Despre PR-i şi taximetrişti

Aceste două meserii seamănă între ele pentru că nimeni nu-ţi cere studii specifice la angajare şi, de aceea, e larg răspândită convingerea că orice prost poate să le facă. Orice ratat dat afară din jobul de cărător de lăzi la depozitul Ţ poate să se facă taximetrist; şi orice piţipoancă care stă la futut din prima poate să devină PR. 

Ştim, ştim, e criză. Tindem să comasăm joburi. E scump să ne angajăm şi PR-iţă, şi curvă, de aceea angajăm PR-iţe pe baza calităţilor de curvă. Ceea ce e profund greşit. Şi toţi cei care aţi avut vreodată vreun contact cu firme în care comunicarea cu exteriorul o făcea o proastă sinistră, care nu-şi diferenţia  creierul de cur, ştiţi despre ce vorbesc. 

Daaar…  în cazul unui taximetrist cretin care, dacă-i spui că vrei pe Strada Iuliu Maniu, te întreabă cum ajunge acolo – iar dacă nici tu nu ştii, ajungeţi la situaţia penibilă în care tu stai să cauţi pe smartphone, pe maps, strada, şi să-i dai indicaţii, şi să-ţi zici în tot acest timp că tu, cu un GPS în maşină, ai fi fost un taximetrist de 1000 de ori mai bun – şi nici n-ai fi aprins ţigara fără să-l întrebi pe client dacă e ok, măcar aşa, de formă – deci, zic, în cazul unui astfel de taximetrist, te enervezi preţ de 10 minute şi 30 de lei, apoi îţi trece. Dacă eşti genul sincer, îi zici: nene, caută-ţi o meserie, că eşti praf. Eşti cel mai slab taximetrist cu care am mers vreodată. Dacă eşti genul răzbunător, îl şi reclami. Cert e că n-are mare impact. 

 

Dar un PR de căcat poate periclita imaginea unei întregi firme. Poate transmite imaginea „dacă pe ăsta nu-l interesează calitatea profesională a angajaţilor, atâta timp cât sug bine pula, de unde am eu încredere că îmi face şaibele conform specificaţiilor pe care le-am dat, şi nu îmi vine, accidental, cu piuliţe?

 

Apel la patronii din toată lumea: pentru binele propriilor voastre afaceri, rezolvaţi-vă nevoile sexuale în altă parte şi angajaţi PR-i care ştiu meserie. Nu e nimic mai penibil decât imaginea unui om de afaceri, adică a unui om suficient de nebun încât să rişte o sumă mare de bani, investind-o într-o activitate pe care o vrea profitabilă, dar care lasă imaginea exterioară a sumei de bani investite în ghearele date cu ojă ale unei proaste incapabile să înţeleagă idei simple. 

Sau vrei să meargă afacerea, şi-ţi iei oameni care ştiu meserie, sau vrei piţipoance, şi te faci mecena de muiste. Sau ambele, dar separat. Când le unifici, iese penibil. 

 

9 gânduri despre „Despre PR-i şi taximetrişti

  1. Din pacate, in multe locuri exista situatii de genul celei prezentate. Cata vreme se merge pe pile si relatii, nu o sa fie bine in Romania!

  2. Nu degeaba le zic toți piarizde.
    În aceeași situație sunt proastele de la HR. Pe la câte interviuri am fost, toate sunt cu aceleași clișee, aceleași întrebări de căcat, după un script de dinainte stabilit. Vor să audă anumite răspunsuri, clișee penibile.
    Ei se fac că iau interviuri, noi ne facem că răspundem pentru a intra în grațiile curvei de la HR și toată lumea-i fericită.

  3. Habar nu am cati ani aveti…
    Am practicat numita meserie de taximetrist acu’ hat ani…(intre august 1977si august 1979) ‘nainte sa deviu student(la zi).
    Dupa ani si ani de evaluari si reevaluari, imi dau seama ca a fost cel mai bun/lejer si banos loc de munca ce l-am avut vreodata.
    Virtual, nu aveam sefi, imi faceam programul cam cum voia motzul de la basca mea (fiind dotat cu o „repeaga” buna de casat era singur pe masina)
    Pi vremea aceeeeea selectia era deosebit de riguroasa si numarul incompetentilor sau al neamurilor proaste era, natural, extrem de mic.
    In prezent, taximetria e ” salvarea”(lada de gunoi) a tuturor incompetentilor sau a looserilor adevarati sau ghinionisti ai vremilor ce ne apasa.
    Din pacate, pentru kleenti si pentru „practicantii” taximetrelii, lacomia patronilor de stabilimente taximetriale e devastatoare. De curiozitate am dat telefon unuia care zicea ca angaja. Zicerea „homo homini lupus” pare blanda…

  4. Am+o+fantezie+cu+ 3+ femei, 3+zdrente.+io+sa+stau+cu+cracii+asa+in+sus+pe+spate,iar+asta+zi,+cum+o+cheama+floarea+leonida+imi+da+limbi+in+cur.+in+timpul+asta,+eva+kent+s-a+asezat+cu+curu+pe+fata+mea,+iar+a+treia+curva,+ prodanca+a+lu+reghe,+imi+freaca+pula+cu+picioare,+adica+cu+talpile,+imi+face+laba+cu+talpile+pana+ma+slobosesc

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

