Ce nu-mi doresc să revăd în proza românească

E un trend nou şi îngrijorător la autorii foarte tineri: în plină acţiune, în mijlocul suspansului, se întrerup din ţesătura fragilă a ficţiunii să ne explice nouă, cititorilor, ce cred ei despre nu-ş-ce-căcat. 

Încerc să dau un exemplu. 

„Mărioara era deasupra mea. În sfârşit, îi pătrundeam în cutiuţa satinată a feminităţii. Penisul meu pulsând ar fi putut cânta imnuri de stat, dacă ar fi avut ureche muzicală. 

Apropo de asta, eu cred, dragă cititorule, că urechea muzicală se educă. Nu toţi am avut noroc cu părinţi care să asculte Mozart sau Beethoven, ba chiar unii am crescut cu erori artistice ca Nicolae Guţă, dar dacă vrei şi ai perseverenţă, vei putea distinge re diez de mi bemol. Important e să vrei! Important e să ai perseverenţă! Important e să stai cu urechea ţintită pe tot ce sună a muzică, nu a zgomot, şi să te concentrezi foarte tare!!” 

Evident, chestia asta nu e nouă. Mizerabilii lui Victor Hugo e cel mai bun exemplu de roman care se citeşte pe sărite, pentru că pe tine, cititor, te doare-n pulă de politică şi vrei pur şi simplu să afli ce naiba li se întâmplă lui Marius şi lui Cosette. 

Proza, dragi prieteni, are armele ei. Naraţiune, personaje, acţiuni. Vreţi să daţi lecţii norodului nărod, să vă simţiţi nespus de dascăli? Scrieţi în pana mea un volum de eseuri şi unul de dezvoltare personulă. Dar nu vă mai corciţi proza cu părerea voastră despre anything. Chit că analfabeţii devoratori de literatură motivaţională vă vor da share la citate în genul lui Octavian Paler, pe termen lung vă furaţi singuri basca. 

7 gânduri despre „Ce nu-mi doresc să revăd în proza românească

  1. Eu am 5 reincarnari pana acum. In vietile anterioare am fost asa,pana acum- o broasca testoasa,Socrate,un negru sclav in Alabama, tatal lui Hitler -Alois,elvis presley.

  2. Apropo,si fiul meu Adolf Hitler,si-a datorat tot brahmacharyei- puterea de fascinatie, magnetismul,si puterea pe care a avut-o in general.pana cand a inceput sa i-o dea sub coada Evei.atunci s-a terminat smecheria.

    • când depăşeşti o limită a tâmpeniei, zbori. doar n-ai impresia, pe bune, că o să las acele aberaţii, de exemplu, unde tu îmi spui că o femeie frumoasă trebuie să accepte să fie violată, doar pentru că e frumoasă.

  3. Pai tocmai ca nu trebuie sa accepte! Ori e viol, ori ce mama dracu e :))) Asta e regula de baza a violatorului. Ori violezi,ori ce faci? :)) indiferent ca violezi o gaina,o capra,o baba sau pe Monica Tatoiu

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

