23
Apr
08

Eşti poet de dai în gropi

 

Aflu azi de pe site-ul Evenimentului Zilei un eveniment al nopţii: cică un crater de pe Mercur a primit numele neperechelui nostru Eminescu. Mai mult, Evenimentul Zilei comentează măreţul eveniment cu o frază de care am râs până am făcut febră musculară: “Mihai Eminescu, îndrăgostit de Veronica Micle, i-a scris acesteia poemul de dragoste “Luceafărul”, iar acum el are locul său pe Mercur, fiind Luceafărul Nopţii.” Are locul său pe Mercur, sub formă de groapă. O adevărată soartă de Luceafăr, ce spuneţi?

“Vezi tu, Veronico, steaua aia atât de sclipitoare? Să ştii că are o gaură care într-o bună zi o să poarte numele-mi!”

Apoi, în drum spre casă, mi-am dat seama că de fapt drumurile capitalei noastre dragi sunt foarte ofertante. Pot găzdui cu drag întreaga literatură europeană. Indiferent de gen, epocă sau stil.

LATER EDIT:

Doamnelor şi domnilor, iată-l pe Eminescu!

eminescu


80 Responses to “Eşti poet de dai în gropi”


  1. 1 Beatrix aprilie 23, 2008 la 1:12 am

    :D Arata interesant…metafizic ashea…mmmm not bad…Veronique avea gusturi bune…
    PS: Ashi vrea c-a la aceasta intrebare sami raspunda dadatroll (ca si el/ea m-a blocat pe mine la faza cu recviemul scris pentru mortii care de fapt nu mor): daca Eminescu a fost cuplat cu gagica asta, de ce i se zice ca a fost nepereche???

  2. 2 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 1:16 am

    Pentru că I. L. Caragiale era un amant mai bun. :) mă refer la craterul cu acest nume care va fi descoperit în curând, desigur.

  3. 3 Beatrix aprilie 23, 2008 la 1:20 am

    Poetul nepereche sau neimperecheat?
    PS: Astept cu interes sa apara CPB sa comenteze pe marginea subiectului Eminescu :D
    PS2: mai hahalerelor, nu mai vorbiti asa despre Eminescu ca acusi vine doamna prof. univ. Rodica Sascoiu si va trage de urechi :D
    PS3: Sunt de parere ca Eminescu a fost indeed un tip genial, dar nu cred ca asta trebuie sa ne cramponeze in a ne amuza umpic…mai ales ca saracul chiar nu are nicio vina pentru exprimarile idioate ale contemporanilor ;)

  4. 4 DOOMy aprilie 23, 2008 la 1:30 am

    Mi se pare ca l-a prins dintr-un unghi nasol. Il face sa para prea batran… parerea mea…

  5. 5 DOOMy aprilie 23, 2008 la 1:32 am

    Apropo, Lorena, daca e sa mor inaintea ta si vor astia sa imi faca statuie sau sa denumeasca vreo hazna dupa mine sau cine stie ce, tu sa le spui ca vreau o shaormarie cu numele meu :D

  6. 6 Beatrix aprilie 23, 2008 la 1:35 am

    I-a placut sa stea la poza? just curious…

  7. 7 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 1:38 am

    doomy: eu vreau un aparat de făcut sport cu numele meu. Să se laude lumea: ieri am lucrat la lorena lupu două ore. uite ce muşchi am. :P

    betty. experţii nasa nu au dat informaţii asupra acestui aspect.

  8. 8 DOOMy aprilie 23, 2008 la 1:41 am

    Cum omu e lenes, o sa se ajunga la a zice “am lucrat ieri la lup” sau “am o febra de la lele” :P

  9. 9 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 1:42 am

    la lele, la lele… frumoase ca-n visele mele. :D

  10. 10 Anthea aprilie 23, 2008 la 5:41 am

    LoL
    Asta asa, in bataie de joc, sau cum? Vorba ta, are Bucurestiul gropi suficiente, le putm numi si dupa altii, sa nu se supere. Si sunt gropi importante, nu asa, crapaturi…Si dintre toate, pe Mercur l-au azvarlit…e, asta e acuma… daca o fi fost careva in pana de creativitate si s-a gandit sa ne faca reclama. Poate pana la urma asta devenim toti… niste gropi pe alte planete. Desi majoritatea nostra vor avea parte de o groapa locala. Nu stiu de ce m-am inclus in treaba aia ca eu sper sa ma crematorizeze dupa ce oi muri. Si vorba voasta, sa numeasca altceva mai de doamne-ajuta…saormarie, aparate de facut sport, eu cred ca as merge cu o prajitura, sa-mi aud vorbe de genu’ “ce buna e” si in contexte mai putin ‘inappropriate’. Macar ca prajitura as avea voie sa fiu si dulce cu ei, ca acolo s-ar incadra in limitele profesionale :P lol

  11. 11 didi aprilie 23, 2008 la 6:24 am

    imi place Eminescu, dar astia chiar exagereaza cu formularile lor. Auzi,crater pe Mercur . Bun, mie mi-ar placea sa am o caricatura de…ciocolata, ca sa stie lumea cat de mult mi-a placut aceasta minunata delicatesa

  12. 12 Merlinlx aprilie 23, 2008 la 9:14 am

    misto post , misto postari , un extraveral luat de dimineata

    oricum cine a scris articolul din EVZ e cu capu daca crede ca Nasa are vreo naveta spatiala care sa se apropie de Mercur

    m-am interesat eu , omenirea a aflat de Eminescu , asa cum va asteptati , de pe Messenger :)

    evident , sonda spatiala

  13. 13 ametzitul aprilie 23, 2008 la 9:20 am

    mda… seamănă un pic…cu ochiul lui stâng :)

  14. 14 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 9:46 am

    nu, să ştiţi că am verificat mai atent. ştirea a fost o perioadă şi pe site-ul NASA, de unde am luat şi poza. Deci, Evenimentul Zilei nu e vinovat decât de umor involuntar, în încercarea de a screme petale. :)

  15. 15 Merlinlx aprilie 23, 2008 la 10:09 am

    :) a scris NASA ca trimis o NAVETA spatiala catre Mercur ?

    naveta spatiala= vehicul spaţial cu echipaj, conceput să decoleze şi să evolueze ca o navă cosmică, revenind pe pământ prin aterizare.

    eu am citit ca au trimis o SONDA spatiala , care se numeste MESSENGER

    unul de la EVZ trebuie sa stie diferenta

    eu m-as bucura sa fie cum zice EVZ .. :)

  16. 16 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 11:14 am

    Ai dreptate, poanta cu naveta vs. sonda mi-a scăpat. eram prea ocupată să râd de fraza cu Luceafărul Nopţii.

    mulţumesc că mi-ai atras atenţia.

  17. 17 Razvan aprilie 23, 2008 la 11:41 am

    In afară de exprimarea demnă de perle de bac a autorului, în esenţă nu cred că este un lucru rău sau defăimător. Problema numelor corpurilor cereşti şi formaţiunilor de pe acestea este una mai veche, pe care Carl Sagan a descris-o atent cel puţin în “Creierul lui Broca”. Problema e că trebuie să denumească şi să identifice atât de multe puncte de reper încât rămân fără surse de nume. În plus, întotdeauna alegerea numelor a fost o chestie la care nu prea se pricep oamenii de ştiinţă (domeniul informatic de exemplu e plin de limbaje de programare cu nume A, B, C, D sau nume de cafele sau alte idei năstruşnice). Au tot încercat diverse variante, de la combinaţii de litere şi cifre - soluţie neintuitivă ce face extrem de greu de făcut asocierile - până la nume din mitologia greacă şi nume de mari personaje din istoria lumii.

    Lăsând la o parte asocierea comică dintre groapă şi Luceafăr, ar trebui să primim vestea cu un mic semn de apreciere.

  18. 18 Isa aprilie 23, 2008 la 12:36 pm

    Maaaaiiii, sper ca EVZ nu face misto de a doua mea dragoste de pe cand eram o copila..!(prima dragoste fusese un copac). Dar, da, cum zice Bea, respectul si admiratia nu trebuie sa ne cramponeze in a ne amuza. O zi buna!
    P.S.*off topic*: maine plec pt 2 saptamani, ce vrei sa-ti aduca Isa?

  19. 19 o smochina aprilie 23, 2008 la 12:40 pm

    Se poate oare sa cazi in Eminescu? Ce acceleratie gravitationala are Mercuru’?
    Foarte interesant! :-)) Eminescu e fierbinte acum. Eminescu e o gaura mare si neagra acum.
    Asta e bataie de joc. Scrii poezia kilometrica “Venusul” si esti trimis pe Mercur.
    @didi: Daca acea caricatura de ciocolata ramane fara spranceana stanga nu eu am fost! Jur cu varful unui deget pe Mercur!
    Eu trebuie sa cobor pana in Blaga-acum.

  20. 20 inflacari aprilie 23, 2008 la 3:36 pm

    In sistemul solar exista o planeta intreaga cu numele meu, nu numai o gropita. Am botezat-o, i-am facut chiar si un certificat scris de mana. Se intampla pe la 5-6 ani.

    E vreun motiv vizibil pentru care oamenii au tendinta sa-i slaveasca pe cei dinaintea lor? Sa-i divinizeze?

  21. 21 inflacari aprilie 23, 2008 la 3:39 pm

    (off) Lorena, nu mai ai fantezii? Ma tot uit si le astept pe ultimele 3 cu nerabdare. :)

  22. 22 dadatroll aprilie 23, 2008 la 4:15 pm

    Seamana.

  23. 23 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 5:41 pm

    Răzvan: Dar nici nu am spus că e un lucru rău sau defăimător. Îi exploram doar latura amuzantă, atât.

    Isa: “care cracă s-o agăţa de pălăria ta…” vreau şi eu o zână să îmi împlinească dorinţele.

    o smochină: uite, Răzvan, “o smochină” a înţeles exact ideea, mesajul şi tonul care face muzica. de-aia, fiecare vizită a smochinei la mine pe blog e un nou prilej de bucurie. Pentru că - indiferent cine e - captează exact lungimea de undă.

    înflăcărări: bravo!
    ştii de ce cred că oamenii îi slăvesc pe morţi? e ca o formă de a-şi astâmpăra remuşcările pentru tot răul pe care li l-au făcut pe când aceştia trăiau şi se chinuiau din greu să creeze.
    (off): eu nu voi posta restul fanteziilor. şi poţi să le mulţumeşti tuturor urangutanilor care, incapabili de a le percepe ca pe nişte jocuri-experimente literar-erotice, au început să mă înjure birjăreşte. uite, de când am încetat cu ele, s-a mai “curăţat” şi tabăra de “consumatori”. nu suntem suficient de maturi pentru a recepta just poveşti de adulţi. ;)

    dadatroll: dar nu răsare. :)

  24. 24 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 5:43 pm

    Răzvan: Dar nici nu am spus că e un lucru rău sau defăimător. Îi exploram doar latura amuzantă, atât.

    Isa: “care cracă s-o agăţa de pălăria ta…” vreau şi eu o zână să îmi împlinească dorinţele.

    o smochină: uite, Răzvan, “o smochină” a înţeles exact ideea, mesajul şi tonul care face muzica. de-aia, fiecare vizită a smochinei la mine pe blog e un nou prilej de bucurie. Pentru că - indiferent cine e - captează exact lungimea de undă.

    înflăcărări: bravo!
    ştii de ce cred că oamenii îi slăvesc pe morţi? e ca o formă de a-şi astâmpăra remuşcările pentru tot răul pe care li l-au făcut pe când aceştia trăiau şi se chinuiau din greu să creeze.
    (off): eu nu voi posta restul fanteziilor. şi poţi să le mulţumeşti tuturor urangutanilor care, incapabili de a le percepe ca pe nişte jocuri-experimente literar-erotice, au început să mă înjure birjăreşte. uite, de când am încetat cu ele, s-a mai “curăţat” şi tabăra de “consumatori”. nu suntem suficient de maturi pentru a recepta just poveşti de adulţi. ;)

    dadatroll: dar nu răsare. :)

  25. 25 inflacari aprilie 23, 2008 la 6:28 pm

    (off 2) Ce te intereseaza pe tine ce spun hienele din blogosfera? Ipocrizia e la tot pasul. Toti se gandesc la fantezii, unii la lucruri chiar murdare, dar foarte putini au curajul sa faca o arta din asta. Chiar m-am mirat ca cineva incepuse. SI cand imi placea mai tare, uite ca nu mai vrei sa creezi, influentata de unii care chiar n-ar trebui sa conteze pentru tine… Oooofff (si a fost din tot sufletul)

  26. 26 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 6:59 pm

    (off3) un artist nu poate crea în condiţii improprii. dar poate voi scrie la un moment dat un roman erotic în adevăratul sens al cuvîntului. (primele au doar elemente de.) şi atunci o să fiu înjurată, dar la alt nivel, nu de diverşi golănaşi fără ocupaţie. :)

  27. 27 didi aprilie 23, 2008 la 7:37 pm

    Lorena, sper sa nu ma bagi in oala cu aia fara ocupatie sau cum ai zis

  28. 28 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 8:04 pm

    mă refer strict la indivizi cu un limbaj periferic, care mi-au postat înjurături, insulte şi urări de bine. cei cărora le uram să moară în chinuri. te regăseşti în această descriere?

  29. 29 gigi capsunaru aprilie 23, 2008 la 9:04 pm

    Don’soara, doar atat vreau sa stiu: ce mai faci¿
    Desigur, in afara de mentinut locu’ asta.

  30. 30 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 9:23 pm

    la mulţi ani. (dacă eşti gigi pe bune.)

    fac mai puţin ce mi-aş dori, şi mai mult ce e musai. :(

  31. 31 Merlinlx aprilie 23, 2008 la 10:23 pm

    pentru ca imi aduc foarte rar de Eminescu ( si niciodata ca sa-l citesc )
    m-am hotarat sa rasfoiesc hardisk-ul dupa niste poze cu Lacul lui
    am gasit , dar am mai gasit si asta pe net :

    “Lacul de lângă Ipoteşti din poeziile lui Eminescu s-a transformat în groapă de gunoi

    Lacul situat în pădurea din apropierea Ipoteştilor, evocat de Mihai Eminescu în mai multe poezii, a fost lăsat în paragină. Acum este plin de gunoaie de toate felurile.
    ……..
    Nici aleile pe care odată se plimba Mihai Eminescu nu au scăpat neatinse de mizerie. Acum sunt pline de peturi de toate mărimile şi de ambalaje şi pungi.

    Sursa: Realitatea TV luni 07 aprilie 2008″

    am mai citit ca este si revendicat .. nu pare un lucru rau in situatia de fata

    parte buna la faza cu craterul :
    este mai usor de intretinut ..

  32. 32 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 10:25 pm

    da, e cel mai bine să fie revendicat. poate un proprietar va ştii să îl cureţe şi să îl întreţină.

  33. 33 DOOMy aprilie 23, 2008 la 10:36 pm

    huuoooo panaram-o pui poze cu eminescu des-bracat. sati fie rusine ca oricum esti invidioasa ca nu o sa fi ca el in viata t-a.

  34. 34 dadatroll aprilie 23, 2008 la 10:42 pm

    Jocuri de cuvinte, sunt impresionat. He who puns will…

  35. 35 Lorena Lupu aprilie 23, 2008 la 10:47 pm

    doomy: se vede că te-au vizitat urangutanii. le ştii exact repertoriul. ;)

    dadatroll: continuă, te rog.

  36. 36 gigi capsunaru aprilie 23, 2008 la 11:53 pm

    Merçi, is George, da’ ma rog .. !

  37. 37 Isa aprilie 23, 2008 la 11:54 pm

    Uummmm…eu tot n-am inteles ce-ai vrea sa-ti aduc. Uite, sunt zana pt o noapte, exprima-ti o dorinta. (si una pt mine: sa vina un spiridus sa-mi faca bagajele)

  38. 38 Anthea aprilie 24, 2008 la 6:43 am

    Vaaaai.. m-am suparat.

    @ Doomy, credeam ca te-au invatat la facultatea aia sa scrii cilivizat…nu e sati, afalnabetule, e sat-i, asa, ca sa sti si tu =))

    @ Isa: vin eu sa iti fac bagajele, ca asta e o activitate care imi place (o dau un pic in OCD…dar s-ar putea sa te trezesti cu bagaje mai multe decat poti duce :P ) Si la treaba cu zana, ce si-o doreste Lorena… hihi ai grija ce spui, ca poate te trezesti ca te pune sa inventezi vre-un aparat de facut muschi care sa se cheme ca ea :P

    @ Lorena: :P :D

  39. 39 Crash aprilie 24, 2008 la 9:39 am

    Raman pe pozitie de asteptare. Nu ma tine prea mult, o sa ma doara…

  40. 40 simonarrr aprilie 24, 2008 la 9:59 am

    Bai, mie nu imi place. L-au prelucrat prea mult in photoshop. Uita-te si tu Loreno, cum ii stersera ridurile si i-au ridicat sanii… Vreau marfa naturala, da?

  41. 41 Danuta aprilie 24, 2008 la 11:16 am

    off topic Lorenei si prietenilor ei( unde e cazul):
    Va doresc sa aduceti lumina Invierii Domnului in casa si in suflet bucurandu-va de traditii alaturi de cei dragi.Sfanta sarbatoare sa va lumineze voua si familiilor voastre drumul , mintea , calea.Un Paste binecuvantat cu bucurie si sanatate!
    @Isa:intreab-o pe Cenusareasa sau apeleaza la inspiratia de moment.Si daca ii aduci o crenguta nu neaparat fermecata cred ca se va bucura la fel de mult.

  42. 42 Razvan aprilie 24, 2008 la 2:09 pm

    True. Bănuiesc că unii îţi ştiu deja stilul şi ştiu cum să reacţioneze la ceea ce scrii în aşa fel încât să se încadreze bine în peisaj.

    Bănuiesc că asta e o (altă) lege nescrisă a blogurilor; e ca şi cum m-aş înscrie într-un club de vorbitori de engleză cu puternice influenţe galeze - când mă duc acolo vorbim cu toţii la fel, iar când plec şi mă duc apoi la întânirea cu fanii Star Wars, vorbim cu toţii în limba lui Chewbacca. Mi se pare corect.

  43. 43 Lorena Lupu aprilie 24, 2008 la 3:03 pm

    Gigi: foarte tare! Un om îţi urează la mulţi ani de onomastica ta, şi tu, în loc să apreciezi - cum ar fi normal - faci reclamaţii. perfect! promit solemn să mă abţin de la astfel de gesturi reprobabile. Sau să mi le păstrez pentru cei ce ştiu să aprecieze.

    Isa: îţi urez paşte fericit şi o călătorie frumoasă.

    Anthea: :)

    Crash: atunci, renunţă la poziţia de aşteptare. nu vreau să cauzez dureri nimănui.

    Simona: Photoshopul să trăiască! :)

    Dănuţa: sărbători fericite şi ţie.

    Răzvan: îţi recomand prieteneşte să renunţi la sarcasm - mai ales că e teribil de prost plasat. nu e vorba de “vorbit toţi la fel”, e vorba de adecvare. Ceea ce, în fond, e tot o chestie de inteligenţă. Acolo unde e cazul.

  44. 44 Raluca Hippie aprilie 24, 2008 la 4:40 pm

    Pe cand, dragilor, un crater cu numele lui Patrick Hillsburry? :D

  45. 45 Lorena Lupu aprilie 24, 2008 la 5:32 pm

    Văd că tu ai rămas cu Patrick Hillsburry la sufleţel. :)

  46. 46 Razvan aprilie 24, 2008 la 6:02 pm

    :) Faptul că ţi s-a părut extrem de prost plasat este din cauză că nu există. Sau cel puţin nu a fost nici vorbă de aşa ceva în mintea mea când am scris răspunsul.
    Asta e rezultatul nedorit al comunicaţiei strict prin intermediul textului, unde tonalităţi, nuanţe, gesturi nu există. Mi s-a întâmplat de atât de multe ori încât nu condamn pe nimeni pentru faptul că a înţeles greşit intenţia mea.

  47. 47 Lorena Lupu aprilie 24, 2008 la 8:14 pm

    Şi atunci cum se face că unii oameni au înţeles că e o postare scrisă în glumă, şi au tratat-o ca atare? (dacă textul scris nu ar fi purtător de tonalităţi şi nuanţe, literatura nu ar fi o artă. iar amicii noştri de la drept n-ar sta atâta să îşi frece creierul cu fiecare virguliţă a normelor juridice respective.)

    eu nu am pretenţia să dea toţi un singur răspuns, doamne fereşte. dar mă indispun oamenii care nu sesizează INTENŢIA cu care e scris un text. Ştii, chestia aia care începe în clasa a doua: dragi copii, ce-a vrut autorul să zică cu asta? Autorul a vrut să zicăăă…

    De exemplu, la pagina “About” am scris la mişto: n-am făcut nimic în viaţă, decât aia, aia şi aia. optzeci la sută s-au prins că e o figură de stil. Apoi a intrat ceea ce eu numesc “urangutan analitic” - adică un prost care face pe deşteptul - şi mi-a lăsat comment: “De ce eşti depresivă?” Altfel spus: “sunt prea bătut în cap să sesizez o intenţie, dar am citit şi io o broşurică despre depresie şi hai să mă dau rotund că am învăţat un cuvânt nou.” Eşti de acord că e al naibii de iritant?

  48. 48 Claudiu aprilie 24, 2008 la 8:45 pm

    se intorcea un prieten dintr-o excursie in Austria, cu avionul.. zborul lin.. escala in Timisoara apoi spre Bucuresti.. turbulenta mare aproape de capitala.. unu zice: “Ti-am zis bah ca numai in Romania sunt gropi!?” (asta chiar e real.. nu un banc).. Romania e tara plina de poeti si uite noroc de tine ca ai remarcat faptul ca fiecarui poet ii corespunde o groapa, deci sa nu mai dam vina pe conducere.. acum… eu sunt nedumerit.. e trist?

  49. 49 prof.univ. Rodica Sascoiu aprilie 24, 2008 la 10:40 pm

    Domnişoară Lorena,

    Ştiu că am promis că nu mai scriu aici, însă datoria şi responsabilitatea mea faţă de tineret nu îmi permit să rămân indiferentă în faţa unor astfel de aberaţii. De ce mai bine nu publicaţi dumneavoastră o poezie a Luceafărului spre a educa tineretul decât să aruncaţi cu glumele voastre ieftine şi subculturale în acela care ne-a făcut cadou chiar o splendidă şi poetică limbă română? Chiar credeţi că toate lucrurile din lume sunt aşa de superficiale precum “cărţile” dumneavoastră? Ar trebui să aruncăm din casă cărţile cu Eminescu spre a face loc Bătăuşului de câmpi?
    Îmi pare rău că internetul dă chiar tuturor posibilitatea de a-şi manifesta micimea; era mai bine pe vremea când numai elita se pronunţa asupra lucrurilor serioase.
    Poate că eu, scriindu-vă, nu am să schimb nimic în atitudinea dvs. faţă de Opera Luceafărului, dar nu mai pot privi pozele sale dacă ştiu că nu fac nimic spre a-i apăra Numele de cei mărunţi…
    Mai grav e că blogul dumneavoastră e citit de mulţi tineri şi sunt ruşinată să văd că tocmai o studentă de la Litere are obrăznicia de a glumi (chiar dacă spune că îl respectă, dar clar nu a înţeles despre ce e vorba în noţiunea de respect) pe seama lui Eminescu. Poate ar trebui să mai aştepte, să se mai maturizeze înainte de a-şi permite să zâmbească pe seama oricărei personalităţi. Dar se pare că tinerii de azi au mai mult respect pentru o Lorena Lupu sau pentru un Ionuţ Chiva, din care nu am putut citi nici 2 rânduri, fără a avea senzaţia că am pierdut ceva.
    Eu însă am să lupt cu toate armele intelectului pentru ca numele acestor mari creatori de cultură autentică să rămână nepătat de mâinile voastre murdare de ignoranţă. Şi îmi pare rău că trebuie să o spun…

    Cu respect,
    prof. univ. Rodica SASCOIU

  50. 50 Lorena Lupu aprilie 24, 2008 la 10:48 pm

    claudiu: foarte :)

    dna. prof. univ.: Stimată doamnă

    La valoarea dumneavoastră, mă aşteptam să aveţi o bibliotecă destul de mare, încât să încapă în ea şi Eminescu, şi Lorena Lupu.

    În rest, nu am botezat eu craterul de pe Mercur cu numele Eminescu, şi nici nu mi-am expus în această postare atitudinea faţă de opera lui. Şi mi-e jenă să repet povestea cu INTENŢIA scrierii - dar se poate citi mai sus. Toate cele bune!

  51. 51 Beatrix aprilie 24, 2008 la 10:53 pm

    Doamnă Săscoiu,

    V-aţi gândit vreodată, în munca Dumneavoastră de profesor, că poate tocmai îndârjirea profesorilor de a-i reduce pe toţi la dimensiunile părerilor lor ne fac să tratăm cu mai mult umor şi cu mai puţină încrâncenare “numele sacre” ale literaturii române? Şi în plus, să fim serioşi, chiar oamenii de geniu au suficient umor încât să se şi auto-parodieze.
    Cât despre tinerii care citesc Şi literatură contemporană, am senzaţia că vorbiţi ca şi cum ar fi un fel de analfabeţi…
    Mă scuzaşi că v-o spun, dar comentariile Dumneavoastră sună a miliţian cultural, nicidecum ca ale unui educator al naţiunii…M-am săturat de snobismul universitar şi de limitele acestui mediu!

    Cu stimă,
    Beatrice

  52. 52 prof.univ. Rodica Sascoiu aprilie 24, 2008 la 11:04 pm

    Domnişoară,

    Eşti deja la limita neobrăzării. Eu am să vorbesc cu profesorii tăi de literatura să le spun, poate asta te va mai disciplina în atitudinea mahalagista vis-a-vis de cultura noastră. Presupun că profesor îţi e domnul Anghelescu, pe care eu îl cunosc şi care sper ca în sesiune să te trateze cum meriţi.

  53. 53 Lorena Lupu aprilie 24, 2008 la 11:06 pm

    Propun să nu transformăm un simplu dialog pe blog într-un circ de stat.

  54. 54 Beatrix aprilie 24, 2008 la 11:09 pm

    Cum merit să mă tratateze? Nu ştiu cât de proastă vă par, dar vă aduc la cunoştinţă faptul că la literatură chiar mă pregătesc, pentru că în orizontul meu încap la fel de armonios şi paşoptiştii şi fracturiştii.
    Şi eu sunt convinsă că domnul Anghelescu mă va trata cum merit- am încredere în obiectivitatea şi judecata Domniei Sale.
    Paşte fericit şi relaxat vă doresc!

    PS: De altfel, nu cred că e etic ca un profesor să îşi motiveze o notă prin faptul că studentul scrie pe BLOGUL SAU cum vrea…

  55. 55 Beatrix aprilie 24, 2008 la 11:12 pm

    Apropo, “vis-a-vis” nu este tocmai o exprimare fericită pentru cineva care se vrea apărător îndârjit al culturii…

  56. 56 Lorena Lupu aprilie 24, 2008 la 11:14 pm

    Beatrix, cu siguranţă că doamna glumeşte. nu cred că e cazul să dăm unei discuţii banale pe blog aşa o notă tragică. :)

  57. 57 prof.univ. Rodica Sascoiu aprilie 24, 2008 la 11:30 pm

    Mă tem că nu glumesc deloc. Păcat ca o literatura aşa de minunată a ajuns pe mâinile unui tineret care habar nu are de valoare…

  58. 58 prof.univ. Rodica Sascoiu aprilie 25, 2008 la 12:06 am

    Am găsit modalitatea de a lupta pentru cultura făcându-mi un blog.
    Imi pare rau ca nu am reusit sa gasesc o adresa mai profunda, dar fiica mea s-a ocupat de toate si a spus ca nu a putut gasi altceva…
    Invit iubitorii de cultura la mine pe blog. Va astept cu drag,
    Rodica Sascoiu

  59. 59 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 12:11 am

    Îmi place că m-aţi alăturat lui Dragoş Bucurenci. :) Într-o vreme, iubeam aceeaşi persoană. ;)

  60. 60 Printre picaturi aprilie 25, 2008 la 12:15 am

    Prof. univ. Rodica Sascoiu este tot un fel de Patrick Hillsburry ?

  61. 61 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 12:18 am

    O fi, dar de data asta nu unul(a) iniţiat(ă) de mine. cred că a preluat cineva ideea.

  62. 62 Beatrix aprilie 25, 2008 la 12:21 am

    Dumnezeule, mai bine nu faceam faza cu farsa…am dat idei la toti nebunii. si mie mi se pare cam dubioasa toata treaba, dar ma rog…

  63. 63 prof.univ. Rodica Sascoiu aprilie 25, 2008 la 12:22 am

    Eu nu exist?
    Frumos din partea voastra, dupa ce ca nu stiti sa apreciati prezenta unui prof. univ. la dvs. pe blog, acum spuneti ca nici nu exist…
    dar faptele mele si principiile mele dovedesc existenta mea nobila intru literatura

  64. 64 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 12:28 am

    ba apreciem din toată inima. mai ales că n-am văzut ip-ul până acum. o fi tot florin, dar de la internet cafe. :)

  65. 65 prof.univ. Rodica Sascoiu aprilie 25, 2008 la 12:33 am

    Care Florin, dragilor? Inculti sunteti voi daca numele meu va e necunoscut pana acum…sau voi nu prea calcati prin librarii? Ca daca ati face-o, ati gasi acolo studiile mele despre Eminescu si multi altii.
    Ce nu am spus este ca eu predau lit. rom. la studentii din Patangwe care au ales limba romana, de aceea va poate parea dubioasa existenta mea…dar puteti veni oricand aici sa ma ascultati vorbind…

  66. 66 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 12:35 am

    Păi atunci studiile dvs. se găsesc mai mult ca sigur la Biblioteca Universitară din Patangwe, nu? :)

  67. 67 Printre picaturi aprilie 25, 2008 la 12:59 am

    Patangwe este capitala Republicii Calutilor de Bataie ?

  68. 68 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 1:03 am

    :P Tot ce se poate. Sau a Boţvanei. ;) Sau poate nu e capitală, poate e orăşel universitar, ca Uppsala. O aşteptăm pe dna. prof. să ne înveţe niscaiva geografie.

    P. S. Pe mine m-ai omorât, dar cu Chiva ce-ai avut?

  69. 69 Claudiu aprilie 25, 2008 la 1:13 am

    da.. devine dubios la voi.. :(

  70. 70 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 1:24 am

    claudiu, nu sunt eu de vină pentru ce le fată creierul unora sau altora. îi blochez pe cei care încep “fă, bagaboant-o etc.” dar există forme fascinante de duşi cu sorcova, pe care nu mă pot abţine să nu le explorez.

  71. 71 Razvan aprilie 25, 2008 la 1:39 am

    Okey, am sa incerc sa raspund pe rand. In mod normal nu as sta sa ma explic si oricum nu e ca si cum as fi gresit ceva, dar o fac pentru ca nu-mi place sa fiu inteles si catalogat gresit. Oricum, nu stiu de ce s-a ajuns aici, pentru ca eu am spus in comentariul lasat ca am observat si eu nuantele comice aduse de articolul din EVZ. Si eu am fost inteles gresit in comentariul cu limba engleza. Acolo am facut pur si simplu o constatare, a carei “intentie” a fost gresit inteleasa de tine si catalogata ca sarcasm. It’s the same thing. Probabil ca prin ce comentez acum incerc sa dau de inteles ca nu sunt genul de om care n-are nimic mai bun de facut decat sa scrie comentarii fara sens sau sa se dea mare fata de oameni pe care nu-i cunoaste. Please read on…

    “Şi atunci cum se face că unii oameni au înţeles că e o postare scrisă în glumă, şi au tratat-o ca atare? dacă textul scris nu ar fi purtător de tonalităţi şi nuanţe, literatura nu ar fi o artă” - Si eu am inteles intentia ta originala. Raspunsul meu insa a fost axat mai mult pe partea serioasa, din cauza urmatorilor doi factori: atitudinea mea fata de anumite reactii intalnite pe internet si felul meu de a fi. Unii au inteles pentru ca deja se asteapta la un anumit gen de postari de la tine probabil (ceea ce ziceam cu 2 comentarii in urma), cat si pentru ca interpreteaza in felul lor, iar eu in al meu - evident. Cat despre partea a doua cu literatura, ai dreptate si nici nu am combat asta. Dar una e cand un autor isi construieste atent cadrele, te introduce in atmosfera si te directioneaza spre viziunea lui in cateva zeci(sute) de pagini iar alta e cand un necunoscut scrie 5 randuri out-of-the-blue. Sunt de parere ca mai mult citesti printre randuri in al doilea caz.

    “…dar mă indispun oamenii care nu sesizează INTENŢIA cu care e scris un text…” - am inteles intentia, am notat asta si dupa cum spui si tu nu te poti astepta ca toata lumea sa-ti raspunda la fel. Acela a fost raspunsul meu. Sunt sigur ca nu te-a suparat faptul ca am tinut sa-mi spun parerea (atintita spre cei care comenteaza mult mai mult decat catre tine), mai ales ca nu am aberat, nu am aruncat acuzatii fara argument sau alte cuvinte fara substanta care umplu internetul la ora asta. Oricum, cred ca te-ai intors cu ochi asa critici asupra comentariului meu initial dupa discutiile ulterioare care au un puternic iz off-topic.

    “Apoi a intrat ceea ce eu numesc “urangutan analitic” - adică un prost care face pe deşteptul - şi mi-a lăsat comment: “De ce eşti depresivă?” Altfel spus: “sunt prea bătut în cap să sesizez o intenţie, dar am citit şi io o broşurică despre depresie şi hai să mă dau rotund că am învăţat un cuvânt nou.” ” - nu e nicio problema in a considera ca toti sunt asa, de a pleca de la premiza ca toti sunt cretini pana cand nu demonstreaza contrariul, mai ales in mediul asta poluat de pusti (mai mult decat pustoaice aparent) cu nevoi exacerbate de exprimare. Dar ei nu numai ca nu inteleg intentia, ei se leaga de cu totul altceva si aduc acuzatii fara argumente, una dupa alta. Sunt sigur ca nu am facut asta, iar marturie sta acest comentariu.

    Este singurul blog romanesc al altei persoane pe care comentez. Pe blogul tau mai sunt unele articole unde simt ca probabil as putea ajuta pe cineva facandu-mi cunoscuta parerea, sunt interesat de subiect si imi place sa vorbesc pe marginea sa sau nu ma pot abtine cand vad aberatile scrise de unii. Nu tin sa fiu inteles, sau sa-mi fie intelese intentiile sau interpretate corect, dar fiindca am considerat ca s-a produs o eroare am tinut sa-mi detaliez parerea. That’s all. E ca o conversatie pe care prefer sa nu o abandonez si sa dau de inteles altceva, ci prefer sa o aduc la un nivel egal de intelegere.

  72. 72 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 1:55 am

    stai puţin. nu am spus că plec de la premisa “toţi sunt cretini până nu demonstrează contrariul.” doar că uneori unii au un puternic iz de cretinătate de la primul comentariu. ţi-am dat un exemplu destul de elocvent, cred: ăla cu “depresia”. (şi e totuşi un exemplu de “urangutan analitic” - adică de prost cu pretenţii de filosof, nu unul de “urangutan nearticulat” - al cărui repertoriu constă în înjurături gratuite şi atât.)

    admit şi faptul că am reacţionat exagerat de critic în ceea ce te priveşte, dar, după cum ai remarcat şi tu, ai nimerit într-un context destul de turbulent. din păcate, când sunt trei înjurături şi un comment uşor acid, tinzi să le razi pe toate patru dintr-o lovitură.

    în schimb, îmi place modul în care ţi-ai prezentat punctul de vedere. îmi place că poţi să îţi argumentezi poziţia fără a deveni defensiv, răutăcios, meschin. (prima oară nu ţi-a ieşit, acum însă da.) E o performanţă umană, în primul rând.

  73. 73 Razvan aprilie 25, 2008 la 2:17 am

    Pe scurt, aş răspunde : aşa e. da, ai dreptate. mulţumesc, asta am sperat. E un sentiment reconfortant şi pentru mine să aflu că eşti o persoană cu care chiar se poate discuta, care întelege, apreciază şi argumentează corect la rândul ei - lucruri pe care le bănuiam din moment ce am început să scriu comentarii pe blogul tău.

    Până la următorul post interesant, i wish you a pleasant life.

  74. 74 printre picaturi aprilie 25, 2008 la 10:56 am

    Te asigur ca nu am avut intentia sa omor pe nimeni, cel putin nu in Saptamana Patimilor, cu atat mai putin pe tine sau pe Dna prof. univ. inhamata la o asa nobila misiune :).

  75. 75 Lorena Lupu aprilie 25, 2008 la 11:03 am

    Nu tu. P. S. se referea la dna. prof. univ.

    Propun în cele ce urmează să adoptăm aceste două denumiri: urangutan analitic (UA) şi urangutan nearticulat (UN). Mie mi-e foarte clar că pretinsa doamnă profesoară era fie un UA din naştere, fie un UN care a evoluat spre UA.

    Înţeleg şi faptul că o fi încercat să mă înjure, l-am pus la punct şi i-am dat eject, aşa cum se cuvine unui UN - drept pentru care mă urăşte de moarte. Pentru că un mârlan va urî de moarte oamenii care îi pun în lumină mârlănia.

    Da’ cu Chiva, respectiv Bucurenci, ce are?

  76. 76 Anthea aprilie 26, 2008 la 6:58 am

    Vaaaai, Lorena, cum ai putut s-o dai afara pe duamna rodica? Vai, dar nu avea decat intentii bune in ceea ce priveste literatura romana, si tu nimic! Nu vrei sa te lasi re-educata si pace!

    Acum lasand gluma la o parte, impresia pe care mi-a lasat-o este a unui om care a muncit mult sa ajunga unde este (sau unde crede ca este), atat de mult incat n-a mai avut timp/chef de ceea ce alti oameni numesc ‘viata’. Seriozitatea cu care trateaza totul nu mi-e necunoscuta. Si eu trec prin asta, si imi pot gasi scuze pentru lipsa de umor/relaxare de care pot da dovada, de prea multe ori. Dupa parerea mea, insa, literatura nu se inscrie in aceeasi categorie, arta avand radacini puternice in a oferi posibilitatea de a iesi din tiparele rigide ale lui ‘trebuie’ si/sau ‘nu trebuie’ si in a reverbera in fiecare om altfel.
    Respectul pe care il avem pentru Eminescu in pozitia de autor nu are absolut de-a face cu glumele pe care le facem a propos de un crater denumit dupa el si nici atat cu ceea ce spunem despre exprimarile altora cand scriu despre acest subiect.

    Pe de alta parte, cred ca Eminescu in persoana sa fi venit sa comenteze in mod insistent si consistent AIUREA pe blog, si-ar fi luat un ‘ignore’ de la Lorena si poate si o injuratura. Si asta cu tot respectul pentru capacitatile sale creative. Una e sa iti placa opera, alta sa iti placa si omul care a scris-o.

    Si ce importanta are cate studii avem si la ce varsta am ajuns, daca nu suntem in stare sa radem, sa ne amuzam, sa ne simtim bine, intr-un mod care, in fond, nu doar ca nu afecteaza bunastarea nimanui, dar nici macar nu-i atinge reputatia? E rau oare ca ne mai amintim sa radem? Poate asta ni se imputa acum…? Inainte (cand era bunica-mea de varsta mea, de exemplu) se radea de anumite lucruri, pe cand altele ramaneau subiecte tabu. Intre timp lumea a evoluat (sau involuat, dupa unii si din anumite puncte de vedere) si ce era inainte tabu acum e subiect firesc. Mai cred ca in contextul acesta avem nevoie de un anumit grad de flexibilitate daca vrem sa ne putem numi ‘adaptati’.

    Dintr-o alta perspectiva, cu totii suntem oameni, supusi greselii si diferiti intre noi si nu cred ca avem ceva de castigat daca nu ne putem exprima decat dezaprobarea pentru ceea ce este altfel decat noi, sau altfel decat credem noi ca ar trebui sa fie. Asadar as adauga si un anumit grad de toleranta, printre celelalte ingrediente.

    In legatura cu lungul comentariu al lui Razvan, mi-a venit sa rad, citindu-l…ma recunosc in momentele in care simt nevoia sa ma explic pentru a fi cat mai bine inteleasa, si ajung, ca si acum, sa scriu postari interminabile pe care ma mir un pic ca ai rabdare sa le citesti, Lorena :P Chiar am sa te rog insa, daca incep sa bat campii, sa mai scoti din ce e in plus, ca sa avem motiv de dezbatere, hihi
    Deocamdata ma opresc singura.

  77. 77 Anthea aprilie 26, 2008 la 7:29 am

    Sau hai sa nu ma opresc… am uitat sa mentionez, dar pentru cine nu s-a prins, chiar nu ma intereseaza cine este in spatele Prof Dr Etc, si raspundeam numai apropo de cele scrise :P

  78. 78 Lorena Lupu aprilie 26, 2008 la 11:34 am

    să moară calu’ lu’ iancu şi tanti mama lui gigel, dacă am blocat-o pe dna. prof univ. Eu îi blochez pe cei cu “făh zdreanţ-o, t-e sparg, invidioasa draq!” Iar fiii imaginari ai lui Patrick Hillsburry, care îmi vizitează blogul, sunt marea mea sursă de amuzament.
    Uite, în postarea cu “Vinerea Mare” am un I. P. S. Daniel. Deci, caut-o pe dna. Rodica în varii forme şi versiuni ;)

    vizavi de lungimea commentului lui răzvan: că ale tale tare scurte or fi! Sau alea-s ale tale şi nu se pun?

    Iar asta cu “Eminescu, dacă ar fi venit să comenteze bla-bla-bla şi-ar fi luat un ignore şi o înjurătură” e o mare nedreptate. În primul rând, Eminescu era un om educat. Un om politicos. În al doilea rând, ştia să se adreseze unei doamne. În al treilea rând, cred că e evident că dacă cineva are ceva de spus, urmăresc ce are de spus. Mă enervez doar când văd inadecvare.

    Adică, în pana mea, eu NU AM SCRIS O POSTARE DESPRE VIAŢA ŞI OPERA LUI EMINESCU, CI DESPRE O GROAPĂ DE PE PLANETA MERCUR ŞI O ŞTIRE DIN ZIARUL “EVENIMENTUL ZILEI”. Cât de idiot trebuie să fie cineva să ia această postare drept o cârcoteală la adresa lui Eminescu?

  79. 79 Anthea aprilie 26, 2008 la 7:41 pm

    Apropos de commentul lui Razvan, din nou: Pai tocmai asta ziceam, ca ma regasesc in ele =))
    Apropos de Eminescu: am zis daca vorbea aiurea, nu daca se comporta civilizat.
    Si bine, gata, tac, sa nu ma bati ca-s iar off-topic :P

  80. 80 Razvan aprilie 28, 2008 la 10:20 am

    Apropos de comentariul lui Razvan: cred ca o sa incep sa lungesc comentariile de acum ca asa vad ca sunt bine inteles :) Propun deasemeni infiintarea Asociatiei de Comentarii Lungi, unde vom tine cursuri de constuire a raspunsurilor lungi si vom educa lumea virtuala catre o comunicare mai…explicita, detaliata; incepand, intr-un mod exemplar, prin acest comentariu scurt :)

Lasă un Răspuns




Câţi n-au altă treabă la ora asta:

în caz de derută:

aprilie 2008
L M Mi J V S D
« Mar   Mai »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Flickr Photos

More Photos