Premiile Gopo izbesc iar

UPDATE: Iată şi opinia pe acelaşi subiect a oamenilor de la Adevărul. Cu diferenţa că ei n-au plătit taxi până la Cuca Măcăii ca, coborând din el, să li se comunice că e de aşteptat în ploaie. 

 

Mă ia la refec pe mail madam Raluca Papanicoglu de la APFR, că cică dezinformez şi mint. Am întrebat-o care e minciuna din textul meu şi iată cam ce argumente aduce:

Vreau sa mentionez ca ai solicitat cererea de acreditare pe 22 martie,
> in conditiile in care ultima zi pentru depunerea cererilor de acreditare
> era 16 martie. Cu toate astea, nu te-ai prezentat la sediul APFR pentru
> ridicarea badge-ului, si nici nu ai anuntat in timp util despre
> imposibilitatea de a ridica ecusonul de acreditat.

Asta-i din categoria „iepuraşule, n-ai şapcă”. Birocraţie penibilă. Eu am o legitimaţie de presă cu mutra şi datele mele. Pe legitimaţia aceea de presă scrie aşa: Posesorul acestei legitimaţii beneficiază de toate drepturile profesionale şi de protecţie juridică, recunoscute internaţional. Punct. Am oricum prea mult de lucru să accept să mă plimbe unii sau alţii de nu ştiu câte ori cu nu ştiu câte formalităţi. PR-ii au nevoie de presă. Presa e din ce în ce mai puţină, PR-ii, din ce în ce mai mulţi. Who patronizes whom?

Avand in vedere ca sosirea invitatilor era programata pentru ora 18:30, > era firesc ca pentru evitarea unor blocaje la intrare si pentru a putea > asigura desfasurarea in bune conditii a momentului covorului rosu, > jurnalistii (in special cei fara ecuson) sa se prezinte mai devreme.

Foarte frumos, să se prezinte. Iar tu îi băgai în clădire, să nu dârdâie. Sau le ziceai: proştilor, fraierilor, accesul vostru în clădire e la 19.00 trecute fix, atunci să veniţi. Dar în mailul tău de reguli ziceai aşa:

Jurnalistii acreditati sunt rugati sa-si programeze sosirea in intervalul 18:00-18:15, in spatiul special amenajat. Sosirea invitatilor pe covorul rosu al Galei are loc incepand cu ora 18:30. Accesul jurnalistilor in sala care va gazdui Gala, *Mahogany Court*, se face in intervalul 19:40-19:55. Va exista un spatiu special amenajat pentru presa.

Deci, sala care va găzdui gala, nu clădirea, ok? De unde orice om inteligent pricepe că va sta ferit pe hol, nu că va fi obligat să dârdâie în câmp, ca vita.

Nu-mi amintesc sa fi plouat si din cate tin minte, nu ai petrecut foarte > mult timp afara, in zona presei. De altfel, nici in zona presei din > interiorul salii nu tin minte sa fi petrecut prea mult timp.

OK. M-a băgat un domn critic în vârstă, înduioşat de imaginea fetei în rochie subţire, care tremura. Fata, nu rochia. Nu e meritul Papanicoaglei. Iar când m-a văzut o gaşcă de cineaşti în ţarcul de vite destinat presei, m-a luat pe loc la masă. Idem, nu e meritul Papanicoaglei. Deci să-mi scoţi ochii că tu m-ai băgat în noroi, iar eu n-am stat că mi-a întins altul o mână, e semn că mă iei de prost.

Din pacate, configuratia locatiei nu ne-a permis amplasarea spatiului > pentru presa intr-o zona cu vizibilitate ridicata, dar am incercat sa > compensam asta pe cat posibil, atat prin prezenta a doua ecrane, cat si > prin amenajarea unei camere rezervate interviurilor si fotografiilor cu > castigatori, situate in sala, chiar langa zona pt presa.

A, bun. Deci asta e adevărată, recunoaşte ea printre rânduri.

Si, un ultim comentariu, legat de invitati. Nu am „uitat” sa-i invitam, > insa din cauza spatiului restrans suntem nevoiti, in fiecare an, sa > prioritizam lista, in functie de nominalizatii si filmele aflate in > centrul atentiei in anul respectiv. Incercam, insa, pe cat posibil, sa > ii primim la Gala pe toti cei care – prieteni ai Galei, fosti > nominalizati, prezentatori sau inmanatori – isi doresc sa participe, > chiar si fara garantia unui loc la masa. Acestora le permitem accesul in > sala fara loc, urmand ca, apoi, sa incercam sa ii redistribuim acolo > unde vedem ca exista locuri libere la mese, dupa ora de incepere a > Galei.

Cu alte cuvinte: e ok să inviţi vedete PRO care nu au nici o legătură cu filmul ca artă, şi să-i introduci cu „X, care a jucat în serialul XXXXXX”, în timp ce un om care a lucrat cu adevărat în filmul românesc va sta pe margine şi va pândi un loc la o masă, rugându-se la Sf. Petre să nu apară invitatul legitim şi să-l ridice. 😀

Consider materialul o jignire la adresa intregii echipe a evenimentului, > a jurnalistilor si invitatilor prezenti la Gala, prin urmare il inteleg > ca pe o decizie implicita si categorica de a nu participa in viitor la > evenimentele organizate de Asociatia pentru Promvarea Filmului Romanesc, > in calitate de jurnalist acreditat. Respect aceasta decizie.

>

Acum, întrebarea mea e: câtă vreme materialul nu povesteşte decât exact ceea ce s-a întâmplat – că nu mi-ai demonstrat cu nimic că n-am dreptate – de ce este o jignire la adresa echipei şi nu, dimpotrivă, ineficienţa echipei este o jignire la adresa echipei? Apreciem umorul în partea cu „jignire la adresa jurnaliştilor”. „Noi îi ţinem în câmp, îi ţinem flămânzi, îi ţinem în ţarc, îi ţinem în spate, dar tu îi jigneşti”. 😀

Oricum, nimeni nu ar mai vrea să se expună încă unei umilinţe similare, deci partea cu „nu participi pe viitor la nimic al nostru” nu mă impresionează din cale afară.

14 gânduri despre „Premiile Gopo izbesc iar

  1. eu nu vreau sa ma enervez inutil. tot ce era de demosntrat se demonstreaza fix printre randuri…repet, atata vreme cat la aceasta gala apar tot felul de fufe direct din televizor mi se pare jignitor fata de actori.

  2. iar vb. mai despre penibilii aia de-alde arșinel, iurie darie, botez tamara buciuceanu botez si stela catena popescu?
    mare cacat, sa joci in filme!

    • „CRECA esti unul din handicapatii contemporani,cocalar si manelist cu o jumatate de neuron in cap,doar un cap sec poate scrie asa ceva mucos Basist,pacat ca s-a facut revolutie a fost in defavoarea tinerilor care promoveaza prostia si imbecilitatea.

  3. pai da ziaristii is prosti ca ii baga in seama. Trebuia sa plece toti si sa nu apara nimic in presa. Daca nu aveti sindicat ce sa va fac…
    Da creca mai bine faci rating asa decat cu uzatele cacaturi holiud type shit

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

