Monument românesc, deşi nu e

Zice wikipedia:

The National Monument of Scotland, popularly referred to as Scotland’s Disgrace, the Pride and Poverty of Scotland or Edinburgh’s Shame, is an unfinished building on Calton Hill in Edinburgh. It is Scotland’s national memorial to the Scottish soldiers and sailors who died fighting in the Napoleonic Wars and was intended, according to the inscription, to be „A Memorial of the Past and Incentive to the Future Heroism of the Men of Scotland”.
The monument dominates the top of Calton Hill, just to the east of Edinburgh’s New Town. It was designed during 1823-6 by Charles Robert Cockerell and William Henry Playfair and is modelled upon the Parthenon in Athens. Construction started in 1826 and the building was left in its unfinished state in 1829.

Una peste alta, textul zice cum scoţienii au contribuit fix pula – ca nişte români, nu alta! – şi monumentul a rămas aşa, construit cât s-a nimerit şi cât s-a putut. Eu una nu credeam că wikipedia poate avea umor, dar fraza finală m-a făcut să râd cu stropi.

Subsequent attempts to ‘complete’ the National Monument have never borne fruit for reasons of either cost or lack of local enthusiasm. A proposal in 2004 met with a mixed reception.

31 de gânduri despre „Monument românesc, deşi nu e

  1. Păi scoţienii sunt un trib TRAC, care a migrat p-acolo. Au sângele nostru de ADEVĂRAŢI! Cine ascultă folclorul lor şi pe al nostru vede că sunt mai mult decât asemănări. Arieni adevăraţi. Lasă-l aşa cât o fi, tot monument e. Dă-l în morţii mă-sii. :)) Mai bine un cântec vesel să cântăm :))

    Şi-auzi cum vine:

        • As dori, din piept sa scot,
          Inima, cu dor cu tot,
          Si s-o pun in pieptul tau
          Ca simti precum simt eu
          Si-as voi sa raman mut
          Vocea mea sa-ti imprumut
          Ca sa-mi spui si tu cu ea
          Ceea ce s’ascult as vrea
          Si atunci, nesimtitor
          Sa resping al tau amor
          Si sa fac precum faci tu
          Tu sa plangi, eu sa zic: NU !

      • Dom’le un act sexual tre’ să dureze maxim 3 minute după mine. Eu în două minute, dacă \îmi place ce fut, m-am slobozit. :)))))))) Da’ atât tre’ să dureze- 2-3 minute, hai maxim MAXIM 5. Ce dracu, pierzi timpu aiurea, te plictiseşti. ce dracu. deci indiferent ce fuţi- femeie, bărbat, capră, oaie, câine- atât e ideal sa dureze 2-3 minute. logic. bagi pula-n gaura, dai de câteva ori din cur, te-ai slobozit, ţi-ai pus pălăria pe cap şi-ai plecat. ce morţii mă-sii. :))

        • N-ai vazut si la alte animale cum se fut? baga pula s-a slobozit si pa ! da-te-n mortii ma-tii. pleaca d-aici! :))

          Imi place ANASTACIA, mi-a placut de cand a iesit , are voce ca lumea !

      • I-auzi cum vine şi ce SPUNE! De la mine pentru tine. Gata, m-am lăsat de sex, sunt ASCET. Voi pleca in India, la Initiere cu marii maestrii. la Origini ! Si sa vezi mai incolo cu India si cum trateaza ei animalele. ca si noi tot animale suntem. omul e un animal de cacat. apopro, eram la o prezentare de moda odata si cum defilau alea , ma gandeam- ia uite ce saci de cacat :))))))))))

  2. Lorena , tu vrei să spui că scoţienii ca şi romănii nu termină ce incep? Mă rog, e o generalizare. Dar nu neaparat la monumente te referi. Că mă gândeam eu- ce momumente n-am terminat noi? ” Ci aşa În general te referi. Da, scoţienii seamănă cu noi şi la bautura. Vorbesc foarte serios cand spun de originea lor, a scoţienilor.
    Românul in general, da, nu ştie decât să mânânce , să bea şi să fută. Dar asta In general. Mai sunt şi excepţii.

  3. apropo de neterminati: Mircea Cărtărescu !

    „E unul dintre cei mai mediocri prozatori și publiciști pe care i-a avut România vreodată (ca poet nu mă pronunț, de armată, biserică și optzeciști nu te iei niciodată). Cărțile lui sunt o înșiruire nesfârșită de amănunte lipsite de importanță, în care își exersează talentul imaginar – patul, masa (de scris, cum altfel), pereții, fereastra, cearșaful, cana de cafea, becul, o cămașă, toate au la Cărtărescu o importanță colosală, semnificații care nu trebuie să ne scape, sper că aveți răbdare să citiți vreo 50 de pagini până iese din casă. Stilul de adolescent cu aspirații literare abundă de comparații și metafore fie goale de conținut („se ținea de speteaza scaunului din față, iar picioarele îi atârnau în abisul de sub scaun”), fie perfect cretine („textul ăsta e sudoarea, sperma și lacrimile ce mânjesc cearșaful unui bărbat singur”). Are nevoie de 30 de pagini ca să descrie o stare, pe care până la urmă nu ți-o transmite – e mai puțin empatic chiar decât Hitler în Mein Kampf. Nu poate nici sta pe budă fără să-și aducă aminte o scenă de când avea cinci sau șase ani, cu maică-sa într-o rochie roșie cu buline albe, cu părul strâns cu un elastic verde, privind pe fereastră într-o după-amiază cenușie la un bărbat înalt, cu o șapcă gri, etc, etc.
    Dacă ai reușit să citești fie și un capitol dintr-un roman de-al lui Cărtărescu, nu-ți rămâne decât să te-ntrebi, ca îndrăgitul autor: „De ce am apărut dintr-un uter de femeie pe un punct dintr-un praf constelat?”

    http://www.dailycotcodac.ro/2012/03/zece-enervanti-pe-care-trebuie-sa-i-adori-ca-sa-fii-in-randul-lumii/

  4. În Grecia, la aşa ruine venea ghiotură de turişti.

    Goodman, ce vrea să spună cotcodăcitul ăla? Mie mi se pare că Cărtărescu tocmai acolo e tare, când descrie o cană sau un calorifer. Mai puţin, când face corelaţii între modele cosmogonice şi covorul de pe jos, dar oricum, e bun în 80% din ce scrie şi foarte bun în vreo 25%. Cred că ăia aveau vreo poliţă de plătit.

    • a-ti placea sau nu o scriere e un lucru normal.
      a fi convins ca e absolut bine, sau absolut rau sa-ti placa sau nu o scriere e cu totul si cu totul altceva.
      de fapt, a fi convins e o agresiune.

        • numai proştii au convingeri, prietene. oamenii cu iq deasupra şcolii de retarzi au mintea deschisă la informaţie nouă şi permeabili la nuanţe.

        • n-ai inteles..femei adevarate nu exista pentru ca nu exista..femei adevarate nu exista din simplul motiv ca definitia acestora nu s-a dat..adica e o chestie atit de complicata incit facerea ei presupune elaborare..
          deci, femeia adevarata nu trebuie patrunsa de frustrare in asteptarea definitiei..insa, de citeva mii de ani nici nu mai poate s-o influenteze.
          femeia adevarata, desi exista, n-are definitie, insa noi, cei care lucram cu cuvintele ne simtim usor jenati atunci cind ne-o imaginam.

        • Eu sunt CONVINS , tanti Lorena, că matale ai un complex de inferioritate faţă de bărbaţi. :)) Eşti frustată că n-ai şi tu ce-avem noi :))

        • creca:

          Ce n-am înţeles bă? ce legătură are cu ce am spus io? ce femei adevărate visezi şi ce legătura are?

          Eu am vrut sa spun că oamenii mari cu adevărat, au CONVINGERI, CREDINŢE, nu păreri. sau ,,opinii”. Io n-am păreri. Io când spun cartea cutare, sau cutare este AŞA, păi aşa este, cum zic io. Şi nu încerc să-ţi impun ţie ce cred eu, dar nici tu n-ai ce comenta, nu-mi poţi schimba poziţia. Nu zic – ,,PĂREREA MEA ESTE CĂ..” Spun- ,,Cutare este aşa”. Sau aşa. Şi spun şi de ce, sau spun ce vreau eu. Deci eu când spun ,,cutare este aşa”, nu este O PĂRERE SAU O OPINIE. Este o CONVINGERE, O CREDINŢĂ, Aşa CRED eu, iar tu nu poţi schimba asta. Şi nici nu trebuie ca tu să fii de acord cu mine, dar nici nu poţi schimba ceea ce CRED eu.

  5. Eu nu încerc să impun nimănui CEEA CE CRED EU, dar nici alţii să nu incerce să încerce să schimbe ceea ce cred eu. Adică eu nu îţi impun ţie ceea ce cred , dar tu incerci şi crezi că-mi poţi schimba mie credinţa. si asta dintr-o invidie inconştientă de cele mai multe ori… Spunea Goethe.. nu mai stiu ce spunea da mi-aduc eu aminte

  6. Dacă eu spun ,,cutare este aşa” iar tu spui nu sunt de acord, ne contrazicem. dacă spun că ESTE BUN iar tu spui ESTE PROST, s-ar putea să-ţi spun din prima că tu eşti prost şi să ne luăm la ceartă. :)) se lasă cu capete în gură :))

  7. Mai e puţin şi intrăm in 8 martie, ziua femeii :))) am şi eu un cadou pentru toate doamnele si domnisoarele care citesc aici, chiar la miezul noptii, când vom trece în 8 martie, voi dezvalui cadoul aici pe blog :))) Aşa că nu plecaţi, staţi şi accesaţi, la 12 noaptea fix şi o secundă veţi primi cadoul :))))))))

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

