Dona Juana şi chakrele

Subject: fidbec
From: „Nea”
Date: Tue, December 4, 2012 1:35 pm
To: lorena.lupu@tabu.ro
Priority: Normal

Au romanele astea erotice ceva de te stimulează şi la cap.

Pe primul, „Pisica în cizme”, l-am citit sub Ceaşcă, în ediţie samizdat cu colţuri roase, când nici măcar pozele de fete din TV Satelit nu existau, fiindcă nu exista nici TV Satelit, nici sateliţii şi nici TV. Efectul a fost cutremurător. Dar nu mi s-a scurs şi ultimul neuron din cap, cu care am mai avut puterea intelectuală să savurez fioritura din ultima frază de pe ultima jumătate de pagină a cărţii. După ce îşi înşirase pe vreo sută sau două de pagini aventurile, pisica încheia cam aşa: Şiiii am cunoscut un bărbat bun, frumos şi generos, şiii m-am căsătorit cu el, şiiii i-am fost fidelă şi tocmai de aia am scris această carte, ca să arăt tuturor că numai pe calea virtuţii şi a familiei trebuie să călcăm.
Întorsătură de maestru, ce mai.

Acum, la vârsta senectuţii, pun mâna pe Dona Juana ta. Am citit fiecare rând ca un detectiv care ciocăneşte orice palmă de perete, să vadă unde sună a gol şi unde e ascuns scheletul sub ipsos. Cioc-cioc, cioc-cioc. Neted. Cioc-cioc. Plin. Cioc. OK. Ei, drăcie, unde e făcătura, unde e fragmentul ăla care să-mi dea pretextul să dau dracului cartea deoparte şi să-mi văd de treburi? În curând am abandonat căutarea. Mi-am dat seama că e curată casa şi am preferat să mă întreţin cu gazda. Experimentată, m-a luat cu o dulceaţă, o cafea, diverse. M-am relaxat şi mi s-au deschis chakrele, de la pai hui la svadisthana, aia de lângă şancru. O fi din cauza vârstei, o fi de la carte? Adică de ce n-a sărit de cur întâi Kundalini, ci ălelate, de la cap? Hai să fiu amabil cu mine însumi şi să spun, mai pe europeneşte, că – faţă de cum eram la 15 ani – mi s-a dezvoltat intelectul, nu că mi s-a anchilozat colhoznica. Şi că nici cartea n-a stat degeaba. Mi-a deschis o fereastră plauzibilă spre o lume foarte apropiată şi foarte îndepărtată. Tocmai ăsta e rolul unei cărţi bune: de microscop sau de telescop. Să-ţi apropie nişte lumi.

23 de gânduri despre „Dona Juana şi chakrele

  1. Sincer, într-o propoziție -fie ea frază scurtă, scrie de ce ar trebui să cumpăr eu romanul tău!
    S-ar putea chiar să-l cumpăr, dar nu pentru alinierea planetelor drag mie pe axa Keops, Kefren, Mykerinos, ci pentru cele scrise de tine pe-o cărămidă cu pensula, adică mai jos!

    • si eu am o obiectie: rolul unei carti bune e mai mult decat sa-ti apropie niste lumi.

      sa-ti explic: se zice ca oamenii si femeile n-are decat una buc. viata. cu bune, cu rele, cu optimisti care zice ca la vie est un miracle, cu pesimisti care zice ca viata e ca paru din cur – scurta si plina de cacat.
      ei, cica rolul unei carte bune e sa-ti mai adauge in buchetul de decat una buc. viata, inca o viata. inca o carte, inca o viata. si tot asa in progresie simpla aritmetica functie de numarul de carti bune citite. sunt vieti daruite de autori, sunt cele mai cele cadouri din lume.
      chestia se aplica si la o poiezie buna si la un spectacol bun si la o muzica buna.

      • …pentru ca autorul isi rupe halci din sufletul lui, din trairile lui, din visele lui, din nazuintile lui si alte alea ale lui, si le pune pe taraba ca un geambas de frumuseti ca publicu sa se imfrupte ca spartu ca mancatorii de shaorme cu de toate, cu sosu prelinganduse pe barbi.
        publicului i se scoala…

  2. N-o sa citesc cartea ta, nu mai am timp. Mi-am dat seama de curand ca mai am doar timp sa recuperez ce n-am citit cand trebuia.
    Totusi, si aici recunosc ca m-a starnit si poza fostului fotomodel actualmente nevasta de politician pe care nu stiu cum o chea .. boureanu?, in fine.
    Voiam sa spun doar ca, dupa mine, romanul erotic trebuie sa fie fata de Pisica in Cizme precum revista Cinema de prin anii 70-80 fata de Satelit TV.
    Nu as putea sa mi-o scol la satelit tv, dar faceam niste labe legendare cu Virna Lisi. Ar fi interesant de dezgropat colectia, ca sursa de inspiratie.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

