Văicăricii mă enervează foarte tare

„Văleu, şi să vezi aşa şi pe dincolo că nu mă iubeşte şi că nu-mi plăteşte salariul şi că-mi dă note mici şi că nu m-a luat  la casting şi că nu ştiu cum să lucrez la relaţia noastră”. 

Răspunsul e unul singur: sugi pula cu căldură şi abnegaţie. Iată de ce. 

Văicăriciul e ca acel singur idiot din sala de sport care, când restul e la a 75-a genuflexiune, începe să se vaiete şi deconcentrează tot grupul. Iar ţie  îţi vine să-i fuţi mama atât de  profund, încât să-i gâdili amigdalele de jos în sus. 

Pentru că şi văicăriciul, şi singurul idiot din sala de sport îşi imaginează că numai lor le e greu. Că numai ei au bani neluaţi şi numai pe ei nu-i iubeşte cine ar trebui şi etc. Şi că restul lumii, pe lângă că îndură cu stoicism propriul chin şi încearcă să treacă peste el cu eleganţă, să-şi îmbunătăţească făptura şi performanţele, mai e obligat să înghită şi cretinismele ăluia care are impresia că devine mai special dacă se vaietă. 

Eşti cumva văicărici şi sau idiotul din sala de sport? OK. Află de la mine că nimeni nu e sută la sută fericit. Că toţi avem minim un schelet în dulap. Dar, ÎMPULA MEA, unii vrem să evoluăm şi să mergem înainte. Nu să batem pasul pe loc, lăfăindu-ne în propria nefericire ca porcul în nămol. 

Şi dacă noi ne impunem să găsim motive care să ne îndemne să sărim voios din pat dimineaţa, şi ne  luptăm cu efortul crizei economice şi cu jdemii de căcaturi, fix văicăreala ta de om decis să stagneze în balta de sloboz nu ne lipseşte. „Fă un pas şi ieşi din balta de sloboz”. „Dar nu consider că este  o soluţie!” „Atunci, în pula mea, îneacă-te-n ea! Mori!” 

Iar cu relaţiile nefuncţionale, treaba e foarte simplă. Toţi avem o listă de nevoi de la celălalt. Relaţia perfectă e cea echilibrată, unde fiecare oferă ce simte că-i trebuie  celuilalt. Vezi că celălalt e un cretin obtuz / o cretină obtuză care nu te ia nici mort / moartă în serios? Că nevoile tale nu-l/ n-o interesează, orice ai face tu să le satisfaci pe ale lui / ei? Flit / jet şi o basculantă de mui, restart şi gata. Un om care-ţi acceptă nevoile ţine cont de ele din prima şi lucrul ăsta nu se schimbă. Ăla pe care-l doare la bască trebuie ejectat subit. 

Din punctul ăsta de vedere, Radu Afrim e profesorul meu. Radu Afrim nu stă, la el pe wall, să-i explice cretinului că  e cretin şi răuvoitorului că e răuvoitor. Diagnostichează cretinătatea şi reaua-voinţă la prima citire, realizează că n-are cu cine, dă eject din listă şi block. E de aplicat şi în viaţă. Aşa, nu rămâi decât cu energia pozitivă şi nu ai de ce să-ţi ucizi semenii cu văicăreală sinistră şi demolatoare. 

13 gânduri despre „Văicăricii mă enervează foarte tare

  1. Dar românii au vocație de văicărici și de a-și face statuie din asta. Gen ”România a fost mereu atacată de unii și de alții, ținută sub papucul a nșpe imperii deodată, a apărat Europa de turci (hăhăhăhăhă), de-aia suntem așa oropșiți și rămași în urmă încă”. Sau ”ce să faci cu hoții și nenorociți ăștia, n-ai de unde alege, n-ai decât să te conformezi”. Sau multe altele.
    Acuma-s de acord că omul să nu-și urle în gura mare durerile și supărările și slăbiciunile, dar face bine să ai acolo pe cineva de încredere și de suflet cu care să stai de vorbă despre ce te apasă. Oricât de puternic ai fi, tensiunile trebuie depresurizate din când în când. E la fel de adevărat că văicăritorul profesionist tinde să obosească cu un adevărat vampirism energetic și știu că am făcut și eu asta în trecut.
    Se poate să fie foarte greu pentru anumiți oameni să se detașeze de probleme și să nu facă blocaj pe ele, ăsta e un răspuns psihologic învățat, dobândit, și dacă omul respectiv n-are chiar pe nimeni să-l tragă de mână, eventual să-i indice niște lecturi care-l pot ajuta (că la psihoterapeut nu multă lume își permite să meargă în România), poate fi foarte dificil pentru el să își schimbe mecanismele.

  2. Nu sunt de acord cu vaicareala, dar cand nu mai poti, cauti un prieten care poate iti da solutii. Chiar nimeni nu a ajuns caeodata la limita si nu a simtit singuratate totala in afara si inauntrul lui? Toti au raspunsuri pozitive? Nu cred!
    Referitor la chestia cu Romania. chiar trebuie sa privim lucrurile pozitive si sa nu-i mai lasam pe altii sa-si bata joc de noi, ca si ei au tarele lor

  3. Lore, tre să te contrazic.
    Nu te naşti cu tărie de caracter sau cu abilitatea de ate descurca cum nu te naşti blond cu ochi albaştri.
    Iar împărtăşirea necazurilor e benefică – cel puţin pentru majoritatea.
    Nu ţi se pare că o duci chiar aşa de naşpa când auzi ce au păţit alţii. Poţi culege – din astfel de discuţii – strategii de supravieţuire sau idei de mici răzbunări care-ţi fac viaţa mai uşoară.
    În plus, înjurând aceeaşi persoană – prof, patron, etc. – se nasc prietenii frumoase.

    Am cunoscut un astfel de individ care părea de lemn, nu se plângea de nimic. Dar nu era nici respectat, nici invidiat. Îl consideram doar ciudat rău.

    • Si asta e cu dus si intors….

      Impartasirea necazurilor poate sa fie benefica, dar poate sa fie si toxica; si pentru tine si pentru cei din jur.
      Gen:

      SITUATIA 1:
      Bula:“Văleu, şi să vezi aşa şi pe dincolo că nu mă iubeşte şi că nu-mi plăteşte salariul şi că-mi dă note mici şi că nu m-a luat la casting şi că nu ştiu cum să lucrez la relaţia noastră; ce ma sfatuiesti sa fac?”
      Trula: „Bai, sa stii ca am fost si eu acolo si e al naibii de greu; dar nu te descuraja- uite incearca sa vorbesti cu ea sa-i explici exact ce simti/apuca-te de trimis CV-uri pe la firme care nu-is bat joc de angajati/incearca sa inveti din timp si fa-ti scheme colorate/du-te in continuare la castinguri si data viitoare ai grija sa arati mai prezentabil/.”
      Bula se tine de sfaturile date de Trula si iese din rahat/devine o persoana mai OK.

      Situatie, zic eu, benefica, din care Bula iese mai castigat decat daca, pe principiul „hai sa nu ma plang” n-ar fi avut discutia cu Trula. Iar Trula se cheama ca a facut un pustiu de bine si e cu sufletul in rai. Societatea umana functioneaza, intr-o masura cel putin, si pe baza faptului ca atunci cand ne e greu putem sa ne plangem unii altora si sa incercam sa o scoatem la capat impreuna.E foarte mare lucru si de admirat daca reusesti sa te tragi in sus si iesi dintr-o situatie naspa singur: dar e mult mai usor sa facem asta impreuna. Valer, cred ca tu la asta te referi; Lorena se refera la un pic altceva:

      SITUATIA 2:
      Bula: “Văleu, şi să vezi aşa şi pe dincolo etc”
      Trula: „Pai, uite, ai putea sa faci aia, aia, si ailalta.”
      Bula: „A, nu, eu nu vreau sa ies din situatia in care sunt, vreau doar sa ma plang.” Cu varianta: Vaaai, nu, miau-miau, eu sunt artistul neinteles care nu se intineaza de compromisuri, cum sa fac eeeeu aia si ailalta, lumea ar trebui sa ma pupe in cur pentru ceea ce sunt ca fiinta umana, chiar daca nu sunt folositor cu nimic societatii”

      Trula are toata dreptatea sa-l trimita pe Bula sa suga ce rimeaza.

      SITUATIA 3:
      Bula: Bai, uite, eu am pe suflet o problema reala, am nevoie de sprijin…
      Trula: Ce, ba, tu ai probleme? Stai sa vezi ca eu valeleu su asa si pe dincolo.

      Acum, parerea mea, Trula merita un manunchi de mui. Desi probabil nici Bula nu e prea destept, de vreme ce nu s-a prins ca decat sa-si impartaseasca problemele cu Trula, mai bine lipsa. Una peste alta, spre deosebire de situatia 1, chestia asta e de-a dreptul toxica pentru Bula: in loc sa se simta usurat ca poate vorbi cu cineva despre ce are pe suflet/sa gaseasca o strategie de exit, acum are senzatia ca lumea e un loc si mai naspa si are si mai putine sanse de izbanda.

      SITUATIA 4:
      Bula: Bai, uite, eu vreau sa fac si sa dreg, sunt motivat, muncesc la chestia asta!
      Trula: A, nu, e naspa, n-o sa iasa; toata lumea e rea si antipufoasa si decat sa faci ceva mai bine-ti bagi picioarele. Uita-te la mine ca văleu, şi să vezi aşa şi pe dincolo etc”

      Cam asta ar fi chestia cea mai apropiata, zic eu, de vaicariciul de la sala care strica concentrarea grupului si face rau si celorlalti, si siesi (pentru ca se complace intr-o stare naspa). Poate basculanta de mui a Lorenei sa-l scoata din starea asta 0_o?

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

