Spune-mi cum îţi tratezi voluntarii şi îţi zic cine eşti

N-aş mai face voluntariat în cadru organizat pentru nimic în lume. Unicul voluntariat care mă mai interesează e acela pe cont propriu.

Pentru că românul e un ţăran odios. Şi dacă-şi face ONG, şi vin nişte oameni binevoitori să-l sprijine gratuit, în cel mai scurt timp se crede moţul de pe căcat şi începe să-i trateze pe ăia în cel mai ţopârlănistic mod cu putinţă, ca pe nişte sclavi cumpăraţi la reduceri, trei la zece mii.

Nu înţeleg oamenii care nu-s în stare să aprecieze gratuitatea timpului şi energiei altora, care nu li se cuvine de la sine, ci pe care aleg ăia să i-o pună la dispoziţie.

Cert e că, dacă aş face vreodată voluntariat în cadru organizat şi ar ridica cineva tonul la mine, l-aş da cu capul de toate colţurile de pereţi, până l-aş umple de sânge. Apoi i-aş desena că, dacă ar fi aşa un mare bengos, ar scoate bani din buzunar şi ar plăti acel efort, nu ar fi nevoit să recurgă la servicii de voluntari. Şi atâta timp cât are nevoie de muncă pe care n-o poate plăti, minimul lucru pe care îl poate oferi e respectul pentru timpul şi energia altuia.

6 gânduri despre „Spune-mi cum îţi tratezi voluntarii şi îţi zic cine eşti

  1. ,,Pentru că românul e un ţăran odios,,
    Nu pot sa fiu de acord cu tine. ONG,voluntariat,sclav….nu apartin taranului roman. Taranul are ceva asemanator ,, claca,, Claca taraneasca presupune respect din partea organizatorului. Claca boiereasca presupune datorie,sclavie,marlanie,tzoparlanie. Cred ca ai intalnit un vorbitor de limba romana care se da roman sau un boier de paie care are doar educatia stransului de bani fara scrupule

  2. Am avut experiente de genul asta. Cei din ONG-uri mi s-au parut de fapt mai naspa decat sefii pe care i-am avut pana acum. Naspa si imbecili pentru ca nu pareau sa proceseze ideea ca nu ma leaga absolut nimic de ei. Ceea ce mi se pare si mai aiurea este ca multi membri acceptau pur si simplu abuzul.

  3. si eu care vroiam sa ma inscriu la un ONG…pai daca se poarta in halul asta ,eu ma lipsesc. Plus ca isi mai iau si bani din treaba asta si au si comportament de sefi.mai mai mai

  4. M-am lecuit de voluntariat. Mi-am facut partea cu varf si indesat. La noi in Romania cam toate festivalurile au inceput sa se bazeze pe voluntari. Dar pe treaba asta incaseaza bani. Voluntarul vinde bere (nu angajez pe nimeni). Voluntarul cara frigiderele, scaunele, descarca tiruri.Voluntarul traduce filme/subtitreaza (nu mai e nevoie de traducator). Voluntarul taie bilete si tot el e injurat /hartuit la poarta. Voluntarii fac de toate. In schimb, el se poate mandri cu o bucata de plastic legata cu sfoara la gat (ca doar n-o sa se dea bani pt un lanyard ca lumea), voluntarul sta la 30 de grade fara apa, voluntarul alearga, uneori primeste un tricou (daca se plange destul de tare), cateodata si un sandvich pe zi. Poate sa intre liber la spectacol (daca gaseste loc), si are dreptul de a sta 24/24 h la dispozitia ONG-ului, care se simte stapan pe timpul lui. Voluntarii nu isi cunosc nici drepturile, nici importanta. Sunt prea usor amagiti cu „the glamour of showlife”, asta in cazul in care fac „voluntariat cultural”. Ca voluntariat serios si relevant din punct de vedere social fac prea putin, pentru ca e greu.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

