Ce proastă eşti, Jucan!

Ieri am fost la o conferinţă MoneyExpress despre femei de afaceri şi eforturile prin care şi-au clădit imperiile financiare. Poveştile – haioase aşa, dar ca la fiecare event de genu’, nu avea cum să nu se strecoare şi oul de cuc. Iar oul de cuc n-a fost nevasta lui Geoană – dimpotrivă, femeia ştie să povestească, te pomeneşti pur şi simplu că o asculţi ca un copil – ci Floriana Jucan, cea care, citez (a se imagina ifosul aferent) „nu poate scrie în altă parte, că nu ştie să fie subaltern, de-aia şi-a făcut revistă quality”.

Revista quality se găsea pe toate mesele, prin urmare am luat un exemplar şi am deschis – hopa – la cronica de teatru. Scrisă de cine altcineva decât marea teatroloagă şi cronicăreasă Floriana Jucan.

„Aseară, înainte de a participa la Jurnalul de la ora 23 al Adrianei Nedelea, la Realitatea TV, am văzut joy.megaJoy la Teatrul Odeon.”

Traducere: „Eu sunt o mizdă importantă. Chiar şi o cronică de teatru e un pretext să vă arăt ce schedulă încărcată, de vedetă TV, am eu.” Ce legătură are Jurnalul pulii cu piesa lui Afrim? None whatsoever. De ce mă fute pe mine, cititorul, grija vizavi de drumul tău de după piesă? Măcar de aveai inteligenţa să scrii doo articole, cronica la Afrim şi incursiunea ta în studiourile Realitatea – poate nu era atât de supţirică revista.

„În jurul unei mese la care se servesc piftie, supă cu tăiţei, pateuri cu varză, caltaboşi, tăiţei cu varză, mult piper, vin, şampanie, etc… personajele evocă nostalgii.”

Traducere: Îi era foame, săraca.

„Dorina Lazăr joacă rolul gazdei şi chiar dacă nu face un rol rău, am asociat-o toată seara cu impresionanta ei prestaţie din Baltagul. Nu mi-o imaginez altcineva decât Vitoria Lipan.”

Încă o dată: Ce proastă eşti, Jucan! Hai şi cu capslock: CE PROASTĂ EŞTI, JUCAN! Unu, cum să compari un rol în teatru cu unul din film? Doi: dacă eşti atât de proastă încât nu-ţi poţi imagina că actorul e omul ăla care, prin virtutea meseriei, joacă tot felul de roluri, şi, doar pentru că i-a ieşit un rol foarte bine, nu e cazul să se sinucidă a doua zi din cauza lipsei de imaginaţie a proastelor ca tine, măcar nu semnaliza. Ia-ţi un cronicar. Uite, sună la UNATC, întreabă de secţia Teatrologie. O să găseşti 4 (patru) clase doldora de oameni care POT să şi-o imagineze pe Lazăr şi în rolul Julietei, dacă-şi pun mintea la contribuţie.

„De departe, senzaţionalul îi revine, ca atribut Rodicăi Mandache, în rolul bătrânei Adel, parţial nebună şi lipsită de memorie. Pot spune că Rodica Mandache, acest chip de copil perpetuu al teatrului românesc, exteriorizează în modul cel mai natural cu putinţă, nu ştiinţa artei dramatice, ci talentul nativ.”

CE PROASTĂ EŞTI, JUCAN! Unu, să spui despre o babă cu mutră de babă că e „chip de copil perpetuu” e o băşcălie sinistră. Faptul că e involuntară nu e o scuză. Doi: ce face Mandache acolo se numeşte ROL DE COMPOZIŢIE. Şi da, idioata pulii, „exteriorizează” FIX ştiinţa artei dramatice. Mai exact anii 3 şi, pe vremea mea, 4, din facultate. În primii doi învăţai să fii tu însuţi pe scenă, în următorii să faci roluri de compoziţie. Nu ştiu cum e acum – probabil tot aşa, dar mai concentrat.

Acum urmează cireşica de pe tortuleţ:

„În rest, viziunea nonconformistă a regizorului Radu Afrim cu spectatorii „personaje pasive” pe scenă, candelabre suspendate fără regulă de tavan şi scenografie realistă reprezintă un gen, sigur, adaptat timpurilor noastre din ce în ce mai avangardiste. Personal, prefer montările clasice pe care le-am salvat în memoria mea sufletească din copilărie.”

Unu: memoria e o funcţie a creierului. Le puteai salva cel mult în memoria ta creierească (hăhă, ce poantă penibilă am produs.) Doi: Asta e o cronică datată 10 noiembrie 2011. 2011! E inadmisibil ca în 2011, cineva să fie plătit (chiar şi autoplătit) să scrie pe cultură şi să fie atât de varză d. p. d. v. al artelor spectacolului contemporan. Montările clasice „din memoria ta sufletească” ar trebui să ocupe 20 – 30% din scenele bucureştene şi atât – să aibă şi pensionarii la ce să juiseze. Partea asta din cronica ta îmi aduce aminte de bancul cu badea Ion şi baletul. Câştigă badea Ion din partea radioului Antena Satelor o invitaţie la un spectacol de balet, în oraş. Vin ăia, îl iau cu maşina, îl duc, îl aduc acasă tot cu maşina. Acasă îl aştepta vecinu’ Gheorghe:
-No, Ioane, cum fu?
-Apăi, Gheorghe, se lăsă aşe un întuneric. Şi ţop, începe să ţopăie pe scenă o muiere, tătă goală. Apoi, ţop, sare dupe ea unu’ şi începe să o alerge. Din când în când o mai prindea şi o sălta s-o miroase la chizdă, dar asta îi scăpa, bagaboanta, şi-ncepeau să alerge iar.
-No, şi-o futut-o?
-Păi n-o putut, că îi tot urmărea unu’ din spate cu o lampă mare!
Cam aşa şi cu cronicile lui Jucan.
Şi încă o dată:

CE PROASTĂ EŞTI, JUCAN!

43 de gânduri despre „Ce proastă eşti, Jucan!

    • OK, that about does it. M-am săturat de trolajul tău cretin. Plimbă-ţi idioţeniile la altă masă. Nici nu spui ceva cu sens, dar nici nu te duci naibii să get a life. La următoarea tâmpenie te banez şi te forţez cu sila să te cari. Ia-o ca pe un avertisment foarte serios.

      UPDATE, gata, eşti în ban. latră în spam până te saturi.

      • geaba „unchiule”, epoca in care goodman se lasa stricat de anturajul manelisto-cocalaresc-bagabondesc si ciupea fetele de cur&tzatze hartuindu-le totodata in stil libidinos „te futi?” a apus. duca-se pe pustii !
        m-am schimbat, acum sunt un goodman mai curat, mai uscat, mirosind a levantica si cititor de carti; carti care sa-mi mareasca pul…cultura, a.i. sa aduc plus-valoare societatii (in general) si acestui blog (in mod special).
        sa fac cinste patriei, poporul roman sa se mandreasca cu
        mine.

        ps: ca sa nu mai zic ca-mi displace profund sa dialoghez cu cei de obarsie de la tara care nu stie sa dea cu sapa. de inculti prost crescuti ce este ei.

    • adanca zicatura, colegule postac. intr-adevar informatia 1+1=2 este adevarata chiar de-o spune scriitorul, eseistul român, esteticianul și istoricul de arta Andrei Plesu, si tot intr-atat de adevarata de-o spune ma-t…indragitul Adrian Copilu Minune.

      • Daca te-a pacalit pana si pe tine ca e proasta inseamna ca poate pacali pe oricine, iar asta nu este semn de prostie, ci de inteligenta. Am impresia ca ai confundat prada cu pradatorul, in cazul acesta argumentele tale ar fi valide si probabil logice, dar eu raman la parerea ca personajul in cauza nu ofera informatie, ci culege informatie, asta ii este structura.
        In razboi, practica disimularea si vei invinge – Sun Tzu

  1. ” “chip de copil perpetuu”e o băşcălie sinistră. Faptul că e involuntară nu e o scuză. ”
    Ultima oară când am rămas uimit de Floriana era într-un interviu (politic) pe care ea îl deschidea cu o întrebare de genul „Cum v-ați simțit după ce v-a murit soția?”. Deci nu cred că e din greșeală.

    Pentru chestia asta îi cumpăr cartea!

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

