Sunt din Burkina Faso

Ieri seară, veneam acasă cu taxiul, şi dădeam indicaţii:
-Cotiţi-o, vă rog, spre stânga.
Omul:
-Cum adică „cotiţi-o”, nimeni nu zice aşa.
„Ce pula noastră structuralistă?” mijeşte un gând prin creierul meu.
-Bun. Daţi colţul spre stânga. E mai bine?
-De ce nu îmi ziceţi să o iau la stânga, simplu.
Aaaaah, mă prind eu, ăsta e unul dintre penibilii ăia cu lexic de 2.500 de cuvinte de bază, care ştie că „hainele” sunt „haine” şi dacă aude de „îmbrăcăminte” sau, Doamne fereşte, de „vestimentaţie” face atac de apoplexie. Am avut din ăştia şi pe la şcoală. Dacă dădea Dumnezeu să îţi placă să te joci cu cuvintele, se uitau la tine ca la un extraterestru. Creierul lor e varianta „free membership” şi nu are decât funcţiuni de bază: „mănânc”, „mă culc”, „mă fut”, „mănânc din nou”.
-Vă rog, la a treia uşă, arăt eu spre blocul care se apropia.
-Dar de ce nu ziceţi „la a treia scară”, ca toată lumea? Nu sunteţi de aici?
Futu-te-n gât de cretin, mă enervez eu. Şi decid că e vremea să fac mărturisiri.
-Ştii, domnule, familia mea este din Burkina Faso.
-Pe bune?
-Da. Şi ştii, acolo, în Burkina Faso, lumea citeşte nişte chestii expirate numite cărţi. Na, şi citindu-le, automat ştie multe cuvinte, pe care le jonglează cu plăcere. În Burkina Faso, lumea nu are nici o problemă să folosească sinonime mai puţin uzuale, şi nu există cretini care să atragă atenţia că termenul X nu e folosit de majoritatea cretinilor, de vreme ce nu transpare din atitudinea mea dorinţa de a fi cretină cu tot dinadinsul. Oops, dar iată că am ajuns la a treia clanţă. Pardon, scară. Cât face cursa?
-15 lei. Şi era frumos acolo, în Burkina Faso?
Mă uit la el cu tristeţe.
-Era imponderabil. O seară evanescentă vă doresc.

79 de gânduri despre „Sunt din Burkina Faso

  1. Hihihihi, hihihihiiiii…rupere de nori! Bună ţară, Burkina Faso. Plină de magicieni şi echilibrişti şi dervişi ai limbajului. Şi familia mea tot acolo îşi are rădăcinile. 🙂

    Cea mai frumoasă ţară din văzduhuri, aşa-i, Năvalnico?

Poştă şi tu ceva. Da' pe tonul pe care vrei să-l folosesc şi eu cu tine

