Gheiala subtilă a anului

Almodóvar e regizorul căruia i-am halit toate filmele. Pe bune, La mala educación e despre mine, chit că Almodóvar nu ştie asta. De aceea, văd tot ce face cu sfinţenia cu care citesc orice scoate Chuck Palahniuk, în ideea că am halit Fight Club pe nemestecate. Nu am mereu orgasm, dar e vorba de dragoste şi de loialitate. Cam aşa şi cu Pedro.

 

 

Pe de o parte, filmul ăsta ne vinde o metaforă facilă. Pielea care, vedeţi voi, e ambalajul; care poate modifica aparenţele, dar nu şi conţinutul, ca dovadă că protagonistul se întoarce la adevărata sa identitate, bla-bla, prilej pentru semidocţi să se dea inteligenţi debitând platitudini despre imagine, esenţă şi alte banalităţi similare.

 

coperta-timbruPe de alta:

Read the rest at Vice Magazine: „La piel que habito”, gheiala subtilă a anului – Vice la zi

12 gânduri despre „Gheiala subtilă a anului

    • Poate o sa-ti povestesc intr-o zi despre baiatul pe care il iubesc- DQR (Dancing Queer)- am gasit o poza cu acest baiat pe net, am furat-o, era in scoala generala si in poza arata ca un mic Oscar Wilde- mai lipsea sa se ridice in picioare si sa spuna „I want to be a pop idol”- in fine, in poza aia el arata ca un print si colegii lui ca niste cersetori mici- si in fine- pozei aceleia i-am spus „La Mala Educacion”. Si poate o sa-ti povestesc despre cum si eu si el suntem niste drag queens- si multe altele.

        • ha ha. nu cred ca e vreunu’ oier, adica cioban, adica cu tarla, gen. sunt si ei niste bieti romani care vrea ei sa acceada in liga superioara de competenta de ‘telectuali amarati care poa’ ca n’a citit ei multi metri cubi de carti si nici nu poa’ sa discearna chestii, da’ are sufletu’ curat, bietii de ei. tu ai fost ca o mama pentru ei. acu’ de ce ii deziluzionezi? vrei ca ei sa se sinucida? stai, glumeam. stiu ca raspunsu’ tau e: „da, de mai multe ori!”. deci, da! viataefrumos. fara legatura cu grasa aia tata care supara pe lumea cu valoare, care ia nu are defel valoare, da’ ie rautacioasa si tata!

        • iar eu îmi exprim sentimentul de intens sictir care mă cuprinde ori de câte ori citesc un comentariu inept şi / sau mitocănesc. Sper că am voie, la mine pe blog.

        • corect. ioră leidi. incerc sa te cunosc. ca si varsta pe blogul tau sunt tanar de tot. iarta’ma ca ti’am testat limitele. promit sa ma las de d’astea. e ultima oara. cer iertare. masculii de la specia noastra nu sunt indeobste inzestrati cu harul cugetului adanc. ei face rau de prosti ce este ei. da’ sunt doar niste copii. stii asta, e de notorietate.

          btw, se ecsista posibilitatea sa fiu fugit cu pluta o perioada de vreme si s’ar putea sa nu reusesc sa te lamultianizez fix pe doo’s’patru ale lunii. te rog sa consideri ca ma gandesc la tine pe data cu pricina, chiar daca nu iti voi scrie atunci. de altfel, banuiesc io ca va fi inghesuiala strasnica de tot la ziceri de bine. o sa iasa fum din blogu’ tau!

          ontopic. „carne tremula” e un film care trebe vazut de toata populatia de la planeta, zic io. ca veni vorba: tu vazusi „Y Tu Mamá También”?

        • stai asa. nu am zic ca e a lu’ omu’. am zis doar ca e nostim. pe mine m’a impresionat la modu’ in care ma impresioneaza filmele lu’ almondovar. io’s tampit de alte motive, da’ nu de asta. zau ca ai inteles gresit. era doar un film interesant, in opinia mea. nu am cum sa zic ceva ce se poate lesne si rapid verifica pe imdb daca e asa sau nu. da’ nu conteaza foarte tare, crede’ma tu cum vrei tu. nu am nici o reputatie de aparat. am „buletin” de romanika si nu am pretentia absurda sa ma stimeze cineva de fro’ chestie sau alta. pana cand oi reusi sau nu sa’mi folosesc pasaportu’ consider ca nu am de ce sa’mi bat capu’.

          am o rugaminte la tine. as avea nevoie de un mic ajutor din partea ta. ma poti ajuta, te rog? e simplu si nu te implica deloc d.p.d.v. personal. daca da, imi permiti sa iti scriu pe adresa ta de e-mail? daca nu, scuze preaplecate.

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

