Fac obsesii

Obsesii de toate felurile. De la o marcă de deo stick la o vopsea de păr, de la un anumit automat de cafea la câte un om. 

Dar cele mai tâmpite sunt obsesiile mele culinare. În ultima vreme, spaghete cu sos de roşii cu orice. Fie că-s măsline verzi sau negre tăiate mărunt, busuioc, oregano sau alte verzituri, fie că adaug ardei iute sau boia, pur şi simplu, în ultima vreme am mâncat spaghete cu creaţii originale pe bază de roşii cât un întreg sat de italieni. 

Ciudat e că nu m-am îngrăşat. Pe de altă parte, e oarecum explicabil, pentru că, satisfăcându-te cu carbohidraţi, nu mai pofteşti la dulciuri. 

Ce vă rog, dacă aveţi chef, e să-mi mai daţi idei de sosuri de spaghete. Rugămintea e să nu fie cu carne şi, musai, să n-aibă usturoi. Urăsc usturoiul cu o pasiune demnă de o cauză nobilă. 

17 gânduri despre „Fac obsesii

  1. 🙂 Si mie mi se face rau de la usturoi, dar pt un pic de gust necesar la spaghete se pun la inceput doi trei catei de usturoi sa se rumeneasca putin in uleiul de masline, dupa care se scot cu paleta si se arunca direttamente la gunoi. 🙂 Adaugi apoi rosiile si vinetele taiate cubulete sau cum le doresti, cu condimentele aferente (sare, piper, oragano, busuioc) si le lasi inabusite pana se inmoaie vinetele. Sosul creat se toarna peste spaghete si deasupra se mai adauga frunze proaspete de rucola. 🙂 (si eventual branza dupa preferinta).

  2. Stiu eu una buna 🙂
    Calesti in uei de maslne o jumate de ceapa rosie, doi morcovi taiati marunt, un pic de ghimbir proaspat, ardei iute dupa gust si doua-trei tulpini de telina, tot asa, taiata cubulete. (Daca nu gasesti tulpini de telina, merge si cu radacina).
    Peste, torni o conserva de rosii, sau vreo 3 rosii proaspete tocate in chopper si lasi sa scada. La final mai adaugi o cescuta de vin rosu.
    Eu fac chestia asta des cu carne de vita; dar iese foarte bine si fara.

  3. Te inteleg perfect! :)) Eu de la obsesia pentru mamaliga (m-a tinut o vara intreaga), am trecut la cea pentru paste carbonara. S-a terminat si cu asta, acum mi s-a pus pata pe… salata de ton! Sa vedem cat ma tine si asta…

  4. eu pun asa: ardei, dovlecei, ciuperci, morcov, cateva rosii la calit cu putin unt, sare si piper, putin rozmarin. dupa ce s-au fiert pastele pun putin ulei de masline peste ele, rad putina branza (cea mai grasa pe care o gasesc la aprozar, dar azi am facut cu telemea de capra si a iesit demential). Savoarea este garantata. Spor 🙂

  5. morcovi rasi (doi, de marime medie), ardei rosii si verzi (cite unul), rosii (doua), masline (negre si verzi), trei-patru catei de usturoi, o ceapa medie, ciuperci (una bucata conserva). toate se taie cuburi marunte, apoi se pun la gramada intr-un wok incins, cu o lingura de ulei (eu folosesc de-ala din boabe de struguri), sare, piper si boia dupa gust, eventual o frunza de dafin sau nitel patrunjel proaspat tocat. cam doua-trei minute, pina se sticleste ceapa. la sfirsit adaugi juma’ de pahar de suc de rosii si le mai lasi pina dau in clocot. apoi le iei deoparte si le pui capac, pina-ti fierb pastele al dente (mie-mi plac fussili, se „muleaza” mai bine pe ele). scurgi pastele si le adaugi peste sos (fara sa le speli). si iaca. enjoy.

  6. Impresionează-te după ce o să le guşti. Mie asta mi-e reţeta preferată în materie de paste fără carne, chiar dacă o fac destul de rar. Din păcate, Lucişoara nu se omoară după paste în general, iar junioara preferă să aibă şi oarece carne prin reţetă.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

