De ce să faci lansări neconvenţionale de carte

Ce se poate scrie despre o lansare normală?

„A vorbit criticul X, boşorog plicticos şi fonfăit, cu un defect de pronunţie care-ţi zgâria creierul, apoi alt critic, şi mai boşorog, şi mai plicticos, care avea impresia că universul s-a născut doar să-i adulmece băşinile şi nu se mai oprea din asasinat lumea cu plictiseala şi, la sfârşit, nu mai ştiu ce a fost, că adormisem.”

Uite ce se poate scrie despre o lansare anormală.

Hyperliteratura.
Tion.

BTW, Tion au fost foarte simpatici când ne-au inclus pe agenda culturală a weekendului, fix după filarmonică. Au râs Veveriţele de s-au crăcănat.

12 gânduri despre „De ce să faci lansări neconvenţionale de carte

  1. Eu unul n-am inteles niciodata cum e cu lansarile astea. Un critic – bosorog sau tanar, nonconformist sau nu – iti va transmite o serie de informatii de specialitate. Tu, care nu esti de specialitate, nu le poti recepta la adevarata valoare. E ca si cum cineva ti-ar eplica de ce e geniala Simfonia a IX-a, pentru ca s-au folosit masurile cutare din notelele cutare care, alaturi de tertele cutare dau armonia cutare (zic si eu la oha). Sau ca pictorul X a folosit folosit culorile in contrast armonic sau expresiv, calitativ, cantitativ sau complementar. Ori cum ti-ar explica cineva frumusetea teoriilor lui Einstein. Majoritatea suntem oameni (semi)obisnuiti si ne raportam la o anumita opera cu aprecieri lautaresti de genul ‘superb’, ‘frumos’, ‘urat’, ‘beton’… etc. Observ ca lansarile astea sunt un fel de ‘hai sa ne simtem bine’ (vorba lui Mirciulica). Parerea mea e ca tot ce ai de facut e sa iei cartea si sa o citesti. Punct. Si vezi si tu ce-i p-acolo, nu trebuie sa vina criticul-autorul-actorul X sa te bage cu nasul in pagini.

    • da, claaar. că vă înghesuiţi toţi în librării de nu vă dă afară omul nici cu mătura.

      nici nu e nevoie să inventez câte un event din 2 în 2 săptămâni, ca să alimentez în continuare vânzările cărţii. deştept eşti, mă. de bubui.

        • observ ca nu a citit nici macar articolele de pe Hyperliteratura si Tion, ca sa-si faca o idee despre ce a fost acolo, sau despre ce se intampla la una din lansarile tale. Adrian, ce ai scris tu acolo se intampla la orele de romana, nu la lansarile Lorenei, dar daca citeai macar titlul acestui post, vedeai cu siguranta expresia „lansări neconvenţionale de carte”, subliniez cuvantul „neconventionale”.

      • Nici eu n’am fost, Aurora, desi imi doresc mult sa ajung, sa cunosc omul Lorena Lupu, asa cum e el in realitate. Sper ca nu face pe nimeni sa planga, mi se pare cel mai dezgustator lucru sa vad o femeie care plange degeaba. Deci, cum e?

        • pai face omul sa planga, sau plange ea? :))

          anyway, eu nu am vazut-o nici sa faca pe cineva sa planga, nici sa planga ea

          te sfatuiesc sa mergi la urmatoarea lansare si sa-ti faci singur o parere, apoi o „barfim” pe Lorena, aici, la ea pe blog, sub privirea ei :))

        • Dar n’o barfim deloc, ea era in paranteza. Pe mine ma interesa atmosfera de acolo, e veselie, jale, bla bla.

          En fin, se pare ca ii esti agent, unul bun, caci aproape m’ai convins prin insistenta. Daar, daca n’o sa’mi placa, mergem in baie si ne futem, ca nu’mi place sa cer banii’napoi.

  2. Singura lansare la care voi veni va fi propria-mi lansare. Sunt in pregatire cu o carte intitulata sugestiv ‘De ce nu iubesc lansarile’. Descriu acolo experienta avuta cu lansari de toate tipurile, formele si culorile. Am inceput, ca tanar, cu lansari conformiste, in care persoane senile imprastiau miasme adormitoare asupra unei sali care-si rodea unghiile la greu. Dupa ce m-am plictisit de lansarile conformiste am trecut la o etapa (mai) superioara, si anume lansarile nonconformiste. Am experimentat lansari in pub-uri, sali de teatru, de nasteri, metrou, hangare de avioane, hambare, silozuri, statii orbitatale (unde cartile erau de trei sau patru ori mai usor de lecturat), carcere, tuneluri, spitale, cai ferate, talciocuri, cluburi. Insa nici acestea nu m-au multumit. Cum conformismul si nonconformismul sunt totusi fetele aceleasi monede m-am trezit in scurt timp fara categorie pentru lansari, asa ca mi-am organizat de unul singur lansari proprii pentru cartile pe care le cumparam. Concluzia mea e ca cea mai buna lansare se desfasoara pe buda, unde lectura e mai placuta si mai intensa. Consider ca grupurile sanitare, budele sau orice alt stabiliment de profil sunt cele mai bune asezaminte de lectura. Salut cu aceasta ocazie companiile de mobilier care pun in vanzare mini-biblioteci pentru baie, stative de hartie igienica doate cu suport de reviste precum si alte gadgeturi utile, placute si confortabile.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

