Demers de reabilitare a pulifriciului

Cu ocazia deplasării de la Sibiu, am descoperit că se poate face show şi neelaborând nimic dinainte, pur şi simplu din genialitatea minţilor care se întrepătrund armonios şi spontan.

alin suciu

Bogdan Sărătean şi eu, în viziunea fotografică a lui Alin Suciu. @Atrium Cafe

 

Orientându-mă după generoasele date fizice ale colegului meu de facultate, i-am dat, întru haz, să citească un personaj intitulat, foarte academic, “pulifriciul”.

Reacţia lui a semănat cu aceea a lui Boerescu, când îmi scapă mie câte un termen de genul “eluziv” sau “sincretic” prin reportaje, iar el vrea să-mi demonstreze că românul e prea prost şi incult pentru de-astea: “Marioară, ce e ăla ‘eluziv’?”, “Gogule, ce e ăla ‘eluziv?’, etc. şi  concluzia triumfătoare. “Vezi, nimeni din jurul nostru nu ştie ce e ăla ‘eluziv’. Înlocuieşte cuvântul!”

Sărătean nu l-a cunoscut pe Boerescu. Dar a aplicat exact aceeaşi metodă. A întrebat zece cunoscuţi din jur ce e ăla ‘pulifrici’. Cel mai amuzant răspuns a venit de la o intelectuală. “Angoase masculine?”

Continuarea, aici.

10 gânduri despre „Demers de reabilitare a pulifriciului

  1. Ca de la om de litră la telectoală, îţi cer o părere post-festum:
    Acum vreo 2 săptămâni am folosit termenul într-un comentariu pe un blog politic, ştii tu care. Citez aproximativ: „… Ceauşescu fusese recent avansat pulifrici peste nu ştiu ce dinozauri din armată… „. Am zis bine?

  2. In copilarie circula o intrebare: care este cea mai grea operatie pe creier? R sa scoti femeii pula din cap.Banuiesc ca multi(e) s-au gandit la sfanta .ula in loc sa se gandeasca la unul ca mine un pulifrici eluziv pentru ei.

  3. Am intrebat si eu pe unul mai puriu ce este pulifriciul. A raspuns ca nu stie dar la congresul pulifricilor toti strigau,, pulifrici din toate tarile uniti-va!,,

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

