Mi-e silă de omenire

Toată lumea îl muieşte aprig şi vânjos pe Ponta pentru plagiat – a, bine că mi-am amintit, muie Ponta! – dar, totodată, avem un fel de a fi care-l mână pe om, oricum ar fi el, la plagiat, Cu toată fiinţa.

De exemplu, de câte ori am încercat ceva radical nou, fie la nivel de tehnică, fie la nivel de idee, mi-a sărit lumea-n cap că ce-i căcatul ăsta. Şi oamenii care mă admiraseră, să zicem, după prima carte, mi-au dat o muie amplă şi spiralată, ca de porc, pentru a doua. Idem cu a treia. Şi prevăd că aşa va fi mereu.

Postarea precedentă a avut mult mai multă vulgaritate decât cele obişnuite, pentru care răsăriţi câte treizeci de hateri să mă futeţi la melodie – Simon & Garfunkel – The Sound of Silence, că, mamă, ce vulgar scrii. Mă aşteptam la festivalul spumelor. Dimpotrivă. N-a trolat nimeni împotriva ei. Surprinzător. Nimeni n-a cârâit nimic, nimic. De ce? Pentru că lumea avea în cap modelul poveştilor porcoase ale lui Creangă, a avut cu ce să asocieze, deci e ok.

Nu vă mai luaţi, fraţilor, colaci de salvare. Gen, ahaaaa, seamănă cu ceea ce ştiu, deci, gen, e în regulă. Nu! Ceea ce ştiţi există deja. Căutaţi chestii care seamănă cu ceea ce nu ştiţi, şi abia atunci puteţi considera că aţi evoluat.

Aaah, şi până nu uit: care-mi zice că a patra carte nu e ca celelalte trei, îi scriu cu un cui „spalămă” pe maşină.

7 gânduri despre „Mi-e silă de omenire

  1. Ok, o părere din afară. Lumea doreşte coerenţă. Multora le-a plăcut filmul A pentru stilul în care a fost realizat. Dacă regizorul îşi schimbă complet acest stil e posibil ca mulţi fani deja formaţi să fie dezamăgiţi. Şi s-ar putea să apară alţii noi, dintre persoanele cărora nu le-a plăcut filmul A, dar probabil prezenţa lor nu va fi la fel de evidentă. Pe de o parte dacă nu le-a plăcut A nu vor merge şi la B, pe de alta vocile negative sunt întotdeauna mai puternice. Deci depinde cu ce anume din felul cum e scrisă acea carte (incluzând aici tematica, stilul etc) rezonează cititorul.

    Nu subscriu că această coerenţă e o formă de plagiat. Cred că-i foarte bine, mai ales pentru un autor tânăr, să încerce chestii noi, însă reacţia „lumii” este de aşteptat şi de înţeles. Ea totuşi nu reprezintă decât o parte a lumii: de regulă cei care aprobă sunt tăcuţi, ai văzut la un post recent câte susţineri ai primit. Asta e, nu tuturor le-a plăcut o carte sau un film pentru ce credem noi că le-a plăcut.

  2. of saracuta de tine, ce scarbita esti…ai grija insa ca se ia. eu zic sa nu-ti fie frica de cacaturi noi, cu atat mai mult cu cat reactia e „ce-i cacatul asta!?” ; daca cineva are o astfel de reactie ar trebui sa fii fericita ca esti pe drumul bun. tu stii ca ala care a inventat sapunul a intampinat tot astfel de reactii de la cei din jur :”ce pula mea e cacatul asta dubios pe care il freci de pula si iese spuma asta infioratoare?!” si asa mai departe…

  3. Cred ca oamenii prefera o anumita constanta pentru ca le e mai comod sa stie la ce sa se astepte de la ceilalti.
    A continua ceva in acelasi stil ar insemna sa te plagiezi pe tine insati si nici macar atat. Nu cred ca se poate face vreo legatura cu plagiatul lui Ponta. 🙂
    Postarea anterioara avea nevoie de vulgaritate, pentru ca in felul acesta ai atins atat problema falsei pudori a romanilor, dar si a exagerarilor limbajului, care, de fapt, arata multa agresivitate.

  4. Tara arde si baba se piaptana! Exprima si tu ceva original . Nu mai pagia! Spune si tu o expresie porcoasa creata de tine! Nici asta nu esti in stare sa faci! Halal minte!

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

