Scrisoare deschisă grafomanului lingău

Dragă grafomane lingău,

Mă sperie nespus „like”-urile pe care mi le dai, urmate de un subit mesaj privat „Vrei să citeşti un text scris de mine şi să-mi spui o părere?”  Asta mă face să mă simt de parcă mi-ai cere răsplata pentru „like”. Or, un om care dă „like” pentru că îi place cu adevărat ceva nu are impresia că a făcut o favoare şi nu cere răsplată. Pur şi simplu, recunoaşte ceva bun pentru că e bun, şi pentru că trăieşte pe bază de convingeri, nu de impresii modificabile după cum bate vântul.

Adevărul, dragă grafomane lingău, este că în majoritatea cazurilor,  scrii sinistru de prost. Nu ştii să alegi cuvinte. Le înjghebi în fraze retardate, care  sună ca interviurile din „Vax populi”. Şi nu pentru că asta ar fi o intenţie subtilă de parodiere ci pentru că tu crezi cu toată seriozitatea că „aşa se scrie frumos”. Le umpli de clişee fals-înţelepte, pe care le repeţi iritant şi mă faci să-mi doresc să te înjur de mamă pentru că mă supui la un travaliu pe care nu mi-l doresc şi pe care nu ţi-l datorez.

Dragă grafomane lingău, ceea ce detractorii mei nu sesizează e că  eu îi umplu de puli şi de fut doar pe cocalarii mârlani şi mi-e oarecum milă şi jenă să dau în oiţe nevinovate cu ochi mari şi blânzi. Că oameni suntem cu toţii. Şi ţi-e nu ştiu cum să îi spui unei fiinţe vulnerabile: „Scrii sinistru. Să moară mă-ta că mi-ai ruinat zece minute din viaţă! Nu-mi mai da like şi nu-mi mai cere nimic!”

Dar adevărul e că scrii sinistru. Să nu moară mă-ta, că nu va avea cine să te întreţină, dar mi-ai ruinat zece minute din viaţă. Dacă nu poţi coexista cu mine fără să-mi ceri favoruri, fă-te că nu exist.

Cu răbdările puse pe bigudiuri,

Lorena.

4 gânduri despre „Scrisoare deschisă grafomanului lingău

  1. M-ai lăsat tâmpit. Mi-am dat seama cât de infinit de mulţi sunt inşii care mi-au ruinat câte 10 minute din viaţă, ba chiar 10 ore, zece zile, etc. Intră aici profesori tâmpiţi, ofiţeri cu care am făcut armata, caralii, pisălogi, agenţi de vânzări, etc.
    Şi revelaţia a fost că mingea e la mine, că trebuie să extrag o experienţă valoroasă din orice contact, neavând atâtea puli ca tine, pe care să le îndes în gura ălora.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

