De dragoste şi surzenie

Eu mă îndrăgostesc foarte rar. Sunt un om lucid şi predispus spre ironie, cu imunitate la vrăjeală ieftină şi cu o înclinaţie spre analiza vorbe vs. fapte.

Dar, când mă îndrăgostesc, primul impuls este să-i descopăr dorinţele şi plăcerile omului de care mă îndrăgostesc, şi să fac lucruri care să răspundă acestor dorinţe şi plăceri. Bine, eu sunt, printre altele un bun ascultător. De-aia-mi ies mereu interviuri glorioase, şi pariez că dacă aş intervieva-o pe Inna, aţi rămâne cu toţi miraţi de cât e de inteligentă şi mişto femeia, de fapt.

Ca om care ştie să vadă şi să asculte, m-au enervat întotdeauna oamenii surzi. Nu mă refer la cei cu dizabilităţi de auz. Ci la ăia care se bat cu cărămida-n piept că se cacă râuri de tare ce te iubesc, dar nu reuşesc să audă lucrurile pe care ţi le doreşti tu. Care zic „dadada”, „bineînţeles”, şi le turuie pe ale lor. Ce iubesc ei, de fapt? Pe tine, persoana, sau propriile vorbe siropoase şi aptitudinea de a le rosti bombastic?

Pe unii surzi îi poţi scoate rapid din circuitul tău: „Dragă Vasile, nu cred că suntem compatibili. Unul dintre noi are prea multă ceară în urechi.” Mai grav e cu rudele care se dau extrem de iubitoare, dar numai la nivel declarativ. Cum poţi pretinde că ţii la un om, când te doare în străfundurile absconse şi inexpugnabile ale pulii de lucrurile care îi plac, de lucrurile de care are nevoie şi de lucrurile la care visează?

Mă întreb cum sunt clădiţi pe interior oamenii care fac asta. Ce iubesc ei de fapt, când afirmă că iubesc.

 

Un gând despre „De dragoste şi surzenie

  1. Desi mai superficiali acei oameni iubesc si ei – pe sine, pe altii. In caz de dificultati in a asculta pe cei din jurul tau incearca regula 3 cu 3: opreste-te din vorbit cat celalalt sa poata spune 3 fraze a cate 3 propozitii – adica sa isi dezvolte ideile.
    Apoi depinde de persoana, poti sa iti exprim liber si fata de toti iubirea cat sa ii cotropesti pe ceilalti sau poti sa nu o faci, sa o pastrezi privata.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

