte stadii ale unor proiecte împreună cu diverşi oameni, dar partea de concepţie trebuie s-o fac în compania unei singure făpturi: motanul meu Pulică. Pentru mine singurătatea e o necesitate şi o formă de reîncărcare a bateriilor. E plăcut să ies cu oameni, dar după 3, 4, 5 sau 8 ore, tânjesc la singurătate ca la aer. Forma mea fundamentală de fiinţare e singurătatea. Şi aşa mă simt bine.

Ideea că omul e făcut să trăiască în cuplu e un imens clişeu. Părinţii v-au educat greşit. Sunt oameni care se simt bine numai în gaşcă – ăia îşi fac familii extinse şi le ţin mereu în jur – oameni care se simt bine în doi şi oameni care se simt bine singuri. Şi care n-au nevoie să fie salvaţi de singurătate, împotriva voinţei lor. E ca şi cum ai trece strada cu o babă, cu sila, când baba are treabă exact pe trotuarul pe care era iniţial.

Noi, oamenii, suntem născuţi şi creaţi diferiţi. Ceea ce ţi se aplică ţie nu mi se aplică în mod necesar şi mie, şi nu admit să-mi spui că tu eşti „normalul” şi eu „anormalitatea”. Cred că fiinţa umană e perfectă aşa, în diversitatea ei. Şi nu e nimic în neregulă cu oamenii singuratici. În fond, dăunează altora mult mai puţin decât ăia profitori ordinari, scandalagiii publici sau Răzvan Băncescu.

25 de gânduri despre „Nu mă mai măritaţi, vă rog frumos!

  1. „Şi care n-au nevoie să fie salvaţi de singurătate” – ba daaa, musai! Altfel cum sa traiasca toti oamenii astia suferinzi de sindromul Mesia?
    Sunt atatia binevoitori pe toate drumurile, gata-gata sa arate altora drumul bun in viata, prin pilde si invataturi despre absolut orice. Rusine ca iei (luam) aminte!

  2. Ca bortoasele. Sau proaspetele mamici care-mi turuie despre cum nu inteleg eu minunea care se minuneaza in pantecele minunat. Nu suntem programati genetic sa ne cuplam sau sa lasam mostenitori. Nu toti, cel putin.

    Iar chestia asta cu cutare care-mi gaseste alesul imi suna a targ de vite.

  3. „Noi, oamenii, suntem născuţi şi creaţi diferiţi. Ceea ce ţi se aplică ţie nu mi se aplică în mod necesar şi mie, şi nu admit să-mi spui că tu eşti “normalul” şi eu “anormalitatea”. Cred că fiinţa umană e perfectă aşa, în diversitatea ei. Şi nu e nimic în neregulă cu oamenii singuratici.”

    Ştii cât mă chinui să-i fac pe unii…pe alţii să înţeleagă asta??! E atât de bine că suntem diferiţi! Nu-i înţeleg pe ăia care simt nevoia acută să-i facă pe alţii după chipul şi asemănarea lor..

  4. Buna seara domnisoara.
    Trist ! Suntem în secolul 21 dar lumea în continuare traieste pe urma cliseelor.
    Marea problema a natiunii este gandirea în masa.
    Ideea de ,,diferit” o asimilam cu ,,ciudat”,ma repet,TRIST !

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

