Comunicatul de presă, o imensă cretinătate

Lumea din ziua de azi are o unică trăsătură: o lene sinistră. Şi atunci, PR-ul spamează toată presa cu un unic comunicat, leneşii din redacţii îi dau copy, paste şi print şi toată lumea are impresia că a promovat evenimentul.

Cui NU foloseşte comunicatul de presă?

A) Evenimentacului.

Poporul citeşte aceleaşi trei cuvinte de început, zice bag pula şi dă X din colţ.

B) Siteului sau gazetei gazdă.

Poporul citeşte aceleaşi trei cuvinte de început, zice bag pula-n mama voastră de copypasteri şi victorponţi şi dă X din colţ.

C) Publicului.

De câte ori, dând google după evenimentul vostru preferat, Belele de Manele la Sala Pulivalentă, aţi dat peste şaptezeci de texte identice pe tot atâtea siteuri? Şi de câte ori aţi dat click pe al doilea site care venea cu acelaşi content pe tema aia?

Problema cea mare o întâmpin şi de o parte şi de cealaltă a baricadei. Eu, când îmi promovez eventurile, îmi fac singură PR-ul, tocmai ca să evit inepţiile sistemului românesc de PR, care merge pe cea mai retardată frază din univers: „aşa se face”. Să mori tu că aşa se face!? A scris Dumnezeu a unşpea poruncă pe tăbliţele lui Moise, „Să nu dai comunicat de presă personalizat!”?

Şi întâmpin reacţii cretinoide de genul:

VITĂ PROASTĂ DE LA SITE-UL X: Dă-mi un comunicat de presă unic.
EU (în dinţi): Să-ţi fut morţişorii mă-tii de animală cretină. (în scris): Nu crezi că ai mai multe views pe un content diferit de al pulimii?
VITĂ PROASTĂ DE LA SITE-UL X: AŞA SE FACE.
EU: OK, mersi.

Ca ziarist, pe de altă parte:

PIARIŢĂ CRETINĂ, ŢINUTĂ DE ŞEF PENTRU CĂ O FACE FĂRĂ DINŢI: Dar ţi-am dat comunicat de presăăă.
EU: Şi nu vrei să transmiţi ceva în plus faţă de comunicat, ceva persuasiv, ceva atrăgător pentru public?
PIARIŢĂ CRETINĂ, ŢINUTĂ DE ŞEF PENTRU CĂ O FACE FĂRĂ DINŢI: Păi comunicatul nu-i destul de persi… persa…
EU: (în dinţi): Să mă piş cu jet pe fixativul din freza ta de proastă tunsă asimetric de cea mai ineptă herstilistă din oraş. (în scris). Comunicatul a apărut deja de jdămii de siteuri. Care e interesul vostru să mai apară identic încă undeva?
PIARIŢĂ CRETINĂ, ŢINUTĂ DE ŞEF PENTRU CĂ O FACE FĂRĂ DINŢI: AŞA SE FACE.
EU: OK, mersi.

Şi cedez. Dar nu fără a le ura să sugă o basculantă de pule, cu toată prostia lor rigidă, compactă, densă, rezistentă la orice fisură a unui argument.

Mai nou, înclin să cred că „AŞA SE FACE” e claxonul special al prostiei. Un om cu măcar un neuron neastâmpărat şi funcţional îşi pune mereu întrebarea: „Oare nu se poate face ceva mai bine de aşa?”

9 gânduri despre „Comunicatul de presă, o imensă cretinătate

  1. …Imediat se dezlantui in toata Europa, prin grija lui Wilhelm si a lui Lanfranc (si a altora), o campanie de propaganda admirabil regizata.Ducele Normandiei lua intreaga crestinatate ca martora a tradarii careia ii cazuse victima. Reaua-credinta a lui Wilhelm e neindoielnica; el stia mai bine decat oricine cum fusese obtinut juramantul si cat valorau drepturile sale la tron.Dar situatia, abil prezentata in lumina prejudecatilor feudale, era cu totul in defavoarea lui Harold…

  2. Daca cine citeste comunicatele de presa le ia de bune fara a acorda timp macar pentru a reflecta daca lucrurile stau intr-adevar asa sau nu, nemaivorbind despre faptul ca iti trebuie timp sa afli si cealalta versiune, atunci da… se impamanteneste un obicei bazat pe ce se vehiculeaza in mediul virtual si nu pe realitate. Cea mai buna este comunicarea, nu e ok sa presupui ca este zaharel…

  3. Stiu ca e un paradox, dar in general formulele idioate sunt si cele mai eficiente. Ori depinde ce doresti. Doresti sa ti se vanda cartea? Mai lejereanu sau la greu? Doresti sa ti se vanda si sa se si citeasca sau doar sa se vanda? In ultimii ani majoritatea romanilor au cumparat carti la greu fara sa citeasca un rand. Cunosc personal un exemplar, care se aprovizioneaza de la targurile de carte sau de la standurile cu reduceri din mall-uri cu cele mai estetice colectii. Sta ore intregi sa le aranjeze in biblioteca. De citit o sa le citeasca mai tarziu, spre pensie, cand o sa aiba si timp. Asa ca nu subestima capacitatea cititorului autohton de a se comporta stupid.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s