25
Apr
08

Vinerea Mare

Când eram copil, şi se chinuiau patru sau cinci persoane să-mi explice religia - inutil, desigur - ,creierul meu refuza să înţeleagă: Dumnezeu are un singur fiu. Pe care îl trimite să bântuie pe drumuri toată viaţa, să doarmă unde apucă, şi îi mai şi dă o moarte înfiorătoare. (Ceea ce îmi demonstra că, asemenea părinţilor noştri tereştri şi supuşi păcatului, şi Dumnezeu cel etern e un părinte de toată jena.)

Nu. El a fost trimis să plătească pentru păcatele oamenilor.

Păi bun, şi atunci oamenii ar fi trebuit să devină toţi buni şi fără păcate, de vreme ce contul a fost achitat, nu?

Nu neapărat.

Şi atunci de ce a murit ăla până la urmă? Nu am devenit cu nimic mai buni în urma morţii lui, ba din contră.

Că astfel şi-a cîştigat viaţa veşnică.

Aaaa, păi atunci era un meci între el şi ta-su, un pariu de genul: “N-ai ambiţie dacă nu faci asta!” “Ba am, dacă îmi dai viaţa veşnică.” Şi noi?

Nu poţi să gândeşti aşa despre lucrurile sfinte.

Ba gândesc cum vreau eu.

Atunci o să ajungi în iad.

—————————————————-

Acum mă gândesc la o altă chestie. Văd Vinerea asta a Patimilor ca pe un simbol. Un simbol al luptei cu propriile tale limite, pentru a atinge perfecţiunea. De fapt, Paştele e cea mai frumoasă sărbătoare religioasă.

 


65 Responses to “Vinerea Mare”


  1. 1 Beatrix aprilie 25, 2008 la 6:55 am

    Sufletel frumos, ma bucur ca ai ajuns la concluziile astea care, pana la urma, ne tin in viata, si sper sa ai niste zile cu adevarat luminoase.
    Vreau sa fii fericita cat lipsesc! :)
    hugs

  2. 2 Claudiu aprilie 25, 2008 la 8:27 am

    daca ai timp urmareste aceasta serie.. http://www.youtube.com/watch?v=amLDfAMnLVc .. sunt 31 episoade

  3. 3 Alina aprilie 25, 2008 la 10:25 am

    Sarbatori Fericite !

  4. 4 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 10:52 am

    la mulţi ani vouă, tuturor!

  5. 5 ameţitul aprilie 25, 2008 la 11:13 am

    see you in hell!!!
    dar dacă io nu cred în iad, unde ajung?
    hmmm…

  6. 6 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 12:29 pm

    Aidi, mă, nu se ajunge în iad pentru atâta lucru. În iad se ajunge pentru: ticăloşie, minciună, răutate, furt, invidie etc. Adică lucruri care fac rău altor oameni. Şi tu eşti prea ameţit pentru a face rău altor oameni. :)

  7. 7 danuta aprilie 25, 2008 la 12:51 pm

    Imi place ce ai scris.Eu vad perioada asta ca o lupta cu ce avem mai urat si negativ , o perioada in care suntem mai atenti si mai sensibili la ce se intampla cu cei de langa noi, prieteni sau dusmani.De fapt e prioada in care ramai cu sufletul pe ganduri in incercarea de a te redefini ca om.

  8. 8 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 2:06 pm

    Şi eu mă lupt acum cu ceva urât şi negativ: ditamai gripa.

  9. 9 Crash aprilie 25, 2008 la 2:49 pm

    Lorena, multa sanatate si spor in lupta cu gripa. In iad nu se ajunge pentru ticăloşie, minciună, răutate, furt, invidie etc, ci pentru necredinta! Adica exact ce-ai demonstrat mai sus.

    ameţitul, nu tot ce crezi e asa cum crezi! Si nu tot ce nu crezi, daca nu crezi inseamna ca nu are valoare de adevar…

  10. 10 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 3:08 pm

    Crash, cu tot respectul pe care ţi l-ai câştigat până acum în ochii mei, sper sincer ca asta cu “necredinţa, pe care ai demonstrat-o” să fie o glumă. Faptul că un om stă să digere sfintele învăţăminte - mai bine sau mai prost, cum îl ţine digestia - e o dovadă de interes. Deci, de credinţă.

    În rest - cred că ticăloşia, minciuna etc. sunt adevărata dovadă a necredinţei. Pentru că dacă le faci, înseamnă că nu crezi în existenţa unui Dumnezeu care te vede. Că nu îţi pasă de efecte.

  11. 11 danuta aprilie 25, 2008 la 3:13 pm

    sanatate! imi pare rau…la gripa nu exista retete de trecut mai repede, dar ceaiul, lamaia si aspirina te ajuta sa nu mai faci si altele.

  12. 12 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 3:17 pm

    şi şederea în casă. asta îmi compromite călătoria de paşte. partea bună e că îl scuteşte pe Pulică de nu ştiu câte ore în tren, în cutie, cu zdruncinături, stres, deranj.

  13. 13 Crash aprilie 25, 2008 la 3:57 pm

    Lorena, iti multumesc pentru respectul pe care mi-l acorzi. Nu stiu daca este datorat comentariilor pe care le las sau modului in care scriu pe blog, dar pana la urma nu conteaza. Respectul este reciproc, mai ales ca eu te-am vazut si am citit scrieri de-ale tale. Ar trebui sa stii cand sunt ironic, cand glumesc si cand sunt foarte serios. :)

    Pe de alta parte, stiu ca indiferent de credinta in Dumnezeu, e imposibil sa nu faci pacate. Cunosti oameni care nu fac greseli? Si crezi ca o mica minciuna nevinovata, care nu face rau, este mai putin vinovata inaintea lui Dumnezeu decat una care da peste cap economia unei tari si nenoroceste oamenii?

  14. 14 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 4:08 pm

    Din păcate, e greu de recunoscut dintr-o frază scurtă faptul că e în glumă. De-aia e bine să marchezi cu câte un mămăligos hlizit de-i zice emoticon, să înţeleagă tot omu’, cu mic cu mare.

    Nici n-am zis că poţi renunţa total la păcate. Mai ales că lucrurile plăcute sunt imorale, ilegale, îngraşă, sau toate cele menţionate.

    Şi atunci eu încerc aşa: îmi iubesc aproapele (sau aproapea), îl (o) respect, îl (o) ajut cât pot şi îi sunt loială. Până când mă dezamăgeşte. Atunci, mă desprind de el (ea) şi îl (o) las să-şi vadă singur(ă) de viaţa lui (ei). Aşa, nu voi spune că am trăit ca o sfântă. Dar voi spune că am făcut tot binele pe care l-am putut face, şi nu am făcut niciodată rău unui alt om.

  15. 15 danuta aprilie 25, 2008 la 4:14 pm

    Nu stiu de ce dar m-as fi bucurat sa te vad asa gripata in tren, in drum spre alte locuri.Macar iti facea cineva un ceai si-ti punea o compresa pe frunte.Pulica era fericit oricum ca era cu tine .Mai vedea si el una alta.Acum stai acasa , fara oua, fara cozonac, ca numai de astea nu esti buna in starea asta(pe alea din magazine nu stiu cine are curaj sa le cumpere).Tu , Pulica si spiritul Pastelui.Stii ceva? lasa ca trec repede gripa, Pastele si zilele astea in care toata lumea e plecata.O sa vina Isa cu crenguta , Beatrix cu cronicutza…:))

  16. 16 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 4:18 pm

    Ba eu mi le-am cumpărat frumuşel de la magazin. Oricum, nu am energie nici să mă dau jos din pat de la febră, darămite să mă târâi până la gară…

  17. 17 Crash aprilie 25, 2008 la 4:27 pm

    Si crezi ca binele pe care-l facem poate fi pus in balanta cu raul greselile? Si in functie de inclinatia balantei ajungem intr-un loc sau in altul? Rai sau iad?

  18. 18 danuta aprilie 25, 2008 la 4:31 pm

    Iubire-respect-loialitate, asta astepti de la oameni si de la cei apropiati in special.
    Mie imi place sa fac mancarea de sarbatori, dar nu o mananc.De obicei o dau la altii sau chem prietenii la masa.

  19. 19 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 4:39 pm

    crash: uite, nu m-am gândit aşa departe. dar cred că aşa ar fi corect.

    danuta: eu nu mă pricep la gătit. şi nici nu îmi place să stau în bucătărie. oricum, alimentaţia mea se bazează pe salate, ciocolată şi cafea, aşa că e în regulă. (iar vizavi de excese, nu îţi fă tu griji. rezolvăm din foarfecă.)

  20. 20 danuta aprilie 25, 2008 la 4:48 pm

    @crash- adevarata provocare a vietii cred ca e de fapt pastrarea echilibrului bine-rau.Nu pot exista una fara cealalta.Nu poti fi doar bun sau doar rau, dar sa pastrezi balanta orizontala implica un efort spiritual si nu numai.Nu cred ca trebuie sa facem ceva din teama de a ajunge in iad sau aspiratia spre rai.Si ideea asta cred ca se regaseste in simbolistica diverselor culte religioase.Din cat stiu nu cred ca vei gasi simboluri abstracte.In general regaseti echilibrul , simboluri oglindite.

  21. 21 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 4:54 pm

    oho, noi să fim sănătoşi, câte caractere absolut infecte şi incapabile de o faptă bună cunosc!

  22. 22 danuta aprilie 25, 2008 la 5:02 pm

    cred ca totusi exista si o parte buna in modul tau de a percepe lumea.Daca cunosti oameni incapabili de lucruri bune cu siguranta ii vei cunoaste pana la urma si pe cei capabili sa le faca.

  23. 23 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 5:05 pm

    foarte tare! eu sunt primul om care să aprecieze calitatea umană, acolo unde o vede. dar şi primul om care să remarce cusătura cu aţă albă.

  24. 24 Misu aprilie 25, 2008 la 5:35 pm

    Nu ştiţi voi! Bine că am venit eu, înţeleptul Torei, ca ş-al Talmudului, să vă luminez. Isus a fost politician. Comunităţile evreieşti se dezintegrau sub asuprirea romanilor şi trebuia să apară un nebun care să-i ţină uniţi. Şi cum poţi ţine masele unite? Prin forţă sau prin teamă. Forţă n-avea, că n-avea armată, legiuitori, administraţie. Şi a ales teama. De Domnul, nu oricum. Lumea era proastă atunci, ca şi acuma. (Acuma e chiar mai proastă.) Şi credea tot ce bâiguia Isus. Cam tot aşa cum credeţi voi tot ce spun politicienii de azi la televizor. Preoţimea aia mare (care era pe bune cu romanii, fiindcă romanii aveau caşcavalul) a zis ofticată: “Naşpa! P-ăsta micu’, dacă nu-l pune careva la punct, ne subminează autoritatea!” (Deschid o paranteză: ia încearcă tu să ţii prelegeri religioase în Piaţa Romană sau aiurea… Dacă se adună un milion de oameni - da’ n-o se se adune - vine ÎPS Daniel şi îţi dă la temelie, fiindcă el e la caşcaval, nu tu :). Închid paratenza.) Şi Ana, şi Caiafa au luat degrabă legătura cu Pilat. “Băi, nea Caisă, pe tembelul ăsta îl ascultă oamenii!” “Nu-i bai” a spus Pilat. “Îl batem şi-l crucificăm.” Tipic roman. Ei şi uite aşa ne-am procopsit noi, în ziua de azi, cu ouă roşii şi cozonac. Logic, nu?

  25. 25 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 5:50 pm

    Măi Mişule, apreciem faptul că ne dai lecţii şi nu ne iei bani pe ele.

    Dar nu ţi-ai pus niciodată problema că poate cunoaştem Biblia bine de tot, şi diverse interpretări ale ei, iar tu vii cu mare aplomb să vinzi castraveţi la grădinar, cu sloganul “Nu ştiţi voi?”

    În rest, haios comment, nimic de zis.

  26. 26 Andrei Meszaros aprilie 25, 2008 la 6:01 pm

    intrebarea ramane aceeasi, si de Craciun si de Paste: cum era alintat Iisus de Maria ? Isushor, Isulica, Isusulica ? Ce naiba, o fost si el copchil candva !

  27. 27 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 6:10 pm

    recunosc că m-ai încuiat. :)

  28. 28 anarkeos aprilie 25, 2008 la 7:42 pm

    ce frumos ca exista d-zeu! altfel n-am mai avea nici o sarbatoare din asta luminoasa. nu ne-am mai infometa inaintea unei zile speciale, pe urma n-am mai umple spitalele a doua zi ca am mincat si am baut ca porcii. n-am mai zimbi in mod electoral fiecarei persoane cu care ne intilnim. n-am mai fi atit de exagerat de buni pentru citeva zile. daca n-ar exista d-zeu ar trebui inventat…si ar trebui sa-i mai dam citeva zile din astea speciale si libere de la guvern. sa avem o sarbatoare pentru fiecare d-zeu de pe planeta.
    in rest, sa pastem fericiti! fiecare cu isus-ul lui inviat.

  29. 29 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 7:48 pm

    stai, măi! e absurd să îl acuzi pe d-zeu de faptul că unii bagă în ei ca sparţii.
    Scrie undeva în biblie: “Fiii mei, adevăr vă spun vouă, băgaţi în voi ca-n traistă, şi a voastră va fi împărăţia cerului?” Sau din contră, ţi se recomandă să mănânci moderat şi simplu?

    După aia: scrie în biblie: “iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi doar de paşte şi crăciun”, sau scrie să îl iubeşti şi punct?

    Iar ziua asta liberă a fost o adevărată binecuvântare pentru un biet bolnav.

    ——

    În concluzie: nu poţi acuza doctrina de faptul că aceia care o pun în aplicare sunt nişte loaze. Ea, doctrina, e scrisă bine.

  30. 30 anarkeos aprilie 25, 2008 la 8:38 pm

    ok, doctrina asta e practicata de foarte putini oameni, dar nu conteaza pentruca nu putem acuza o doctrina pentru ca oamenii o aplica prost. pai atunci ori doctrina e total ineficienta, ori o inteleg foarte putini oameni si atunci e inutila. crestinismul ar trebui sa se adreseze tuturor oamenilor in asa masura incit sa fie aplicabil. sau raiul e un loc elitist in care intra numai citiva intelepti care au inteles taina evangheliei?
    si comunismul in teorie poate parea o doctrina extrem de bine scrisa….

  31. 31 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 8:46 pm

    aplicată corect, doctrina ar fi într-adevăr eficientă, pentru că ar instaura o lume în care X ar avea grijă de Y, Y ar avea grijă de X, amândoi ar fi fericiţi datorită afecţiunii lor unul faţă de altul, şi, ce e mai important, s-ar simţi iubiţi.

    dar e mai simplu să fii egoist, şi să îi striveşti pe cei slabi din jurul tău, pentru a-ţi confirma statutul şi supremaţia. (asta nu face doctrina nici ineficientă, nici greu de înţeles. pur şi simplu, unora le e greu să-şi calce pe micimea înnăscută, şi să pună suflet în alte lucruri, decât propriile lor interese. )

  32. 32 anarkeos aprilie 25, 2008 la 8:56 pm

    de acord. totusi, nu inteleg de ce e nevoie de crestinism pentru asta. eu sunt agnostic, dar incerc sa traiesc o viata frumoasa in raport cu ceilalti. nu am nevoie de o divinitate ca sa ajut pe cel de linga mine. e ceva ce tine de umanitate si educatie.

  33. 33 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 9:00 pm

    eu am nevoie de divinitate. cred că e vorba de insuficienta dragoste primită în copilărie :) , dar am rămas cu nevoia unui model de bunătate şi lumină universală, care să te ocrotească părinteşte şi să îţi ghideze paşii.

  34. 34 Misu aprilie 25, 2008 la 9:52 pm

    Divinitatea e plictisitoare. Mult mai interesanti sunt demonii. Jur! Eu m-am chinuit acum vreo luna sa demonstrez asta iote aici: http://mihaialexandrescu.blogspot.com/2008/03/cineva-mi-adus-aminte-de-demoni.html

    P.S. Si nici nu va ganditi ca dau lectii fara bani. Dau pe bani.

  35. 35 Un scârbit aprilie 25, 2008 la 10:15 pm

    @ Lorena.
    Nu numai ca nu fac ( ei , mai marii , fariseii ) ce spune / scrie propria lor doctrina dar nici DOCTINA ORTODOXA nu e sanatoasa . Doar principiile= doctinele Domnului Bibliei, si atat , pot fi sanatoase .
    Nici cea Baptista nu e tocmai cea mai buna .

    ~~~ ~ ~~~ @ Misu ~~~ ~ ~~~ ~~~ ~ ~~~
    ~ Il sti pe Balauru ? Numai tot Bloguri dinastea stiti face cu glume si batai de joc despre politica si politicieni .

    Omul a fost creat sa aiba o credinta pozitiva , o credinta care sa-l invate ce sa faca si nu una care sa-l invete ce sa nu faca ( ca ortodoxia de ex ). Toata ziua buna ziua in ortodoxie si la romani ti se spune aia nu , ceea nu , asta nu , aici nu-i bine , asta nu-i asa , asta nu se face asa ….. . . . Fiind invatat bine ce trebuie sa faci , vei sti deslusit si ce nu se cade si nu trebuie sa faci. Si , privind spre Dumnezeu vei sti mai bine ce nu este Dumnezeu si care sunt cei rai si caile lor . Dar se prea pare si se vede ca nici Mai Marii nostri, de vro 2ooo ani incoace, nu stiu ce trebuie facut .
    ~ De ce nu ne -nvatati voi , la concurenta cu pocaitii ? … Caci concurenta e buna si divina , nascand progresul , si nimeni nu stie mai bine ca voi asta .

    Voi, evreii, de ce nu va faceti bloguri asa ca Patratosu cu si despre religia , spiritualitatea si credinta voastra ?

  36. 36 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 10:24 pm

    un scârbit: eu sunt nepoată de popă ortodox. ştiu ce munte de ipocrizie şi minciună e religia ortodoxă. câte dogme enervant de stupide poate să aibă.
    singura religie în care cred se numeşte STUDIUL INDIVIDUAL. Şi rugăciunea individuală. Şi conştiinţa faptului că ai făcut tot ceea ce a depins de tine, întotdeauna, ca lucrurile să meargă bine.

    şi te rog, nu îi impune lui mişu să-şi facă sau nu blog. sau despre ce să scrie la el pe blog. hai să ne arătăm credinţa prin respect faţă de cei din jur, da?

  37. 37 I.P.S. DANIEL aprilie 25, 2008 la 10:42 pm

    O sa am grija de unchiul tau,LORENA. Vad ca nu mai aveti loc de ortodoxie. Se rezolva si asta la primul miting al minoritatilor sexuale. Abia va astept !

  38. 38 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 10:44 pm

    :))))). Păi înaltpreasfinţia voastră ar trebui să ştie că nu mai e în viaţă. aşa puţin îşi cunoaşte marele păstor turma de oiţe?

  39. 39 Un scârbit aprilie 25, 2008 la 10:48 pm

    Doamne fereste , nu impun , intreb doar pe un ton si cu o inima blanda … pacat ca nu ma puteti auzi . In scris nu ma pot exprima cum as dori, dar vreau sa fiu clar si astept claritate .

    Si nu suport prefacatoria si acea politete/diplomatie artifiala , gratuita .

    Deci ,cu cele mai buna intenti si cu blandete , chiar ma intereseaza ce am scris mai sus .

    Uneori imi vine sa te cunosc si in realitate , dar din principiu nu ma intalnesc in real/programat cu cei cunoscuti in virtual . Ar fi ceva artificial .

  40. 40 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 10:54 pm

    @mişu: acum ţi-am recuperat comentariul de la spam. akismet ăsta, de mulţi ce i-am dat la banat, a început să înghită tot ce mişcă: rîul, ramul…

    poate pentru tine sunt interesanţi demonii, eu m-am confruntat cu suficienţi şi îmi doresc în primul rând pace.

    @un scârbit: mişu, bietul de el, luase calea spamului. noroc că l-am mântuit de acolo. :)
    nu cred că vreunul din cititorii mei e pasibil de politeţe artificială, cum nu sunt nici eu. nu cer decât să păstrăm discuţia la nivelul decenţei, să nu începem să ne pilduim unii pe alţii ;)

  41. 41 I.P.S. DANIEL aprilie 25, 2008 la 11:14 pm

    Va recomand sa cititi ISTORIA RELIGIILOR a lui ELIADE si dupa aia sa comentati care religie e mai buna sau mai rea si de ce.
    Dar va previn ca lectura recomandata este cam obositoare pentru unele minti obisnuite mai mult cu desfraul.
    Pace tuturor si Paste ortodox fericit !

  42. 42 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 11:21 pm

    Şi ăia care au citit o parte din ea ce ar trebui să facă? Dar ăia care au citit-o pe toată?

    Iar în categoria “desfrîu” intră şi asumarea constantă de identităţi false, nu?

  43. 43 Un scârbit aprilie 25, 2008 la 11:45 pm

    Prea alesule Daniel , pentru un crestin adevarat zi de zi ar trebui sa fie ziua lui si sarbatoare . Zi de zi ar trebui sa constientizeze si sa traiasca moartea si invierea Domnului , in sufletul si duhul lui .
    Pt. mine sarbatorile sunt speciale doar in masura in care pot intalni oameni mai linistiti , mai inclinati spre chibzuire si aprofundare/ intelepciune .

    @ Lorena ,
    uiti sau nu te-a invatat nimeni , ca imparatia Fiului nu este din aceasta lume . El nu a venit sa ne scape de aceasta lume , ci ca in aceasta lume noi sa avem puterea Lui , Puterea Imparatiei Lui si a veacului viitor , care Putere si Dragoste e din alta lume si ne ajuta sa ne pregatim cat mai bine inca de pe aici pt. ce ne asteapta dincolo .

    Mi-ai mai reprosat in alte comenturi la alte posturi , ca de unde stiu ca tu nu ai inteles mesajul de baza / intreg al Bibliei . Dar din ce scri asta lasi sa se inteleaga , chiar daca ai citit Biblia sa zicem .

  44. 44 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 11:51 pm

    scârbitule: mesajul de bază al Bibliei îl înţelegem care cum putem - de-aia e scrisă Biblia într-un mod care să permită cât mai multe interpretări. De reproşat ţi-am reproşat un singur lucru: că încerci să îmi bagi punctul tău de vedere pe gât cu sila. E ok să vezi lucrurile aşa cum vrei, dar lasă-mă şi pe mine să le văd cum vreau eu; nu mă forţa să gândesc ca tine.

  45. 45 Eternul indragostit aprilie 26, 2008 la 8:01 am

    Iubita domnisoara LORENE, faptul ca reusesti cu blogul tau sa produci atatea comentarii pro si contra, denota ca esti iubita , chiar si de cei mai aprigi adversari ai tai, caci de unde obiectul muncii, daca n-ai fi tu ? Te rog sa asculti, daca poti melodia formatiei Yazoo-
    “Only you”, solista vocala ALISON MOYET, pe care ti-o dedic si iti doresc toate cele bune si pace in suflet.

  46. 46 Anthea aprilie 26, 2008 la 8:17 am

    Hmm. Iar vad lucrurile altfel, insa ideea de baza, care mi se aplica si mie, e ce ai spus mai devreme despre studiul individual.
    Am inceput sa citesc Biblia pe vremea cand nu stateam sa ma gandesc la cine a scris-o si prin cate maini si traduceri a trecut, si cati au avut nevoie sa trunchieze textul sau sa-l publice gata interpretat spre manipularea publicului spectator asa cum aveau respectivi nevoie. Nu. Cand am inceput sa o citesc, am luat-o ‘pe bune’, asa cum a venit…Si m-am plictisit de moarte si m-am oprit, mai ca era sa incep sa injur, ca de cate ori incepeam sa citesc, nu terminam pagina si mi se facea un somn de zile mari. Am mai citit pasaje, cand si cand, si normal, am venit cu propriile mele interpretari. N-am avut talent la a memora numerele pasajelor asa ca nu prea fac diferenta dintre Ioan 2:16 si Loto 6/49.
    Religia mea - Ortodoxa. Credinta mea insa este atat de personala incat nu o pot incadra nicaieri altundeva decat in ‘antheism’ daca pot spune asa. N-am citit prea mult din istoria religiilor pentru ca am vrut sa imi gasesc propriul adevar. Pot spune ca am demolat ce se construise pt mine de catre altii si am construit, caramida cu caramida, dupa cum am simtit eu ca are sens.

    Asa am ajuns sa cred intr-un Dumnezeu care sunt si care esti si nu intr-unul care ‘vede’, ca Mos Nicolae care te pandeste sa vada daca esti bun sau rau si in functie de asta primesti sau nu cadouri frumoase. Cred in reincarnare ca intr-o perpetua calatorie spre perfectiunea spiritului, la capatul careia spiritul ramane in forma initiala a energiei Creatorului si se reuneste cu celalalte particele care au ajuns acolo, si implicit cu Energia Creatoare Initiala. Cred in notiunea de Karma ca intr-o balanta intre alegere si consecinte, si nu cred intr-o pedeapsa divina “pentru ca ai fost rau” .. Binele si Raul, ca si Raiul si Iadul , mi se par niste coordonate atat de Terestre incat nu le asociez, precum religia, cu spiritualitatea. Da, cred intr-o dimensiune paralela unde nu exista timp, unde ‘mergem’ ca intr-un loc de tranzitie intre doua corpuri fizice; mai cred ca Iadul si Raiul ni le cream noi insine prin continuul alegerilor pe care le facem de-a lungul vietilor pe care le traim. Mai cred ca binele si raul sunt pe masura fiecarui om, si ceea ce e bine pentru mine poate sa nu fie bine pentru tine, si facandu-ti un bine de fapt iti fac un rau. Si asta se leaga cu notiunea de Karma, de care vorbeam. Atat timp cat adevarul absolut se afla dincolo de puterea noastra de intelegere, ca facibine si iese rau sau ca faci rau si iese bine, e chestie de perceptie, si nu stii niciodata daca raul care tocmai ti-a fost facut nu a fost de fapt o plata karmica intarziata din alta viata. Sau daca plata in felul asta a fost mai mica decat alta de mai tarziu. Poate azi da o masina peste tine si te baga 2 zile in spital, ca plata pentru o crima, sa zicem, dintr-o viata anterioara.Poate daca nu dadea masina peste tine azi, vreo 10-20 de ani mai tarziu, i se intampla ceva copilului tau si murea sau ramanea leguma, iar suferinta ta ar fi fost cu mult amplificata.
    Mai cred in capacitatea cristalelor de a stoca energie si informatie, ca un fel de mini discuri naturale. Desi nu mi-a placut fizica, lucrez uneori cu vibratia si in cristaloterapie.
    Mai cred ca Lumina si Iubirea sunt acolo permanent, vin dinauntrul nostru, si avem ocazional nevoie de cineva care sa ne ureze de bine ca sa ne aducem aminte sa folosim ‘bunatatea’ din noi.
    Nu cred in icoane ca in altceva decat obiecte de arta, si in Biblie cam la fel. Dar cred ca lumina unei lumanari are capacitatea de a amplifica ‘cererea’. Imi place sa trimit/canalizez Lumina si Iubire acelor oameni despre care stiu ca au nevoie, fie ei in corp fizic sau ‘morti’.

    In acelasi timp am sa imi scuz eventualele incoerente si am sa le pun pe seama faptului ca mi se inchid ochii involuntar deja. Poate continui alta data. Ma opresc la o idee care s-a mai spus pena acum, aceea ca nu imi place atunci cand oamenii sunt ‘mai buni’ unii cu altii DECAT de sarbatori, dar nici nu ma plang, pentru ca zi de zi vad oameni care nici macar de sarbatori nu incearca sa fie ‘mai buni’ si nu pentru a evita ipocrizia, ci pur si simplu, pentru ca asa sunt ei.

    Ar mai fi de spus dar nu mai vad monitorul de somn. Oricum va urez tuturor Sarbatori Fericite si Luminate (ca sa urez altceva decat ‘Lumina si Iubire’ cum urez eu si in restul anului :P

  47. 47 didi aprilie 26, 2008 la 10:17 am

    cel mai bine e sa ne impacam si sa facem bine, de fiecare data, nu doar de sarbatori. Sa va dea Dumnezeu Paste fericit si lumina in drumul vostru.

  48. 48 PETRISOR SOCOL aprilie 26, 2008 la 10:33 am

    Un Paste fericit la toata lumea si tot ceea ce va doriti.

  49. 49 Lorena Lupu aprilie 26, 2008 la 11:38 am

    Paşte fericit tuturor, şi vă mulţumesc că îmi vizitaţi blogul.

  50. 50 Razvan aprilie 26, 2008 la 6:54 pm

    Ar fi fost frumos sa ramana mesajul cu urarea din partea ta ultimul, dar ma simt oarecum vizat de multumirea de mai sus asa ca iti urez si eu politicos, un paste fericit. (desi mesajul il poti omite si consider primita urarea daca l-ai citit)

  51. 51 Lorena Lupu aprilie 26, 2008 la 7:16 pm

    Întotdeauna e loc de o vorbă bună în plus. :)

  52. 52 Eternul indragostit aprilie 26, 2008 la 8:37 pm

    Considera ca nu n-ai inteles niciodata, asta e ,iarta , dar asculta Yazoo !

  53. 53 Merlinlx aprilie 26, 2008 la 9:00 pm

    Paste fericit !

  54. 54 DOOMy aprilie 27, 2008 la 4:51 pm

    O, ioi, iar o dat Antheea un comment mai lung decat blogu! =))

    on topic:

    1. Daca ar fi sa accept Biblia ca povestirea unei realitati as zice ca rastignirea a insemnat un mesaj de la Dumnezeu catre muritori, si anume “Sunteti liberi!”, adica, daca v-am lasat sa il rastigniti pana si pe fi-miu, ce nimbu ma-sii mai vreti?

    2. Anu trecut toata lumea a preluat gluma mea de acu 2 ani, cand ziceam ca pastele e o sarbatoare comunista, fiindca se ia lumina. Asa ca anul asta am simtit nevoia sa o upgradez -> e o sarbatoare comunista si din inca 2 motive -> ouale sunt rosii, iar zilele sunt mari (comunistii aveau o obsesie pt lucrurile mari). Ca daca era capitalista, pe ouale alea rosii scria cu alb coca-cola :P

  55. 55 impricinatul de corn, adica eu insumi aprilie 27, 2008 la 4:52 pm

    aaaa…. eu sunt mai nou….hmmm… va recomand un text… aaaa. Ecce homo, de Brian Moorcock. Daca nu va ajunge, incercati cu Madia Mangalena, de Mike Hotzu’ Haulica.
    cele doua texte alcatuiesc un fel de agonie & extaz pe sujetul ridicat. si, daca tot nu ajunge, intrati aici:
    http://www.mystae.com/epopteia/topindexx.html
    cautati articolele din directorul The Real Jesus. e material en gros. bafta! :)

  56. 56 impricinatul de corn, adica eu insumi aprilie 27, 2008 la 5:29 pm

    hmmm… mai scrisesem o data commentu’ asta da’ cred ca am uitat sa dau submit! sa nu pot sa intru si io aici? :) ma rog… spuneam ca sunt doua texte care merita citite: ecce homo, de brian moorcock si, daca brian’s not enough, try mike haulica cu madia mangalena. cele doua bucati de maxiliteratura il epuizeaza pe iisus/gesu/jesus - acea parte din el compilabila omeneste, bien sur.
    si daca cele doua texte nu ajung, totusi, uite un link:
    http://www.mystae.com/epopteia/topindexx.html
    luati-o prin scrolluri la vale pana la titlul The Real Jesus? acolo e full de raspunsuri pe jumate’…
    sunt raspunsuri care te impamanteaza bine. nu va fie frica, desi raspunsurile astea impamanteaza bine, nu fac altceva decat sa amplifice misterul.
    cu speranta ca nu incasez din nou un ignore,
    sarabatori bune buuuune! un paste fericit!

  57. 57 Lorena Lupu aprilie 27, 2008 la 7:04 pm

    doomy:1. Eu am perceput-o ca un mesaj de la Dumnezeu către muritori, în genul “bă, habar n-aveţi să recunoaşteţi binele pe care vi-l ofer”, respectiv “eu vi-l dăruiesc şi voi îl striviţi.” Deci nu e “Sunteţi liberi!” ci “Sunteţi proşti!”

    2. Sau “Always Coca Cola”. Sau “Always” -”Coca Cola”.

    3. Anthea ar fi bună de traducător - traducerea se plăteşte pe număr de semne grafice :)

    domnu’ împricinat de corn, adică dumneavoastră înşivă: din motive necunoscute omului, aţi luat calea spamului. am un spamfilter mai zelos decât prevede legea. Vreau să vă mărturisesc că eu sunt fana absolută şi adoratoarea necondiţionată a combinaţiei lirism-sentiment-umor-raţiune a la Haulică. Nemaivorbind de faptul că îi datorez o bună parte a realizărilor mele literare - în sensul că eu nu pot crea decât în condiţii de seră. E un handicap personal, pe care mi-l asum. Şi pentru o perioadă însemnată, dl. Haulică, în calitate de redactor-şef la Tritonic, mi-a oferit sera de care aveam nevoie.

  58. 58 impricinatul de corn, adica eu insumi aprilie 27, 2008 la 8:26 pm

    atunci, madia sigur va spune ceva… e cel mai marpha text despre isus, si nu glumesc!

  59. 59 Lorena Lupu aprilie 27, 2008 la 8:32 pm

    pe ăsta trebuie să recunosc că nu l-am citit. dar o voi face asap.

  60. 60 impricinatul de corn, adica eu insumi aprilie 27, 2008 la 9:18 pm

    titlul textului : madia mangalena - dincolo de ura
    mda…

  61. 61 Malkovich aprilie 27, 2008 la 9:26 pm

    Paste fericit!

  62. 62 DOOMy aprilie 28, 2008 la 12:29 am

    “Eu vi-l daruiesc si voi il striviti” nu contine nici o invatatura, nici o morala la prima vedere. De ce ti-ar baga Dumnezeu degetul in ochi? Insa, ajungi la aceeasi concluzie ca si mine, intrucat “eu vi-l daruiesc si voi il striviti” se poate traduce si ca “eu vi-l daruiesc si va las sa faceti ce vreti cu el. voi il striviti” adica pana la urma tot la libertate se ajunge. Eu asa zic.

  63. 63 Anthea aprilie 28, 2008 la 5:24 am

    @ Doomy: tu stii, normal, ca a trebuit sa iti raspund la o postare printr-o postare pe blogul meu, pt ca nu mai aveam loc de caractere la comment, rofl

    @ Lorena: Traducator… apropos de asta, problema la mine e urmatoarea: cand spun ce-mi trece mie prin cap (si nu ma refer la tarnacoapele pe care mi le ureaza unii) n-am probleme cu inspiratia. Si uneori nici nu-mi fac probleme de coerenta. Dar ca sa traduc ce spun altii, imi e mult mai greu, basca trebuie sa ma intereseze subiectul. Ba chiar and subiectul ma intereseaza, la un moment dat ma plictisesc si renunt, aman, etc. Ma apucasem intr-o vreme sa traduc una din cartile lui Glasser, si dupa vreo jumate, tradusa la inceput acasa si apoi prin autobuze, avioane, si pe unde ma apuca plictisul si puteam face asta, s-a cam fasait. Ba am si contactat reprezentantul pt Europa de est al editurii respective, pt autorizarea traducerii, etc, si mi s-a spus ca intai sa o termin de tradus, dupa aia mai vedem. Si dupa aia m-am mutat si n-am mai facut nimic la ea, ca n-am mai avut timp. Nici acum n-as avea.

    Dar asta e altceva. A comenta o postare semnificativa pt mine dintr-o perspectiva sau alta, imi ofera o libertate de exprimare in care nu ma simt obligata sa mentin un anumit limbaj. Dar cand ma apuc de scris un articol, sau mai stiu eu ce, nu vrei sa stii cum ma blochez. Asa ca prefer deocamdata sa raman pe ‘dupa bloguri’ (asta e furata de la Doomy, btw) :P

  64. 64 Lorena Lupu aprilie 28, 2008 la 10:10 pm

    impricinatul: frumoase titluri ştie guru mike să pună. :)

    malko: chiar mă întrebam dacă mai trăieşti. mi-era dor de tine.

    doomy: ok, se ajunge la libertate, şi se ajunge mai departe. se ajunge să se arate cât de prost foloseşte omul libertatea, atunci când o are. deci n-am negat ce ai spus tu, am mers mai departe.

    anthea: glumeam, nu dădeam cu parul. comentează cât şi cum vrei tu. câtă vreme nu postezi insulte, poţi scrie până toceşti tastatura, că nu mă supăr.

  65. 65 DOOMy aprilie 28, 2008 la 10:30 pm

    Da, da, hai da-o ca tine, nu ma face sa-l chem pe HD :)))

Lasă un Răspuns




Câţi n-au altă treabă la ora asta:

în caz de derută:

aprilie 2008
L M Mi J V S D
« Mar   Mai »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Flickr Photos

More Photos